کد خبر: 693133
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴
زائران باب‌الحوائج نگين ايران را در بر مي‌گيرند
در آستانه فرا رسيدن شهادت حضرت علي ابن موسي‌الرضا (ع) هزاران كاروان‌‌ زائر و هيئت‌هاي عزاداري از استان‌ها و شهرهاي مجاور مشهد مقدس در حال پياده‌روي به بارگاه ملكوتي هشتمين امام شيعيان جهان هستند. حضور عاشقان امام دل‌ها به گونه‌اي است كه خبر‌ها حكايت از افزايش 25 درصدي كاروان‌ها و بار ترافيك شهري در مشهد مقدس دارد.
بيژن سوراني
در آستانه فرا رسيدن شهادت حضرت علي ابن موسي‌الرضا (ع) هزاران كاروان‌‌ زائر و هيئت‌هاي عزاداري از استان‌ها و شهرهاي مجاور مشهد مقدس در حال پياده‌روي به بارگاه ملكوتي هشتمين امام شيعيان جهان هستند. حضور عاشقان امام دل‌ها به گونه‌اي است كه خبر‌ها حكايت از افزايش 25 درصدي كاروان‌ها و بار ترافيك شهري در مشهد مقدس دارد.

مشهدالرضا همچون نگيني درخشان كاروان‌‌هاي زائران و عزاداران سياه‌پوش و آناني را موفق به حضور در اربعين حسيني در كربلا نشدند، به خود جلب و جذب مي‌كند و زائران علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) آب در چشم، ذكر صلوات بر زبان، گام به سويش برمي‌دارند و در حركتي خودجوش همچون رودخانه‌هاي جاري دل به سوي درياي معرفت و باب‌الحوائج جاري كرده‌اند و با پاي پياده مسيرهاي مختلف را براي حضور در كنار يار طي مسير مي‌كنند.

حضور خانواده‌ها در كاروان‌هاي پياده

 عاشقان حسين (ع) و ائمه اطهار اين‌بار با پاي پياده و هر وسيله‌اي با سپردن دل به رسول خدا راهي ديدار فرزندش امام رضا (ع) شده‌اند تا با عرض ارادت در جوارش به سوگواري بپردازند.
در خصوص حركت‌‌هاي خودجوش مردمي، حميد‌فراهاني، عضو شوراياري يكي از محلات تهران و بازنشسته آموزش و پرورش كه سفر خود را همراه با كاروان سبزوار به سوي مشهد مقدس آغاز كرده است، مي‌گويد: بيشتر كاروان‌ها از شهرستان و شهرهاي اطراف خراسان در دسته‌هاي عزاداري از 50 تا چند هزار نفري از چند روز گذشته با پاي پياده به راه افتاده‌اند كه در اين كاروان‌ها حضور خانواده‌ها با فرزندان آنان بسيار مشهود است.

وي مي‌گويد: در طول مسير، ايستگاه‌هاي صلواتي و امكانات رفاهي براي رفاه حال زائران امام رضا (ع) تدارك ديده شده است و مسئولان اين ايستگاه‌ها كه اكثر نوجوانان و جوانان هستند با گرمي با چاي داغ و خرما و كيك از مسافران امام غريب پذيرايي مي‌كنند، حتي برخي از استان‌ها و شهرستان‌هاي‌ دور نيز با احداث امكانات رفاهي و ارائه خدماتي همچون سرويس بهداشتي، موكت‌‌هايي را براي استراحت موقت اين كاروان‌ها آماده كرده‌اند تا از ميهمانان امام رضا (ع) ميزباني كنند.
به گفته فراهاني، زائراني كه از هر سوي به سمت مشهد مقدس مي‌روند در «تپه سلام» لحظه‌اي آرام مي‌گيرند تا به امام غريب سلامي كنند و از آنجا ميهمان آستانه امام هشتم شوند.

افزايش 25 درصدي كاروان‌هاي زيارتي پياده

 شوق حضور كاروان‌ها و هيئت‌ها و دسته‌هاي عزاداري آنچنان است كه براي رسيدن به آستانش، شب و روز در مسيرهاي منتهي به شهر مقدس مشهد كمتر متوقف مي‌شوند و در بين مسير اتومبيل‌ها، افراد سالخورده را همراهي مي‌كنند.
همچنين عباس ذوالفقاري، دبير ستاد ميقات‌الرضا(ع) با اشاره به افزايش حضور كاروان‌هاي پياده زيارت امام رضا(ع) در استان خراسان رضوي گفت: 95 درصد جمعيت كاروان‌هاي پياده زيارت آستان قدس رضوي زير 30 سال و اكثر آنها از روستاها هستند، با توجه به اينكه امسال شاهد كاروان‌اولي‌ها هستيم، پيش بيني مي‌شود تعداد زائران پياده 20 تا 25 درصد نسبت به سال گذشته افزايش  ‌يابد.

آماده باش ۵۰۰ پزشك و پرستار و افزايش بار ترافيكي در مشهد

اينجا هر كس به نيت امام دل‌ها گامي برمي‌دارد تا ارادتي را نثار كند و اشك شوق براي ديدارش جاري مي‌سازد تا مشرف به ديدار حرم پاكش شود و دل را به آستانش گره بزند.
در اين زمينه به گفته هادي جلالي، رئيس بسيج جامعه پزشكي خراسان رضوي ۵۰۰ پزشك و پرستار براي خدمت رساني به زائران پياده امام رضا(ع) در آماده‌باش هستند و پزشكان و پرستاران عضو بسيج طي ايام پاياني ماه صفر، در هشت پايگاه بهداشت و درمان جاده‌اي و ۱۰۶ محل اسكان زائران خدمات ارائه مي‌كنند.

 از سوي ديگر، سرهنگ عليرضا جهانگيري، رئيس پليس ترافيك شهري در مورد آخرين وضعيت ترافيكي شهر مشهد اظهار داشت: هم‌اكنون با وارد شدن بار ترافيك زائران امام رضا(ع) به داخل شهر مشهد مواجهيم چراكه عزاداران از محورهاي مواصلاتي خراسان رضوي به صورت پياده و سواره وارد مشهد مي‌شوند كه تمهيدات لازم براي تسهيل در تردد و عبور و مرور زائران پيش‌بيني شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار