کد خبر: 691995
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
آمريكايي شكنجه‌گر هستند
زنداني ها در مكان هاي كاملا سرد و تاريك نگه داشته مي شدند، اين در شرايطي است كه آنها را مجبور مي كردند همه لباس هاي خود را درآورده و برهنه شوند.

اگر چه مقامات آمريكا، بخصوص سازمان سيا سعي دارند كه اعلام كنند، آنچه منتشر شده اسناد شكنجه نيست، بلكه بازجويي از طيفي از تروريست ها است، اما نمي تواند اين باور را در ميان افكار عمومي به بار بنشاند. از اين رو هر چه كه مي گذرد حمله و انتقاد نسبت به اين پديده ضد حقوق بشري افزايش پيدا مي كند.

به همين مناسبت خبرگزاري انگليسي رويترز طي مقاله اي تاكيد كرده است كه «شكنجه» باعث مي شود كه در عملكرد و واكنش هاي خود خشن تر عمل كنند.

در بخشي از اين گزارش آمده است كه «زنداني ها در مكان هاي كاملا سرد و تاريك نگه داشته مي شدند، اين در شرايطي است كه آنها را مجبور مي كردند همه لباس هاي خود را درآورده و برهنه شوند. زندانيان حتي اين اجازه را نداشتند كه با يكديگر صحبت كنند. حتي يكي از آنها جان خود را در زندان از دست داده است... »

وقتي اين بخش ها به سوء استفاده ها و تهديدهاي جنسي و همچنين اعدام هاي تصنعي افزوده مي شود،‌ به شدت آن مي افزايد.

اين خبرگزاري نيز بر اين موضوع تاكيد داشته است كه لايه هاي زيادي از اين شكنجه ها كه حتي منجر به كشته شدن زندانيان شده است، پنهان مانده است. شكنجه هاي شيطاني منتشر شده در آمريكا حتي برخي از رسانه هاي راست گراي اين كشور را به اعتراض كشانده است. در واكنش به اين مسئله يك روزنامه نگار فاكس نيوز گفته است كه «نمي خواهم در اين باره چيزي بدانم».

اين در حالي است كه برخي از چپ گرايان و مخالفان جنگ با واكنشي خاص در اين باره گفته اند كه «ما مي دانيم كه آمريكايي ها شكنجه گر هستند،‌ اين كه چيز جديدي نيست»

رويترز حتي گريزي به انديشه هاي ميشل فوكو، فيلسوف فرانسوي با عنوان «مراقبت و تنبيه» زده است كه از ساخت ها اجتماعي و تاريخي شكنجه سخن به ميان آورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار