کد خبر: 682609
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
استقبال از فيلم‌هاي مقاومت در آلماتي قزاقستان
پنج فيلم سينمايي منتخب بخش چشم انداز سيزدهمين جشنواره بين‌المللي مقاومت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همزمان با برپايي هفته فيلم مقاومت در قزاقستان با استقبال گسترده مردم و علاقه‌مندان سينما و فعالان رسانه‌اي آلماتي روبه‌رو شدند.
پنج فيلم سينمايي منتخب بخش چشم انداز سيزدهمين جشنواره بين‌المللي مقاومت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي همزمان با برپايي هفته فيلم مقاومت در قزاقستان با استقبال گسترده مردم و علاقه‌مندان سينما و فعالان رسانه‌اي آلماتي روبه‌رو شدند.
به گزارش «جوان»، روابط عمومي جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت با اعلام اين خبر افزود: در هفته فيلم جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان پنج فيلم جشنواره مقاومت در سينما سيلك شهر آلماتي قزاقستان اكران شد كه اين فيلم‌ها با استقبال ايرانيان مقيم و شركت‌كنندگان قزاقي قرار گرفت به طوري كه براي تماشاي برخي از فيلم‌ها از جمله فيلم«چ» ظرفيت سالن سينما راه ابريشم گنجايش تعداد استقبال‌كنندگان را نداشت.
بر پايه اين خبر، فيلم‌هاي سينمايي استرداد به كارگرداني علي غفاري، بيگانگان به كارگرداني عباس رافعي، تنهاي تنهاي تنها به كارگرداني احسان عبدي‌پور و فرزند چهارم به كارگرداني وحيد موساييان با زيرنويس روسي در سينماهاي راه ابريشم (سينما سيلك شهر آلماتي) به نمايش گذاشته شد كه با همراهي و استقبال چشمگير مردم روبه‌رو شد. همچنين لشگري‌پور مجري طرح فيلم سينماي «چ» ديسك بلوري فيلم «چ» را به سفير ايران در قزاقستان اهدا كرد.
گفتني است محمد خزاعي، دبير جشنواره فيلم مقاومت در حاشيه مراسم هفته فيلم مقاومت در سينما راه ابريشم شهر آلماتي قزاقستان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه به نظرم مجموع فيلم‌هايي كه براي اين چند روز شما تدارك ديده شده و مهم‌ترين سخن و بهترين زبان براي آشنايي هر چه بيشتر شما با گوشه‌هايي از ايران امروز و آرمان‌هاي فرهنگي ماست، گفت: اما مهم‌ترين نكته‌اي كه مايلم به آن اشاره كنم اين است كه اسلام مايه افتخار ما، موهبتي الهي براي ما و مايه وحدت و برادري همه ماست. ضمن اينكه ريشه‌هاي عميق و محكم تاريخي - فرهنگي مشترك در دنياي امروز گوهري ارزشمند است كه بايد به واسطه همين تعاملات فرهنگي و استفاده از زبان سينما آنها را بيش از گذشته محكوم كنيم. وي ادامه داد: اين پيوند مطمئناً ما را در برابر فرهنگ‌هاي بيگانه و مهاجم كه سعي در جدايي و تضعيف ما دارند، مصون نگه مي‌دارد.
دبير جشنواره بين‌المللي مقاومت اضافه كرد: هفته فيلم مقاومت كه امروز مفتخريم در آلماتي قزاقستان برگزار كنيم، محفلي است براي گردهمايي همه فيلمسازان متعهد به ارزش‌هاي بشري و آرمان‌هاي انساني. به گفته وي مقاومت امروز يك گفتمان جهاني است در برابر زياده‌خواهي‌هاي بعضي از قدرت‌هايي كه بدون توجه به فرهنگ‌هاي مختلف درصدد تسخير و مصادره اراده و هويت ملت‌ها هستند كه البته تلاش‌هايشان بي‌نتيجه خواهد بود. دميرچي لو، سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن تقدير و تشكر از هموطنان ايراني مقيم قزاقستان، هنرمندان و اساتيد اعزامي از ايران و مردم خوب قزاقستان گفت: سينما يكي از بهترين ابزارها براي ايجاد ارتباط با جامعه به شمار مي‌رود كه مي‌تواند در توسعه و گسترش روابط بين دو ملت ايران و قزاقستان تأثير بسزايي داشته باشد. وي استقبال گسترده مردم قزاقستان از فيلم‌هاي ايراني را نشان اهميت سينماي ايران و علاقه‌مندي مردم قزاقستان به فيلم‌هاي ايراني و تفاهم و قرابت فرهنگي دو كشور دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار