کد خبر: 685691
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
سه سارق حرفه‌اي كه با دستبردهاي سريالي به خانه‌هاي اعياني شمال پايتخت، مبلغ 20‌ميليارد تومان به جيب زده‌اند به جرائم خود اعتراف كردند‌
غلامرضا مسكني
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده از 28 دي ماه سال 91، همزمان با شكايت مردي در خصوص سرقت ميليوني از خانه‌اش در دستور كار پليس قرار گرفت. شاكي كه مرد تاجري بود به كلانتري 101 تجريش رفت و گفت: در كار تجارت بين‌المللي فعاليت دارم و خانه‌ام در خيابان مقدس اردبيلي است. به همين خاطر هميشه مبلغ زيادي ارز و طلا در خانه نگهداري مي‌كنم. وي ادامه داد: اوايل شب همراه اعضاي خانواده‌ام براي شركت در ميهماني از خانه خارج شديم. لحظاتي قبل وقتي به خانه برگشتيم با صحنه عجيبي روبه‌رو شديم. وسايل داخل خانه به هم ريخته بود و نشان مي‌داد كه سارق يا سارقان به خانه دستبرد زده‌اند. وقتي خودم را به گاو صندوق رساندم، متوجه شدم سارقان در گاو‌صندوق را تخريب كرده و 500 هزار يورو به همراه 300 ميليون تومان طلا و جواهرات و وسايل قيمتي ديگر مانند تابلو فرش و اشياي عتيقه را سرقت كرده‌اند. وي در پايان گفت: قفل در خانه‌ام سالم بود اما وقتي خانه‌ام را بررسي كردم متوجه شدم سارقان با تخريب در بالكن وارد خانه شده‌اند.
 
  آغاز تحقيقات
با طرح شكايت، پرونده از سوي قاضي مرشدلو، داديار دادسراي امور جنايي در اختيار تيمي از كارآگاهان اداره 17 پليس آگاهي قرار گرفت. هنوز چند روزي از نخستين سرقت نگذشته بود كه مأموران پليس با گزارش سرقت مشابهي مواجه شدند. بررسي‌ها نشان داد سارقان يك كيلو طلا از خانه‌اي در همان حوالي سرقت كرده بودند. شاكي به مأموران كلانتري تجريش گفت: من يك شركت بازرگاني دارم و خانه‌ام ويلايي است. روز قبل به همراه خانواده‌ام براي تفريح به ويلايم در شمال كشور رفتيم اما خيلي زود به خاطر جلسه كاري به تهران برگشتيم. وقتي وارد خانه شديم همه چيز به هم‌ريخته و در گاو صندوق هم تخريب شده بود كه متوجه شدم سارقان يك كيلو طلاي داخل گاوصندوق به همراه اشياي قيمتي ديگر كه ميليون‌ها تومان ارزش دارند، سرقت كرده‌اند.

   طرح شكايت‌هاي مشابه
 با طرح دومين شكايت، مأموران تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي سارقان انجام دادند اما سارقان همچنان از خانه‌هاي اعياني دست به سرقت مي‌زدند و مأموران را با چندين شكايت مشابه ديگر روبه‌رو كردند.  سومين شاكي زن ميانسالي بود كه بهمن سال 91 به كلانتري 101 تجريش رفت و از سرقت چند صد ميليوني از خانه‌اش شكايت كرد. وي در توضيح شكايت خود گفت: فرزندانم خارج از كشور هستند و من در تهران تنها زندگي مي‌كنم. غروب آفتاب يكي از دوستانم مرا براي خوردن شام به بيرون دعوت كرد و به همين خاطر از خانه خارج شدم تا اينكه نيمه‌هاي شب دوباره به خانه برگشتم. وقتي وارد شدم ديدم در گاو صندوق باز است.
ابتدا شوكه شدم و فكر كردم خودم در را باز گذشته‌ام اما وقتي خوب بررسي كردم متوجه شدم در آن تخريب شده است و سارقان 60 ميليون تومان طلا و جواهراتم به همراه 50 هزار دلار و مقدار زيادي چك‌پول از داخل گاوصندوق سرقت كرده‌اند. پس از بررسي خانه فهميدم سارقان با شكستن شيشه در بالكن وارد خانه‌ام شده‌اند.

   سرقت از خانه مرد كارخانه‌دار
چهارمين شاكي 27 ارديبهشت ماه سال 92 مأموران پليس را از سرقت چند صد ميليوني خانه‌اش باخبر كرد. شاكي كه مرد كارخانه‌داري بود، گفت: من كارخانه‌دار هستم و خانه بزرگ ويلايي در خياباني در حوالي ميدان تجريش دارم. امروز روز تولد همسرم بود به همين خاطر ساعت 16 با همسرم به بازار رفتيم تا برايش كادوي تولد بخرم. پس از خريد كادو و خوردن شام به خانه برگشتيم كه متوجه شديم در بالكن خانه باز است و شيشه آن تخريب شده است. همان لحظه فهميدم كه سارقان به خانه‌ام دستبرد زده‌اند و بلافاصله به سراغ گاوصندوقم كه طلاها و اسناد را نگهداري مي‌كنم رفتم و متوجه شدم سارقان 100 ميليون تومان طلا، تعداد زيادي سكه بهار آزادي و مقدار زيادي دلار و يورو و لوازم قيمتي سرقت كرده‌اند.

   صاحب ويلاي فرمانيه
پنجمين شاكي درست يك روز بعد از شاكي چهارم يعني 28 ارديبهشت ماه به اداره پليس رفت و از سرقت لوازم خانه‌اش شكايت كرد. شاكي گفت: من و خانواده‌ام در خانه ويلايي در فرمانيه زندگي مي‌كنيم. چند ساعت قبل براي انجام كاري از خانه خارج شديم تا اينكه ساعتي قبل وقتي به خانه برگشتيم فهميديم سارقان به خانه‌مان دستبرد زده‌اند. سارقان از طريق پنجره آشپزخانه وارد خانه ما شده بودند و با تخريب گاو صندوق 34 ميليون تومان طلا و مقدار زيادي لوازم با ارزش ديگر را سرقت كرده‌اند.

   ادامه بررسي‌ها
تحقيقات مأموران پليس نشان مي‌داد تمام سرقت‌ها از خانه‌هاي اعياني شمال شهر با شيوه و شگرد مشابهي انجام شده و سارقان در همه سرقت‌ها در تاريكي شب از طريق پنجره بالكن يا پنجره آشپزخانه اقدام به سرقت‌هاي ميلياردي كرده‌اند.

   بازداشت 3 مظنون
در حالي كه سارقان حرفه‌اي هيچ ردپايي از خود به جا نگذاشته بودند، مأموران گشت پليس در دي ماه سال قبل به سه مردي كه سوار بر يك خودروي گرانقيمت خارجي در شمال شهر بودند مشكوك شدند . مأموران در بازرسي از ماشين مدل بالا مقداري طلا و جواهرات كشف كردند. سه مرد وقتي مدركي براي طلا‌ها ارائه ندادند بازداشت شدند و مورد بازجويي قرار گرفتند.
 
 اقرار به سرقت‌ از خانه‌هاي اعياني
سه مرد جوان ابتدا با تناقض‌گويي قصد فريب پليس را داشتند اما در تحقيقات فني به سرقت‌هاي سريالي از خانه اعياني شمال شهر اعتراف كردند. يكي از متهمان گفت: ما ابتدا خانه‌هاي ويلايي در شمال شهر را تحت نظر مي‌گرفتيم و وقتي متوجه مي‌شديم كه صاحبخانه به همراه خانواده‌اش از خانه خارج شده از طريق بالكن يا پنجره آشپزخانه وارد مي‌شديم و طلا، پول نقد، دلار و يورو و لوازم گرانقيمت را سرقت مي‌كرديم.  سه متهم در ادامه بازجويي‌ها 10 مالخر هم به پليس معرفي كردند و گفتند: بعد از سرقت، ماشين مدل بالاي خارجي مي‌خريديم و با آن در شمال شهر به سرقت مي‌رفتيم تا كسي به ما شك نكند و بعد از چند سرقت هم ماشين را تعويض مي‌كرديم.  سه متهم به دستور قاضي مرشدلو داديار شعبه 4 دادسراي ناحيه 34 در اختيار كارآگاهان اداره آگاهي قرار گرفتند. در حالي تحقيقات از متهمان ادامه دارد كه تاكنون 30 شاكي در اداره پليس شكايت خود را مطرح كرده‌اند و بررسي‌ها نشان داد سه متهم در سرقت‌هاي سريالي 20 ميليارد تومان به جيب زده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
0
2
فکر میکنيد این سرقتها تقصیر چه کسی هستش؟
پليس يا خود مردم؟

من میگم قسمت بزرگش تقصیر پلیس هستش چون از ترس تشویش اذهان عمومی مبتنی بر برداشت مردم از کم کاری پلیس روشنگری نمیکنه در حالیکه هیچ کس نمیتونه به واقع از پليس انتظار پيشگيری از سرقت داشته باشه؟ مگه پلیس کیه؟ چیه؟ همون آدما از جنس خود ما تو یه لباس متحد الشکل. مگه پليس چه کاری میتونه بکنه غیر از اینکه با همین بضاعت اندک و نیروهای محدود به امنیت یه کشور برسه. تازه مگه فقط یه جرم سرقته؟ کلاسه های جرائم را در کلانتریها ببینید شوکه میشید که پلیس باید به همه اونها برسه. ولی همونطور که گفتم پلیس ايران یک اشکال بزرگ داره و اون اینه که بر خلاف پلیس کشورهای توسعه یافته جرات اینو نداره که به مردم بگه ما نمیتونیم از سرقت پیشگیری کنیم و خودتون باید به فکر خودتون باشید.

من میتونم همین الان تعداد زیادی برنامه های کوتاه و بلند که شبکه های رسمی تلويزیونی در آمریکا و اروپا پخش میکنن نشونتون بدم که روش سرقتهای سارقین و حتی روش باز کردن انواع قفل را به وضوح نشون میدن تا مردم باور کنند که باید خیلی محتاط تر از این که بودند باشند.

خوب حالا اشکال مردم چیه؟ مردم فکر میکنن با توکل واقعا ضد سرقت میشن. فکر میکنن با ایشالا دزد خونه ما نمیاد و یا ماشالا چه قفلی روی گاوصندوقمون زدیم یا چه حفاظی روی در و پنجره ها زدیم دیگه مشکل سرقت از منزل و محل کارشون راحل کردن.
ولی نه اینطور نیست. برای خود من دو بار این تجربه شوم سرقت اتفاق افتاد. بار اول در چوبیمونو عوض کردم و ضد سرقت ترک گذاشتم و حتی جلوی همین در ضد سرقت ترک حفاظ زدم و سه تا قفل آلمانی هم به حفاظ ورودی زدم و همچنین تمام پنجره ها رو هم با فرفورژه حفاظ زدم ، دزدگیر و دوربین گذاشتم. نگهبان محله هم داشتیم. آهنگری که اومد گفت دیگه گربه هم نمیتونه بیاد تو خونت ولی دزدا اومدن حدود ۳۰۰ میلیون بردن.
دست به حفاظها نزده بودن و هر سه تا قفلو باز کرده بودن.
تو آگاهی در حال شوک پرسیدم دیگه باید چه میکردم که بهم گفتن خدا رو شکر کن که خودت خونه نبودی چون تازگیا دزدایی که اینطوری میتونن درب خونه را بدون تخریب باز کنن اگر چیز به درد بخور پیدا نکنن. از داخل درو عین اولش قفل میکنن و صبر میکنن تا صاحبخونه بیاد به زور ازش بپرسن طلا و پولهاشو کجا گذاشته.
با یه شرکتی به اسم مرد نگهبان که روی اینترنت پیدا کرده بودم تماس گرفتم. تخصصشون ساخت گاوصندوق و خزانه های ضد سرقت برای بانکها و طلا فروشیهاست. بهم گفتن اگر فقط نگران طلا و پولهای توی گاوصندوقی یه گاوصندوق برات میسازیم که از بتن مخصوصی ساخته میشه که به صورت پیش ساخته از کره میاریم و بدنه اش قابل تخریب کردن نیست و هیچ قفلی روش نداره چون از سیستم قفل ضد سرقت مرد نگهبان که ساخت آمریکاست استفاده میکنه، پس اگر دزد از هر راهی اومد تو خونه، تضمین میکنیم که نتونه در گاوصندوقو باز کنه یا دیوارشو تخریب کنه و چیزای دیگه که الان طولانی میشه این نوشته.

و گفت اگر نگران اینی که دزدا از در ورودی بیان توی خونه، یه حفاظ مخصوص شبیه درب گاوصندوق ولی سبکتر بدون بتن مسلح برات درست میکنیم که همون سیستم قفل ضد سرقت مرد نگهبان روشه و دزد دیگه تحت هیچ شرایطی از در نمیتونه بیاد. راجع به پنجره ها هم برچسبهایی دارن که وقتی روی شیشه میچسبونن ضمن شفافیت کامل امکان شکستن شیشه را به سارقین نمیده.

اول به خاطر قیمت بالای سیستمهاشون پشت گوش انداختم و به حرف چنتا کلید ساز گوش کردم ولی باز دزدان اومدن و همون قفلهایی که کلید سازها گفته بودن باز کردن و این بار هم کلی از من بردن.

الان هم گاوصندوق ضد سرقت مرد نگهبان را خریدم و هم در ورودیه خونه را به اون حفاظ و قفل ضد سرقت مرد نگهبان تجهیز کردم و شیشه ها رو هم با برچسباشون ضد سرقت کردن. حتی توی دودکش شومینه که گشاد بود برام لوله سیمانی کار کردن که کسی نتونه ازش بیاد تو و در ضمن دود هم بتونه بره بیرون.
حالا دیگه منتظر نیستم پلیس نذاره دزدان بیان تو خونم و یا منتظر نمیشینم دزدان در حال سرقت از یه خونه دیگه گیر بیفتن که آیا اموال منو برگردونن یا آخرش بگن نداریم میریم زندان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار