کد خبر: 683554
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره انجام موارد اسید‌پاشی در سایر شهرها گفت: ما در هیچ جای دیگر چنین حادثه‌ای نداشتیم.
 تسنیم: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی کل کشور امروز در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین تحقیقات مرتبط با اسید‌پاشی در اصفهان، گفت: همچنان در حال بررسی موضوع و سرنخ‌ها هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری مظنونانی در خصوص این حادثه، گفت: اگر کسی دستگیر شود و اعتراف کند و ما در این باره به قطعیت برسیم حتما به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومی انتقال می‌دهیم. ممکن است هر کسی به مور‌د‌ ظن و گمان قرار بگیرد از وی تحقیقاتی صورت بگیرد، اما به معنای این نیست که اینها عامل اسیدپاشی باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره انجام موارد اسید‌پاشی در سایر شهرها، گفت: ما در هیچ جای دیگر چنین حادثه‌ای نداشتیم. در تهران نیز یک نفر اقدام به تهدیداتی در این رابطه کرده بود که دستگیر شد. ممکن است افرادی با انگیزه شوخی، ماجراجویی، آزار و اذیت و آب به آسیاب دشمن خیال‌ کنند که می‌توانند فضای ناامنی را در کشور ایجاد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: ما در همین اصفهان حادثه‌ای داشتیم که خانمی ادعا کرده بود مورد اسید‌پاشی قرار گرفته و بعد زمانی که مورد تحقیق قرار گرفته بود به این نتیجه رسیدیم که مایع ظرفشویی برای جلب نظر دیگران و هیاهو راه انداختن به روی خود ریخته بود. آن قدر مسئله پیچیده نیست که با انجام دادن دو سه حادثه در اصفهان کل مردم احساس ناامنی بکنند.

سردار احمدی‌مقدم گفت: ما در اصفهان فضا را تحت کنترل داریم که حادثه دیگری ایجاد نشود و تمام فضا را نیز تحت کنترل داریم و با قوت نیز به دنبال کشف مسئله هستیم، اما منتظریم تا پرونده به پایان خود برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برخی آب‌پاشی‌ها در تهران که به قصد آزار و اذیت انجام می‌شود، گفت: این مسئله نیز در قالب همان بحث قرار می‌گیرد که برخی چه با اس‌ام‌اس و چه با ایجاد هیاهو به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که عده‌ای به بهانه اسید‌پاشی به دنبال ایجاد تجمع در سطح تهران و سایر شهرها هستند، گفت: هر تجمعی باید با مجوز قانونی باشد و نیروی انتظامی به هیچ تجمع غیرقانونی اجازه نمی‌دهد، البته تمام این تلاش‌ها منشاء واحد دارد که به دنبال ترویج فضای ناامنی در کشور هستند. خوشبختانه هیچکدام از این فراخوان‌ها با اقبال چندانی روبرو نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتشار تصویری که از متهم احتمالی منتشر شده است، گفت: مشخصاتی که قربانیان از متهم تصویر کرده‌اند و یا آنهایی که در معرض تهدید قرار گرفته بودند ما تلاش کرده‌ایم تصویر‌نگاری کنیم و آن را بررسی کنیم. این عکس‌ها تنها به عنوان سرنخ‌ها مطرح هستند و ما فعلا نمی‌توانیم در این باره چیزی را قطعی بگوییم چرا که متهم در همه جا با چهره باز دیده نشده است و ما تمام سرنخ‌ها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با تلاش برای ایجاد ناامنی در مناطق شرقی کشور گفت: ما چیز جدیدی در آنجا نداریم و حرف‌ها همان حرفهای گذشته است.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: در اعترافات گروهک ریگی دیدید که به کدام سازمان‌ها و دستگاه‌های خارجی متصل هستند و ماموریت می‌گیرند. این گروه جیش‌العدل بازسازی شده همان گروهک سابق است و تلاش دشمن این است که فضا را به سمتی ببرد که کشور امنی در منطقه ناامن جلوه دهد. بالاخره جمهوری اسلامی ایران مورد حسد است و نمی‌خواهند این شرایط ادامه پیدا کند لذا اقدامات کوچکی را این گروه در مناطق مرزی انجام می‌دهند که با بزرگنمایی زیاد روبرو می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تشکیل شورای عالی فضای مجازی، گفت: جلسه این گروه قرار بود تشکیل شود، اما به دلیل تغییر دستور کار لغو شده، اما کارگروه‌های این شورا در حال فعالیت هستند و حتی یکی از سران قوا نیز می‌تواند به جای رئیس‌جمهور این جلسه را تشکیل دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار