کد خبر: 696326
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
فرمانده انتظامی ایلام اعلام کرد
فرمانده انتظامی ایلام احداث اتوبان کرمانشاه به کربلا در مز مهران را ضوری دانست.

سردار علی دولتی گفت: مرز مهران در سال 82 دروازه خروج زائرین به سمت کربلای معلی شد و در آن سال پایانه‌ای در مرز مهران وجود نداشت و مرز مهران فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌های لازم بود. وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در مرز مهران توسط ناجا ایجاد شده گفت: در مرز مهران سالنی احداث و امکانات لازم برای پرسنل ناجا تهیه شد تا به راحتی به مردم خدمات ارائه شود و مردم نیز از این امکانات بهره‌مند شوند.این فرمانده انتظامی افزود:یک‌میلیون و 400 هزار نفر زائر طی یک ماه از مرز مهران تردد داشته و این موضوع به واسطه امنیت حاکم بر این خروجی است.این تعداد زائر از مرز بین‌المللی مهران طی اربعین حسینی ورود و خروج داشته‌اند.

دولتی ادامه داد: موج جمعیت در آن زمان به اندازه‌ای بود که روزانه 200 هزار نفر ورود و خروج می‌یافتند. توان مسئولان استان ایلام در آن مقطع زمانی نیز بیش از این نبود و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها جوابگوی مسائل و مشکلات نبودند.وی با بیان اینکه مردم هم در آن مقطع زمانی بیشتر با خودروی شخصی به مرز مهران می‌آمدند و این روند به صورت روزانه و مستمر بود گفت: در اربعین سال 90 نیز حدود 50 هزار نفر ازکشورمان به عراق تردد داشته‌اند، در سال 91 به 100 هزار نفر رسیده و در سال 92 این آمار به بیش از200 هزار نفر رسیده است. فرمانده انتظامی ایلام افزود: روند روبه رشد زائرین در اربعین حسینی از سال 90 شروع شده و سالانه دو برابر شده است و ناجا بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده خود را برای پذیرایی از زوار باحضور و تشکیلقرارگاه اربعین در مرزآماده کرد.

این مسئول ادامه داد: باید برای سالهای آینده به منظور ایجاد فرودگاه مهران و توسعه حمل و نقل و راه های استان تلاش شود تا استان پاسخگوی این حجم زیاد تردد زائر باشد.دولتی عنوان کرد:پایانه مرز مهران نیز باید توسعه پیدا کند چراکه هم اکنون ظرفیت این مرز روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر است ولی در ایام اربعین با افزایش گیتهای ورود و خروج این میزان به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت. .فرمانده انتظامی استان گفت: شهر مهران یک شهر 10هزار نفری است وتنها 60هزار خودروی زائران در این شهر پارک شده بودواین شهر به پارکینگ بزرگی از خودروها تبدیل شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار