کد خبر: 694377
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
رئيس جمهور محترم در همايش تقدير از كشاورزان نمونه، از رسانه‌‌ها و خصوصاً رسانه ملي نسبت به عدم‌پوشش عملكرد دولت‌ گلايه كردند.

راهبرد اين رسانه (روزنامه جوان) در خصوص اقدامات عملي دولت اين است كه هر گونه اقدام دولت در راستاي خدمت به مردم را در تراز خدمت و خدمات نظام لحاظ نمايد.

خدمات دولت به مردم و كارآمدي آن در راستاي گره‌گشايي از زندگي مردم، توسط هر رسانه‌اي كه سانسور شود عملي قبيح و واجد نكوهش است.

روزنامه جوان بر اين باور است كه هرگونه ايجاد بي‌اعتمادي به دولت، ايجاد بي‌اعتمادي نسبت به نظام تلقي مي‌شود و كارآمدي دولت، كارآمدي نظام است. به همين دليل هرگاه اقدام مؤثري از دولت پديدار شود تا مرز تيتر يك روزنامه مورد توجه قرار مي‌گيرد. طرح تحول سلامت از برنامه‌‌هاي  مثبت دولت است كه اين روزنامه صدها گزارش و خبر درباره آن تهيه كرده است.

سركشي مستمر رئيس‌جمهور از خانواده شهدا به عنوان يك عمل پسنديده و ارزشمند مورد توجه اين رسانه بوده است. به نظر مي‌رسد ضعف در پوشش اقدامات دولت مسئله عمدي در هيچ رسانه‌اي از جمله رسانه ملي نباشد بلكه چند مديريتي بودن حوزه رسانه‌اي دولت و برخورد گزينشي با رسانه‌ها بخشي از اين آسيب باشد كه احتمالاً دكتر روحاني در جريان آن نيست. به طور مثال احتمالاً رئيس‌جمهور نمي‌داند كه خبرنگار جوان را به رياست جمهوري و كنفرانس‌‌هاي  خبري وي و برخي وزرا راه نمي‌دهند و حتي مانع از ارسال روزنامه جوان به رياست جمهوري مي‌شوند.

علقه رسانه‌اي اطرافيان رئيس جمهور متوجه رسانه‌‌هاي  اصلاح‌طلبان است. آنان نيز دغدغه‌اي غير از اقدامات سياسي و چاپ مكرر و مستمر عكس‌‌هاي  خاتمي، آيت‌الله هاشمي و حجت‌الاسلام سيد‌حسن خميني در صفحه يك خود ندارند و بقيه اقدامات دولت چندان برايشان جذاب نيست.

اگر اخبار كارآمدي و اقدامات دولت كمرنگ است علت آن بي‌خبري از اقدامات دولت است كه بخشي از آن به خاطر بي‌مهري و بخشي از آن به خاطر ضعف رسانه‌اي خود دولت است. اين روزنامه آمادگي خود را براي انعكاس اقدامات دولت كه فراتر از سخن است، اعلام مي‌دارد و سخت معتقد است حفظ حرمت امامزاده ابتدا به عهده متوليان آن است. رسانه‌هاي ارزشي به اقدامات مثبت دولت نگاه سياسي ندارند.

نقدهاي موجود بيشتر متوجه ارزش‌گرايي يا عدم آن در دولت است. البته دولت و تريبون‌هاي در اختيار مقامات عالي دولت نبايد موجب تحريك منتقدان بالقوه و نهادها شوند كه ممكن است اين كنش، واكنش نامطلوبي را به همراه داشته باشد و در نتيجه عملكرد مثبت دولت نيز ديده نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار