کد خبر: 683123
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
رئيس انجمن عكاسان ايران در نشست سيزدهمين دوسالانه ملي عكس ايران:
مسعود زنده‌رود كـرماني در‌نشسـت خبـري سيزدهميـن دوسالانه عكـس ايـران بـا اشـاره به رقـابتـي نبـودن اين دو‌سالانه گفت: هديـه سيزدهمين دوسـالانه عكس، خريد آثار براي گنجـينه موزه هنرهاي معاصر است.
سپيده آماده
مسعود زنده‌رود كـرماني در‌نشسـت خبـري سيزدهميـن دوسالانه عكـس ايـران بـا اشـاره به رقـابتـي نبـودن اين دو‌سالانه گفت: هديـه سيزدهمين دوسـالانه عكس، خريد آثار براي گنجـينه موزه هنرهاي معاصر است.
به گزارش «جوان»، نشست سيزدهمين دوسالانه ملي عكس ايران روز گذشته در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.
در ابتداي اين نشست مسعود زنده رود كرماني، رئيس انجمن عكاسان ايران گفت: انجمن عكاسان ايران اولين ngo هنري كشور است و سيزدهمين دوسالانه ملي عكس ايران به طور كلي به اين انجمن سپرده شده است و اين دوسالانه در دو بخش «آرت فتوگرافي» و «خلاقانه» ميزبان آثار هنرمندان است. رئيس انجمن عكاسان ايران با اشاره به اينكه در اين دوره از دوسالانه عكس سعي كرده‌ايم كه اولين گام را به سمت تخصص‌گرايي برداريم، تأكيد كرد: علت انتخاب ژانرهاي مشخص اين بود كه دوسالانه هر چه بيشتر به سمت هنري شدن پيش برود. وي با اشاره به اينكه بخش «آرت فتوگرافي»، ساختاري هدفمند دارد، اظهار كرد: در حقيقت عكاس پيش از توليد اثر، برنامه‌ريزي و در نهايت اثر خود را توليد مي‌كند. عكس‌هاي اين گروه بايد با عنوان و بيانيه همراه باشد و از طرف ديگر محور بخش دوم، رويكرد خلاقانه است و عكاس در تنها تصويري كه در اين بخش ارائه مي‌كند، بايد نگرش خلاقانه را در نظر داشته باشد.
در ادامه زنده رود كرماني در پاسخ به اظهارات خبرنگاري كه تأكيد بر هنري بودن آثار را عاملي براي به حاشيه راندن تخصص‌هايي مانند عكاسي خبري و مستند اجتماعي مي‌دانستند، تصريح كرد: اين تخصص‌هاي عكاسي در ديگر دوسالانه‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرند و قرار است كه دوسالانه‌هايي مجزا با محوريت تخصص‌هاي مختلف عكاسي برگزار شود. دبير سيزدهمين دوسالانه ملي عكس ايران در بخشي ديگر از اظهاراتش در خصوص داوري آثار گفت: به طور كلي سيزدهمين دوره دوسالانه ملي عكس ايران غيررقابتي است و به اين معنا ما ديگر داوري و اثر برگزيده نخواهيم داشت و به باور من دوسالانه بايد به جايگاه اصلي خودش باز گردد تا ديگر نفر اول و دوم شدن در آن مطرح نباشد. وي با اشاره به اينكه صرف حضور در دوسالانه به خودي خود براي هر عكاس به عنوان سبقه و برند محسوب مي‌شود، تأكيد كرد: عكس‌هايي كه در سيزدهمين دوسالانه ملي عكس ايران به نمايش گذاشته مي‌شوند، در صورت ارزشمند بودن براي گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران خريداري مي‌شوند.
در بخش ديگري از نشست، محمدمهدي رحيميان عضو شوراي سياستگذاري و عضو هيئت مديره انجمن عكاسان ايران اظهار داشت: طراحي پوستر اين دوره از دوسالانه و همچنين برنامه‌هاي تبليغاتي و پوستر اين دوره از دوسالانه ملي عكس ايران توسط هنرمند برجسته كشورمان ابراهيم حقيقي انجام مي‌شود. وي با اشاره به زمان داوري بخش انتخاب آثار تأكيد كرد: انتخاب اوليه‌ بخش آرت فتوگرافي در 5 آذر و اعلام داوري اوليه‌ در 8‌آذر صورت خواهد گرفت.
گفتني است سيزدهمين دوسالانه ملي عكس ايران از اول بهمن به مدت 20 روز در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار