کد خبر: 682094
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
همايون بهزادي در گفت‌وگو با «جوان»:
چند روزي بود كه احوال همايون بهزادي مهاجم سال‌‌هاي دور تيم ملي و تيم‌هاي شاهين - پيكان و پرسپوليس را از پسرش مي‌گرفتيم تا اينكه بالاخره توانستيم گفت‌و‌گويي تلفني را با او انجام دهيم
وحید صابری
چند روزي بود كه احوال همايون بهزادي مهاجم سال‌‌هاي  دور تيم ملي و تيم‌هاي شاهين - پيكان و پرسپوليس را از پسرش مي‌گرفتيم تا اينكه بالاخره توانستيم گفت‌و‌گويي تلفني را با او انجام دهيم. صدايش از پشت تلفن ما را نگران كرد اما وقتي يكي دو جمله رد و بدل مي‌شود درمي‌يابيم كه از سلامت كامل برخوردار است البته به خاطر شرايط سني و گذراندن دوران نقاهت درخواست دارد تا زياد وقتش را نگيريم. از اوضاع وضع جسماني و وضع كار و ارتباطش با فوتبال به خصوص تيم پرسپوليس سؤال مي‌كنيم كه جواب مي‌دهد هر چند در بعضي جواب‌ها، دلتنگي به وضوح احساس مي‌شود.

 آقاي بهزادي، ابتدا تبريك مي‌گويم به خاطر دعوت AFC از شما براي مراسم بهترين‌هاي 2014...
   ممنون. چي بايد بگويم جز اينكه خوشحالم حداقل آنها به فكر ما هستند و ما را فراموش نكرده‌اند. از اينكه كنفدراسيون فوتبال آسيا به يادش بوده كه ما همچنان زنده‌ايم خوشحالم.

 شما به عنوان بازيكن افسانه‌اي ايران به همراه علي دايي در شصتمين سالگرد تأسيس  AFC و مراسم بهترين‌هاي 2014 آسيا دعوت شده‌ايد. ان‌شاءالله كه مي‌رويد؟
   خيلي دوست دارم بروم البته نمي‌دانم وضعيت جسماني به من اجازه مسافرت طولاني را مي‌دهد يا خير. بالاخره مراسم در فيليپين است و راه زياد اما همان طور كه گفتم باعث افتخار من است كه با دايي به اين مراسم دعوت شده‌ام. دايي دوست خوبم است. بازهم مي‌گويم در صورتي كه شرايطم خوب باشد حتماً به اين مراسم خواهم رفت. شنيدم مراسم نهم آذر است حالا تا آن موقع ببينيم چه پيش مي‌آيد.

 فكر مي‌كرديد دعوت شويد؟
   نه از كجا بايد چنين فكري را مي‌كردم. من الان مدتي است در بستر بيماري افتاده‌ام هر چند الان وضعيتم بهتر شده اما به هر حال هنوز حال و احوالم زياد خوب نيست، به هر حال خوشحالم.

 زماني شما مربي تيم پرسپوليس بوديد و بيشتر دوران بازي‌تان را در اين تيم گذرانديد، از وضعيت فعلي پرسپوليس راضي هستيد؟
   دوران خيلي خوبي را در پرسپوليس داشتم. واقعاً يادش بخير. ما آن موقع از جان و دل براي پرسپوليس بازي مي‌كرديم ولي الان فوتبال شده يك نوع تجارت.

 بازيكنان پرسپوليس خوب بازي مي‌كنند؟
  ما ابتدا قرار شد درباره مسائل حاشيه‌اي صحبت نكنيم. من اين سؤال را جواب نمي‌دهم.

  تيم پرسپوليس ابتداي فصل خوب بسته‌شد؟
  به نظر من جوانگرايي خوب است اما تيمي مثل پرسپوليس كه زماني بيشترين بازيكنانش در تيم ملي بودند نبايد يكدفعه دست به جوانگرايي مي‌زد. بهتر بود جوان‌ها در كنار باتجربه‌ها قرار مي‌گرفتند تا يك تيم خوب براي بازي‌ها بسته مي‌شد.

 شما هم قبول داريد كه بازيكنان پرسپوليس در حد و اندازه اين تيم نيستند؟
  ما هم كه در ابتدا براي پرسپوليس بازي مي‌كرديم طبيعتا در حد و اندازه نام اين تيم نبوديم. بايد به جوان‌ها ميدان داد تا خودي نشان دهند. اما همانطور كه گفتيم‌ اي كاش كادر فني پرسپوليس اجازه نمي‌داد برخي از ملي‌پوشان، اين تيم را ترك كند و به تيم‌هاي ديگر بروند.

  فكر مي‌كنيد دايي نتوانست تيم را حفظ كند؟
  من را وارد بازي‌هاي حاشيه‌اي نكنيد. من الان ذينفع نيستم اما هر وقت ما حرفي زديم به يكي بر‌خورد. واقعاً دوست ندارم درباره مسائل حاشيه‌اي تيم صحبت كنم.

 به هر حال دايي رفت و درخشان هدايت تيم را بر عهده گرفت و تقريباً نتايج قابل قبولي گرفته فكر مي‌كنيد اين روند ادامه‌دار باشد؟
  هميشه شوك در فوتبال جواب داده اما تا كي تأثيرگذار باشد بستگي به مربي دارد كه چگونه از بازيكنان استفاده كند. فكر مي‌كنم الان تيم راحت‌تر بازي كند.
 
علت وجود اين همه حاشيه تمام‌نشدني در پرسپوليس چيست؟
  تيم پرطرفدار همينه. مردم هميشه دوست دارند بهترين اتفاقات براي تيمشان رخ دهد. وقتي يك تيم بزرگ باشد به طبع حواشي اطراف آن هم زياد است. مديريت در اين زمان بهترين مرهم براي اين مشكل است.

 استقلال هم تيم بزرگي است اما اين همه حاشيه ندارد؟
  چرا به نظر من آنها هم براي خود حاشيه دارند آنها هم مديرعاملشان عوض شد و در خيلي از بازي‌هايشان نتيجه نمي‌گيرند. اما همان‌طور كه گفتم مديريت درست تأثير خيلي زيادي بر نظم گروهي تيم دارد. اين تفاوتي است كه بين پرسپوليس و استقلال وجود‌دارد.

 آقاي بهزادي شما معروفيت خاصي بين هواداران داريد؛ در آن خصوص صحبت كنيد.
  من مي‌دانم منظور شما چيه اما آن فقط يك بازي بود. بازي معروف پرسپوليس و تاج است كه با برتري 6 بر صفر به سود پرسپوليس خاتمه يافت.
سال‌ها از آن زمان گذشته و آن فقط يك بازي بود هر چند نتيجه آن تا الان به يك نماد تبديل شده اما فقط يك بازي بود. آن زمان به غير از برد، خيلي چيزها از جمله جوانمردي و اخلاق اهميت بسياري داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار