کد خبر: 682867
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
سردار شریف:
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: دشمن از هیچ ابزاری برای ضربه زدن به ما فروگذار نمی کند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: دشمن از هیچ ابزاری برای ضربه زدن به ما فروگذار نمی کند.

به گزارش ایسنا، منطقه کرمانشاه، سردار رمضان شریف در اولین همایش تخصصی بسیج و رسانه استان کرمانشاه که امروز(سوم آبان) با حضور مدیران رسانه های استان و به میزبانی روابط عمومی سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد، با بیان این‌که دشمن تلاش می کند صحنه افکار عمومی ما را قبضه و تفرقه و یاس و ناامیدی را درجامعه القاء کند، گفت: در این شرایط رسانه های ما می توانند نقش تاثیرگذاری در خنثی کردن توطئه ای دشمنان داشته باشند.

وی با بیان این‌که امروز عرصه نبرد ما با دشمن عرصه ذهن و فکر است، گفت: به عنوان رسانه‌های نظام اگر می‌خواهیم گفتمان و پیام انقلاب را ترویج دهیم و ندای حقانیت جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم، باید شناخت عمیقی از استراتژی رسانه ای دشمن و مولفه های قدرت رسانه ای خودمان داشته باشیم.

شریف افزود: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا مدعی اند که رسالتی جهانی برای نجات بشریت داشته و در این راستا با ایجاد پیام هایی درصدد همراه کردن افکار عمومی با سیاست ها و برنامه های خود بر می آیند، اما پیامی که تولید می کنند با فطرت بشر انطباق ندارد و به همین دلیل از درک واقعیت از سوی مخاطبانشان بیم دارند.

وی ادامه داد: یک نمونه از همین پیام های دروغین رسانه های غربی موضوع انرژی هسته ای صلح آمیز کشورمان است که سالهاست در پرتو همین فضاسازی رسانه ای و به بهانه انرژی هسته ای ظالمانه ترین تحریم ها را علیه ما وضع کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه افزود: اما در مقابل محتوای پیام انقلاب ما برگرفته از قرآن و منطبق بر فطرت بشریت است. ضمن این‌که در حوزه مخاطب نیز درصد قابل توجهی از جمعیت دنیا، مسلمان هستند که می توانند مخاطب پیام ما باشند، همچنین انسانهایی که فطرت پاک دارند نیز اگر پیام ما به گوش آنها برسد می توانند مجذوب پیام ما شوند.

وی افزود: البته در حوزه ابزار رسانه مشکلات جدی داریم، هر چند در 20 سال اخیر توانسته ایم پیشرفت های خوبی داشته و تا حدودی صدای حقانیت اسلام و نظام جمهوی اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

شریف گفت: امروز غرب با قدرت رسانه‌ای خود و همراه کردن افکار عمومی به پیاده کردن سیاست هایش می پردازد که نمونه آن را در تهاجم آمریکا به عراق دیدیم. اخیرا نیز با تبلیغات رسانه ای در خصوص داعش سعی در پوشاندن شکست صهیونیست ها از مردم غزه داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه تلاش می کنند چهره خشنی از بسیجی درست کرده و به جامعه القاء کنند، گفت: در موضوع اسیدپاشی های اخیر که فردی نادان دست به چنین اقدامی زده رسانه های بیگانه تلاش می کنند به افکار عمومی اینگونه وانمود کنند که این اقدامات نشات گرفته از تفکر بسیجی است. تفکر بسیجی که در طول دفاع مقدس از جان خود برای دفاع از کشور و مردم گذشت به هیچ وجه سازگار با این اقدامات نیست.

شریف با بیان این‌که دشمن می خواهد تفکر بسیجی را خشن جلوه دهد، افزود: تصویری که « بی بی سی» و دیگر رسانه های بیگانه از بسیج برای جوانان ما ترسیم می کنند تصویر خطرناکی است، لذا ما رسانه ای ها وظیفه داریم روحیه بسیجی را در جامعه ترویج داده و تفکر بسیجی که نیاز امروز جامعه است را ترسیم نماییم.

وی با بیان این‌که دشمن برای مخدوش کردن چهره زیبای انقلاب ما عجله ندارد و مترصد یافتن فرصت است، گفت: قطعا دشمن بر بستر مشکلات کشور هجمه رسانه ای خود را ایجاد می کند. دشمن بدنبال برجسته سازی برخی مسائل است که بطور طبیعی در یک کشور با جمعیت بیش از 70 میلیون نفری ایجاد می شود.

شریف رسالت رسانه ها را آگاهی بخشی دانست و گفت: امروز شرایط ما نسبت به 35 سال قبل خیلی بهتر شده و این پیشرفت ها باید بازگو شود. البته مشکلاتی در کشور وجود دارد که نباید وجود داشت.

وی با بیان این‌که نباید همه مشکلات را به تحریم ها نسبت دهیم، گفت: درست است که تحریم های سنگینی وجود دارد، اما در دوران دفاع مقدس نشان داده ایم در اوج تحریم ها توانسته ایم پیروز شویم. امروز بیشترین پیشرفت ها را با درسی که از دفاع مقدس گرفته ایم و در اوج تحریم ها در حوزه ساخت تسلیحات دفاعی و نظامی کسب کرده ایم. جای این سئوال باقی است که چرا در دیگر حوزه ها با وجود استعدادها و پتانسیل ها به خودکفایی نرسیده ایم.

وی با بیان این‌که سپاه کارهای بزرگی در کشور انجام داده که فازهای 15 و 16 پارس جنوبی و پل صدر و نیایش از جمله آنهاست، گفت: شاهکار سپاه این بوده که مردم را در قالب بسیج به میدان آورده واز استعدادهای برتر کشور در حوزه های مختلف استفاده کرده است.

شریف افزود: انتظار سپاه از همه دولت ها پیشرفت و توسعه کشور است، زیرا این استعداد و پتانسیل در کشور وجود دارد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار