کد خبر: 688435
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
گفت‌وگوي «جوان» با زكيه رحماني عضو بسيجي تيم ملي كاراته بانوان
يكي از مهم‌ترين حوزه‌هايي كه جوانان بسيجي بايد در آن ورود پيدا كنند، عرصه ورزش است. امروز ورزشكاران بسيجي در رشته‌هاي مختلف ورزشي پيشرفت‌هاي قابل قبولي را كسب كرده‌اند كه حضور خيره‌كننده بانوان ايراني در مسابقات رزمي از آن جمله است.
صغري خيل فرهنگ

 زكيه رحماني يكي از اين مدال آوران و افتخارآفرينان نخبه بسيجي در رشته ورزشي كاراته است كه در سالروز تأسيس بسيج مستضعفين دقايقي به گفت‌وگو با او پرداخته‌ايم.

ابتدا خودتان را برايمان معرفي كنيد‌.

من زكيه رحماني هستم. 14سالي است كه كاراته كار مي‌كنم. پنج سالي هم است كه افتخار عضويت در تيم ملي كاراته جمهوري اسلامي را دارم. من به بسيجي بودنم مي‌بالم. از زماني كه وارد عرصه تحصيل و ورزش شدم، بسيجي بودم و امروز كه در خدمت شما هستم بالاترين افتخارم اين است كه يك قهرمان بسيجي هستم. در عرصه ورزش هم مفتخرم كه در ليگ كاراته بسيج حضور داشتم. اين ليگ بين سنين 7 تا 14 سال برگزار و استعداديابي شد كه سه سال در ليگ بسيج حضور داشتم و به عنوان بسيجي نمونه در رشته كاراته شناخته شدم.

به نظر شما يك نخبه چطور مي‌تواند چهره خوبي از بسيج به جامعه ارائه دهد؟

وقتي حضرت امام با آن مقامات معنوي مي‌فرمايد، من به حال بسيجيان غبطه مي‌خورم و از خدا مي‌خواهم من را با بسيجيانم محشور بگرداند. يا مقام معظم رهبري از بسيج به عنوان مظهر عزت و عظمت ملت ياد مي‌كند، ضمن اينكه ارزش بسيج و بسيجيان را نشان مي‌دهد، وظيفه ما را به عنوان يك بسيجي، نسبت به حفظ و تعميق تفكر و فرهنگ بسيجي بسيار سنگين مي‌كند. من هم سعي كردم به نوبه خود در مسابقات ارزش بسيج را حفظ كنم و به عنوان يك بسيجي وارد مسابقات شوم. سعي كردم آموزه‌ها و ارزش‌هايي كه در مدت حضور و فعاليتم در بسيج به آن دست پيدا كردم را حفظ نمايم و آنها را رعايت كنم. آموزه‌هايي كه از همان ابتداي ورود به بسيج در مدرسه، در ورزش در حوزه‌ها و پايگاه‌هاي بسيج به ما آموختند. اين آموزه‌هاي با ارزش مواردي چون حجاب، ‌وفاداراي، راه پهلواني و منش پهلواني است. در هر صورت من احساس مي‌كنم كه مسئوليتم سنگين شده است.

چه تعريفي براي روحيه بسيجي داريد؟

تفكر و روحيه بسيجي حماسه‌ساز و ظفرآفرين است. علت حماسه آفريني تفكر بسيجي به دليل ريشه داشتن اين تفكر در فرهنگ عاشورا، حماسه حسيني و حماسه زينب كبري (س) است. بسيج بدنه اصلي جامعه دفاعي كشور است و نيروهاي مسلح با اتصال به شبكه بسيج در بدنه مردمي گسترش يافته و پشتوانه اجتماعي نهادينه شده‌اي دارند.

اعتقاد به نگرش «ما مي‌توانيم» در قالب توكل به خدا و انجام وظيفه، فرهنگي است كه در بسيج نهفته است. روحيه بسيجي، خودباوري را مي‌تواند در فرد شكل دهد. كافي است روحيه خودباوري و اعتماد به نفس در فرد شكل گيرد تا خود آينده‌ساز زندگي و جامعه خود باشد. در اين راه مجموعه بسيج مي‌تواند اين امر مهم را سامان دهد و در تربيت پژوهشگران و مبتكران با تعهد بار سنگين بيكاري را از جامعه بردارد.

وقتي در مسابقات جهاني وارد ميدان مي‌شوم، ‌به خود نهيب مي‌زنم كه اول بايد آموزه‌ها را رعايت كنم. چون اول يك بسيجي هستم و بعد يك ورزشكار و پرچمدار يك كشور.

وقتي وارد مسابقات مي‌شويم داوران مسابقات و مربيان تيم‌هاي كشورهاي مختلف مي‌گويند شما چطور با اين حجاب و سختي مسابقه مي‌دهيد؟ برايتان سخت نيست؟ به نظر آنان شايد براي ما حفظ حجاب سخت باشد، ولي براي ما حفظ حجاب خودش يك قهرماني است همانطور كه شهدا و مقام معظم رهبري فرموده‌اند: «‌ما بايد راه آنان را ادامه دهيم، شهدا خونشان را در اين راه دادند، ما هم بايد از خون آنان پاسداري كنيم.»

از نقش بسيج در پيشرفت كاري و ورزشي خود برايمان بگوييد.

نقش بسيج از همان ابتدا در ورزش من پر رنگ بود. شايد اگر بسيج نبود من به يكسري از ويژگي‌ها و اخلاقيات در ورزش دست نمي‌يافتم. خيلي خوشحالم يك بسيجي هستم. زماني كه ما به آن سوي مرزها، براي مسابقات مي‌رويم نيمي از بچه‌ها بسيجي هستند، ‌خوشحالم كه بسيج از بانوان ما حمايت كرده كه ما توانستيم در بهترين مراحل شركت كنيم.

در اينجا مي‌خواهم از حمايت‌هاي بسيج و سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ برايتان بگويم، استاد يزداني و استاد رنجبر از ورزشكاران به ويژه خانم‌ها حمايت ويژه كردند. در زمان حضورم در المپيادها، مسابقات ورزشي، بسيج از من حمايت كرد تا آنچه شايسته يك بسيجي ورزشكار زن است را به منصه ظهور برسانم و براي كشورم افتخار‌آفرين باشم.

 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
0
به خدای محمد قسم تفکر صدر اسلامی و اخلاص صدر اسلامی همیشه راهگشاست و محکوم به پیروزی است.اگر ما اسلام واقعی رو اجرا کنیم و از سر و صداهای شرق و غرب و مزخرفات حقوق بشر نهراسیم .به والله قسم عزت دو دنیا را کسب خواهیم کرد.ولی اگر در برابر کفار عقب نشینی بکنیم و حدود الهی رو تعطیل کنیم و از حقوق بشر و این مزخرفات بترسیم ذلت دو دنیا نصیبمان خواهد.ما مشتاق دوزخ نیستیم بلکه مشتاق جنت هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار