کد خبر: 691667
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران درباره يادداشتي كه چندي پيش در اين ستون با عنوان «از سينمايي كه چنار مي كارد توقع ميوه نداريم» به شرح زير براي روزنامه جوان فرستاد‌ه است.
سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران درباره يادداشتي كه چندي پيش در اين ستون با عنوان «از سينمايي كه چنار مي كارد توقع ميوه نداريم» به شرح زير براي روزنامه جوان فرستاد‌ه است.
از سينمايي كه چنار مي‌كارد توقع ميوه نداريم؛ تيتر برانگيزنده‌اي است و مخاطب را بر‌مي‌انگيزد خبر را كامل بخواند، ولي وقتي كار خواندن تمام مي‌شود حس مي‌كنيم اين تيتر را جايگزين تيتري كنيم كه جوان زده است و رجا‌نيوز آن را باز نشر كرده است؛ از خبري كه بر يك دروغ آشكار شكل گرفته است، توقع حقيقت نداريم، خبر در مورد فيلمي سخن گفته است كه جايزه اول يك جشنواره را از آن خود كرده است، توسط يك نهاد دولتي ساخته شده است و حتي ما به عنوان تصوير شهر، اين فيلم را نديده‌ايم و نمي‌توانيم كذب و صدق تحليل خبر‌نويسان جوان را تأييد و يا تكذيب كنيم، چون اين فيلم مسئله ما نبوده است تا با حساسيت به تماشاي آن بنشينيم تا به داوري برسيم كه لازمه هر مواجهه با اثر هنري است، وقتي يك اثر را حتي نديده‌ايم خبر ما را شگفت‌زده مي‌كند و حيرت‌زده از خود مي‌پرسيم چرا فيلمي را خريده‌ايم كه حتي خود از آن بي خبر مانده‌ايم، شايد ما گرفتار آلزايمر شده‌ايم؟!
دوستان همان‌طور كه يك فيلم مي‌تواند بر فرهنگ كشور آسيب وارد كند يك دروغ آشكار رسانه‌اي حتماً بيشتر جامعه را با ناهنجاري‌هاي فرهنگي رو‌به‌رو خواهد كرد. در خبر آورده‌ايد كه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اين فيلم را بر آن است بخرد، خب دوستان بر اساس كدام سند و يا شواهد اين ادعا را مطرح مي‌كنند؟ حتي در اين مورد مذاكره‌اي نشده است و حتي فيلم توسط كارشناسان و مديران اين مجموعه ديده نشده است، حال گيريم كه شما متوجه اين اشتباه ان‌شاء‌الله سهوي بشويد و بخواهيد بر اساس وجدان اسلامي و حرفه‌اي خبر را تكذيب كنيد، آب رفته را چطور مي‌توان به جوي بازگرداند؟  مؤسسه تصوير شهر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در سال 86 مستندي با عنوان تهران شهر چناران ساخته است، چرا بايد سوژه‌اي كه خود جلوي دوربين برده‌ايم را از ديگري بخريم.
    
توضيحات جوان:
روزنامه جوان اولين رسانه‌اي بود كه بنا بر رسالت خود درباره مستند موهن «چنارستان» دست به افشاگري زد؛ مستندي كه به بهانه درختان خيابان وليعصر به تطهير خاندان پهلوي مي‌پردازد.
بعد از خبري شدن اين موضوع و واكنش‌هايي كه نمايش اين فيلم در جشنواره «سينما حقيقت» در پي‌‌داشت، خبرگزاري نسيم گفت‌و‌گويي با مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي درباره اعتراضاتي كه به اين فيلم شده، انجام داد كه تيتر آن گفت‌و‌گو اين بود «سازمان زيباسازي شهرداري تهران خواهان خريد «چنارستان» شد!. مديرعامل مركز گسترش در واكنش به حواشي اين مستند به «نسيم» گفت: «من مدافع فيلم‌ها نيستم و ممكن است برخي بخش‌ها مطابق با نگاه من نباشد؛ سازمان زيباسازي حتي از اين فيلم خوششان آمده و پيشنهاد خريد به ما داده است»
لازم به ذكر است كه نگارنده يادداشت «از سينمايي كه چنار مي‌كارد توقع ميوه نداريم» سهواً به جاي سازمان «زيباسازي شهرداري تهران» كه مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به آن اشاره كرده بود، نام «سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران» را نوشته است كه به اين وسيله ضمن پوزش، تصحيح مي‌گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار