کد خبر: 695636
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تا پایان امسال در استان مرکزی 54 طرح به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا زاوشی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در نشست مطبوعاتی از صدور بیش از 900 مورد مجوز سرمایه‌گذاری در استان طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در 9 ماهه اول امسال در استان مرکزی 900 مورد مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده که اگر این رقم به نتیجه برسد بالغ بر 291 هزار میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از این میزان مجوز حدود 140 مورد سرمایه‌گذاری به نتیجه رسیده است که به زودی شاهد افتتاح و راه‌اندازی این پروژه‌ها خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه این میزان سرمایه‌گذاری اشتغال 177 نفر را به همراه خواهد داشت، ادامه داد: امسال بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ایجاد اشتغال بیش از 400 نفر در استان پیش بینی شده است.

زاوشی عنوان کرد: در بخش جذب سرمایه‌گذاری در حال حاضر استان مرکزی در کشور از وضعیت مطلوبی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، مزیت‌های صنعتی بودن استان و حمایت‌های مسئولین و نمایندگان مردم برخوردار است.

این مسئول با تأکید بر اینکه به طور متوسط در سال حدود 25 تا 30 درصد مجوزهای صادر شده عملیاتی می‌شوند، گفت: از بین طرح‌های منتخب در استان برای سرمایه‌گذاری 20 طرح بیش از بقیه دارای اولویت و اهمیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: این طرح‌ها با توجه به شرایط خاصی که دارند اگر عملیاتی شوند برای حدود 12 هزار و 800 نفر ایجاد اشتغال خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در سال جاری حدود 60 تا 70 پروانه بهره برداری صادر می‌شود که این طرح‌ها شامل طرح تی‌شو در ساوه که فاز اول آن در دهه فجر افتتاح خواهد شد، دو طرح کاغذ در ساوه و خمین، طرح مخزن سی‌ان‌جی که تولید آزمایشی را آغاز کرده است، طرح فولاد در ساوه و یک طرح معدنی در محلات می‌باشد که این طرح یکی از پر ظرفیت‌ترین کارخانه‌های سنگ کشور است که با استفاده از تکنولوژی روز به بهره ‌برداری خواهد رسید.

زاوشی ادامه داد: در حال حاضر کشور به لحاظ تحریم‌ها در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و استکبار برای به زانو در آوردن ایران در حال تلاش است، اما مسئولان و مردم با پشتکار و کوششی دو چندان سعی در ارتقای تولید و تأمین نیازهای داخلی کشور، همچنین حضور در بازارهای جهانی دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار