کد خبر: 691666
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
نمايش آييني «سكوت سرخ» كه با بهره‌گيري از كتاب «صلح‌امام حسن (ع)» ترجمه مقام معظم رهبري به رشته تحرير در‌آمده است، هم‌زمان با اربعين حسيني روي صحنه رفت.
الناز خمامي‌زاده
نمايش آييني «سكوت سرخ» كه با بهره‌گيري از كتاب «صلح‌امام حسن (ع)» ترجمه مقام معظم رهبري به رشته تحرير در‌آمده است، هم‌زمان با اربعين حسيني روي صحنه رفت.
نمايش «سكوت سرخ» هم‌زمان با ايام عزاداري اهل‌بيت(ع) در ماه صفر و در ايام سوگواري شهادت كريم اهل‌بيت در باغ موزه دفاع مقدس به همت مؤسسه فرهنگي- هنري هومان هنر و با مشاركت معاونت فرهنگي و اجتماعي منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد روي صحنه رفته است. اين نمايش حكايت شبي پرماجرا از زندگي پيرمردي نابينا و همسايه اسراي كربلا در شام است. بهره‌گيري از ابزارهاي هنري يكي از اولويت‌هاي شركت نوسازي عباس آباد جهت اشاعه فرهنگ ناب ايراني و اسلامي است و اين اولين تجربه حضور گروه‌هاي نمايشي حرفه‌اي در برنامه‌هاي فرهنگي منطقه عباس آباد است كه جريان جديدي را در نمايش‌هاي مذهبي خلق خواهد كرد. حميد نيلي، تهيه‌كننده «سكوت‌سرخ» با اشاره به اينكه نمايشنامه‌اش برگرفته از كتاب مقام معظم رهبري درباره صلح امام حسن(ع) است، گفت: موضوع نمايش به رابطه ناگسستني صلح امام حسن(ع) و پيام عاشورا مي‌پردازد. داستان از خرابه‌اي نزديك مكان اسراي كربلا آغاز مي‌شود كه در آن سير تاريخي اتفاقات مرور مي‌شود.
تهيه‌كننده نمايش «سكوت سرخ» گفت: اين نمايش كاملاً به ولايت اشاره دارد. در ديالوگي از اين نمايش مي‌شنويم كه «اگر غدير فراموش نمي‌شد نه ساباط مدائن رخ مي‌داد و نه عاشورا» و اين يعني بايد در مسير ولايت همگام با ولايت باشيم نه جلو‌تر از ايشان و نه حتي پشت سر ايشان حركت كنيم. حتي در شرايط امروز هم بايد تمامي فرامين ولي امر زمان را انجام دهيم و تا زماني كه هستيم بر اين مدار حركت كنيم. وي در پايان از معاونت فرهنگي و اجتماعي اراضي عباس آباد، باغ موزه دفاع مقدس و مؤسسه توسعه هنرهاي معاصر كه حاميان اين نمايش بودند، تشكر كرد و گفت: از تمامي مسئولان و عاشقان ولايت و اهل‌بيت(ع) دعوت مي‌كنيم تا براي تماشاي نمايش «سكوت سرخ» در باغ موزه دفاع مقدس حضور به هم رسانند.
تهيه‌كننده اين نمايش حميد نيلي است و محمد حمزه‏‌زاده نيز آن را كارگرداني مي‌كند. ابوالفضل حاج‏علي‏خاني، عليرضا مهران، عليرضا استادي و غلامحسن تسعيري هم بازيگران آن هستند. ديگر عوامل اين پروژه عبارتند از ابوالفضل حاجي‏علي‏خاني نويسنده، امير كلاته مدير توليد، علي براتي طراح حركت، فريبرز قربان‌زاده طراح صحنه و ميثم احمدي سازنده موسيقي. حضور در محل نمايش «سكوت سرخ» براي عموم علاقه‌مندان آزاد است و شهروندان مي‌توانند براي مشاهده آن تا دوم دي ماه به باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه حقاني مراجعه كنند. «سكوت سرخ» از ۱۳ آذرماه اجراي خود را آغاز كرده است و تا دوم دي ماه روي صحنه خواهد ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار