کد خبر: 679040
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
معاون وزير دفاع:
كمك‌ها و اقدام‌هاي خودمان را براي مقابله با جريان داعش يا هر جريان تروريستي ديگر با هماهنگي و همكاري دولت‌هاي عراق و سوريه انجام مي‌دهيم.
به گزارش خبرگزاري مهر، رضا طلايي‌نيك معاون حقوقي و پارلماني وزارت دفاع در گفت‌وگو با برنامه «من طهران» شبكه العالم با تأكيد بر آمادگي ايران براي مقابله با هرگونه تعرض اظهار داشت: هر ناامني كه در اطراف ايران يا در منطقه اتفاق بيفتد ما از آن ناخشنود هستيم و امنيت ايران را در پيوند با امنيت منطقه مي‌دانيم.
وي افزود: امنيت منطقه‌اي ايجاب مي‌كند كه ما هر جرياني كه ماهيت تروريستي دارد و منطقه را ناامن مي‌كند چه گروه‌هاي تروريستي، چه كشورهاي فرامنطقه‌اي كه در منطقه دخالت مي‌كنند و چه صهيونيست‌ها را رصد كنيم.
معاون وزير دفاع تصريح كرد: اگر تهديدها به مرزها يا به پايگاه‌هاي اعتقادي ما مانند عتبات عاليات نزديك شود، قطعاً كمك‌ها و اقدام‌هاي خودمان را براي مقابله با جريان داعش يا هر جريان تروريستي ديگر با هماهنگي دولت‌هايي كه اين رويدادها در آن اتفاق افتاده است، انجام خواهيم داد.
سردار طلايي‌نيك تأكيد كرد: تمام فعاليت‌هاي ما با هماهنگي و همكاري دولت‌هاي عراق و سوريه انجام مي‌شود. وي درباره ائتلاف به‌اصطلاح ضد داعش در منطقه گفت: هدف و نوع عملكردي كه ائتلاف در مقابل داعش و جريان‌هاي تروريستي دارد مشكوك است، چون از قبل مشخص بود كه داعش و جريان‌هاي تكفيري تروريستي وجود دارند، اما چرا حالا ائتلاف به فكر مبارزه با تروريست‌ها افتاده است.
معاون وزير دفاع خاطرنشان كرد: برخي كشورهايي كه در ائتلاف هستند، خودشان در ارائه انواع كمك‌هاي مالي و تسليحاتي به داعش نقش داشته‌اند، پس چگونه مي‌توان باور كرد كه مي‌خواهند با اين گروه تروريستي مبارزه كنند.
سردار طلايي‌نيك افزود: كشورهايي كه حامي داعش و تروريسم در منطقه بوده‌اند براي فرار از پاسخگويي درباره علت حمايت خود از تروريست‌هاي عراق و سوريه و بازسازي چهره منفي خود نزد ملت‌هاي جهان اكنون دست به يك عمليات نمايشي هوايي زده‌اند.
وي ائتلاف ضد داعش را حركتي سياسي براي فرار از پاسخگويي دولت‌هاي حامي تروريسم و تحت فشار افكار عمومي در جهان غرب، ذكر كرد و گفت: نوع اهدافي كه توسط نيروهاي ائتلاف بمباران مي‌شود نشان مي‌دهد كه اين عمليات هم مشكوك است؛ چراكه فقط به داعش حمله نكرده‌اند بلكه در برخي جاها مردم آسيب ديده‌اند و در مناطقي هم به تأسيسات حياتي كشورهاي سوريه و عراق حمله شده است.
سردار طلايي‌نيك ادامه داد: با توجه به اينكه اخيراً به تأسيسات نفتي سوريه حمله شد و در عراق هم مردم غيرنظامي آسيب ديدند، غيرواقعي بودن عمليات عليه داعش و تروريست‌ها آشكار است و به نظر مي‌رسد بيشتر اهداف تبليغاتي دنبال مي‌شود. وي يادآور شد: اگر ريشه‌ها و خاستگاه اوليه‌اي كه داعش و جريان‌هاي تكفيري از آنجا پرورش يافتند و آموزش ديدند، تأمين، مجهز و مسلح شدند قطع شود، داعش و جريان‌هاي تروريستي از بين مي‌روند.
معاون وزير دفاع با بيان اينكه جريان‌هاي تروريستي و تكفيري با توجه به ماهيت مزدوري براي ايجادكنندگان و حاميان آن تاريخ‌مصرف دارند، گفت: با حملات هوايي نمايشي ائتلاف، داعش از بين نمي‌رود بلكه خشكاندن ريشه‌ها و سرچشمه‌هاي اصلي حمايت از داعش مي‌تواند اين گروه تروريستي را از بين ببرد.
طلايي‌نيك با اشاره به موفقيت‌هاي دولت‌ها، ارتش و مردم عراق و سوريه در مبارزه با داعش و نگراني حاميان تروريست‌ها از اين روند تصريح كرد: روندي كه در عراق و سوريه طي مي‌شود روند غلبه بر داعش و تروريست‌ها با كمك‌هاي متقابل مردم، ارتش و دولت است و به نظر مي‌رسد يكي از علت‌هاي تشكيل ائتلاف ضد داعش اين بود كه امريكا و متحدان آن نمي‌خواستند در اين شرايط شكست خورده و غير سهيم در عمليات باشند.
 وي گفت: امريكا و متحدان آن مطمئن شدند داعش و گروه‌هاي تروريستي نمي‌توانند به اهدافشان دست يابند، لذا با جدا شدن ظاهري از جريان‌هاي تروريستي دست به تشكيل ائتلاف زدند تا بعداً بتوانند خودشان را از جنايت‌هاي داعش مبري و جدا كنند.
معاون وزير دفاع ايران تأكيد كرد: با توجه به تعامل بين ايران و عراق پيش‌بيني شده است كه اگر تعرضي توسط داعش و ديگر جريان‌هاي تروريستي به حريم‌هاي امنيتي و خطوط قرمز جمهوري اسلامي ايران صورت بگيريد با هماهنگي و همكاري بغداد اقدام‌هاي قاطعي از سوي ايران براي مقابله با تهديدها انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار