کد خبر: 679596
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
دكتر غلامعلي حداد عادل در اختتاميه هشتمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج:
عضو شوراي انقلاب فرهنگي معتقد است پيش از انقلاب سازماندهي بسيار ساده بود و آن سازماندهي مناسب با هدف آن زمان بود و امروز همان روحيه بايد سازماندهي شود براي اينكه به وضعيت اثباتي و ايجابي دست پيدا كنيم.
مصطفي شاه‌كرمي
عضو شوراي انقلاب فرهنگي معتقد است پيش از انقلاب سازماندهي بسيار ساده بود و آن سازماندهي مناسب با هدف آن زمان بود و امروز همان روحيه بايد سازماندهي شود براي اينكه به وضعيت اثباتي و ايجابي دست پيدا كنيم.
آيين اختتاميه هشتمين جشنواره سراسري ادبيات داستاني بسيج صبح ديروز در محل فرهنگسراي ارسباران با حضور اهالي فرهنگ و هنر و به همت بسيج هنرمندان برگزار شد. در بخشي از اين مراسم دكتر غلامعلي حداد عادل نماينده مجلس شوراي اسلامي و رئيس فرهنگستان زبان فارسي به عنوان سخنران اين مراسم با اشاره به اينكه چون همه حول محور بسيج جمع شده‌ايم، مي‌خواهم تصور خودم را از بسيج بگويم، گفت: به نظر من بسيج ادامه انقلاب است. بسيج تداوم انقلاب است؛ با همه خصوصيات انقلاب. اما انقلاب چگونه انقلابي بود؟ اين انقلاب، مردمي بود يعني مردم انقلاب كردند و براي خدا هم اين كار را كردند. كسي براي دست يافتن به مال و مقام دنيوي در انقلاب شركت نكرد. آن مردمي كه انقلاب را به پيروزي رساندند، به پست و مقام و پول و ثروت فكر نمي‌كردند.
رئيس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي گفت: هنرمندان، گروهي هستند كه مي‌توانند با استعداد خدادادي‌شان اين ارزش‌ها را به نسل‌هاي بعدي منتقل كنند. صريح بگويم كه سرنوشت و آينده انقلاب در گرو آن است كه آيا انقلاب موفق مي‌شود آن روحيه جهادي با اخلاص خدايي پيش از پيروزي را همچنان بعد از پيروزي حفظ كند يا خير. اگر به چنين موفقيتي برسيم، انقلاب ما پيروز شده است. اما اگر نتوانيم، بر سر انقلابمان همان مي‌آيد كه بر سر بعضي انقلاب‌هاي ديگر آمد. اما انقلاب اسلامي به لطف الهي، تداوم پيدا كرده و از مرزهاي جغرافيايي ايران فراتر رفته است. اينكه مي‌بينيد دنياي كفر و تزوير در مورد سوريه ائتلاف مي‌كنند و به هدف‌شان نمي‌رسند، نشانه اين است كه انقلاب ما در نسل قبلي خود متوقف نشده و نسل شما، آن ارزش‌ها را دريافت كرده است. اينكه در يك نيم‌روز كتاب‌هاي جنگي ما در نمايشگاهي در استاني در سوريه تمام مي‌شود، نشان مي‌دهد كه انقلاب، راه خود را باز كرده است.
وي خطاب به حاضران گفت: يكي از شاخه‌هاي كار هنري شما، ادبيات داستاني است. هر شاخه‌اي از هنر تاثير خودش را دارد. در چند ماه اخير موفق شدم دو كتاب مربوط به دفاع مقدس را بخوانم؛ يكي «پايي كه جا ماند» و ديگري «من زنده‌ام». بعد از مطالعه اين كتاب‌ها دلم مالامال از اميد شد چون ديدم همت‌ها و قلم‌ها براي جاودانه كردن اين ارزش‌ها به كار گرفته شده و البته تأسف خوردم كه فرصت ندارم همه آثاري كه اينچنين توليد مي‌شوند، بخوانم. ما در فرهنگستان در كنار چندين مجله علمي، موفق شديم فصلنامه‌اي را تحت عنوان ادبيات انقلاب اسلامي منتشر كنيم و مطالبي را هم تدوين كرده‌ايم تا با استفاده دانشگاه‌ها، ادبيات انقلاب اسلامي در محافل علمي و دانشگاهي‌مان تدريس شود.
همچنين در پايان اين مراسم از نفرات برتر و منتخب بخش‌هاي مختلف با اهداي لوح تقدير و جوايز، تقدير به عمل آمد.در پايان اين مراسم، از حميد داوودآبادي، محمدرضا سرشار، محبوبه معراجي‌پور با حضور غلامعلي حداد عادل تجليل به عمل آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار