کد خبر: 678779
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
استاندار لرستان:
استاندار لرستان گفت:پيمانکاران سرمايه‌اي براي توسعه‌ي استان هستند.
بهروج

به گزارش جوان از خرم آباد ، هوشنگ بازوند در جلسه‌ي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي که در محل استانداري برگزار شد با تأکيد بر لزوم تقويت پيمانکاران لرستاني اظهار داشت: هر استاني که پيمانکاران مجهز دارد بهتر توانسته در مسير توسعه گام بردارد و در واقع مي‌توان گفت پيمانکاران سرمايه‌اي براي توسعه‌ي استان هستند.
وي در خصوص مشکلات پيمانکاران با اشاره به مطالبات اين قشر تصريح کرد: ديون پيمانکاران نبايد بلاتکليف بماند؛ از معاونت عمراني مي‌خواهم که به جد پيگير مطالبات پيمانکاران باشد.
بازوند از زحمات و پيگيري‌هاي مديرکل راه و شهرسازي در خصوص مطالبات پيمانکاران تقدير کرد و بيان داشت: هيچ دليلي ندارد پيمانکاراني که ميلياردها تومان از دولت طلبکارند، براي بدهي‌هاي ناچيزي که به بانک دارند برخورد نامناسبي با آن‌ها شود.
استاندار لرستان با بيان اين‌که پيمانکاران پرچمداران توسعه هستند، عنوان داشت: بارها گفته‌ام که توسعه توسط بخش خصوصي اتفاق مي‌افتد و بخش زيادي از اين مسأله بستگي به عملکرد پيمانکاران دارد که در واقع مسير را براي بخش خصوصي هموار مي‌کنند.
هوشنگ بازوند با عنوان اين‌که مشاوران، امين پيمانکاران هستند در مورد وضعيت اين قشر گفت: در حال حاضر مشاوران پول‌هاي هنگفتي دريافت مي‌کنند که بر همين اساس انتظار مي‌رود معاونت عمراني ترتيبي اتخاذ کند تا بر پايه‌ي آن مشاوران بومي حتي اگر ضعيف باشند مورد حمايت قرار گيرند.
وي افزود: بعضاً ديده مي‌شود که کار اصلي مشاوران شناخته شده و معتبر را همين مشاوران بومي انجام مي‌دهند و به نام آن‌ها تمام مي‌شود.
بازوند به پيمانکاران پيشنهاد تشکيل کنسرسيوم داد و اظهار داشت: اگر در کنار هم کنسرسيوم‌هاي قدرتمندي تشکيل بدهيد مي‌توانيم کارهاي خوبي به شما واگذار نماييم.
استاندار لرستان با تأکيد بر اهميت سپردن پيمان‌ها به مجريان ذي‌صلاح در حوزه‌ي ساختمان گفت: از آنجا که استان لرستان از جمله مناطق زلزله‌خيز مي‌باشد، ضرورت سپردن پروژه‌هاي ساختمان‌سازي به آدم‌هاي متخصص بيشتر نمود پيدا مي‌کند.
درادامه اين جلسه معاون عمراني استاندار لرستان هم با اشاره به اين‌که از همان ابتداي تعريف کارفرما و پيمانکار ظلم مضاعفي به پيمانکاران شده است، اظهار داشت: در تمامي موارد و شرايط پيمان در مورد کارفرما عبارت "مختار است" قيد شده؛ اين در حالي است که براي پيمانکار اين عبارت "مکلف است" مي‌باشد.
محمد اصلاني با بيان اين که با اين حال اگر ظلمي هست مربوط به خود پيمانکاران است، خطاب به آن‌ها گفت: اگر مي‌خواهيد جايگاه واقعي خود را به دست بياوريد لازم است با توجه به تجربه، سرمايه و تخصصي که داريد تلاش کنيد.
وي با اشاره به اين‌که کارفرمايان به دنبال کار کيفي هستند، عنوان داشت: متأسفانه گريد پيمانکاران بومي پايين است و اين منجر به افت کيفيت کارها مي‌شود.
اصلاني بيان داشت: ما مشکلي با ارجحيت پيمانکاران بومي در پيمان‌سپاري‌ها حتي با وجود درصد کمي کيفيت پايين‌تر نداريم، اما نمي‌توانيم بي‌خيال کيفيت شويم.
معاون عمراني استاندار لرستان يکي از مشکلات پيمانکاران استان را نبود سرمايه‌در گردش عنوان کرد و به پيمانکاران پيشنهاد داد براي برطرف نمودن اين مشکل، سرمايه‌هايشان را در يک يا دو بانک متمرکز کنند و به پشتوانه‌ي ضمانتي آن تسهيلات دريافت نمايند.
محمد اصلاني گفت: به شخصه لفظ کارآفرينان را به جاي پيمانکاران به کار مي‌برم و اميدوارم بتوانيم ظرف يک ماه آينده به منظور تکريم اين کارآفرينان همايشي برگزار نماييم.
وي در بخش ديگري از سخنانش به مشکلات بيمه‌اي پيمانکاران اشاره کرد و گفت: سازمان تأمين اجتماعي امانتدار مردم بود، اما در سال‌هاي گذشته ديديم که چه بلايي بر سر سرمايه‌هاي مردم آوردند و حالا نبايد در استان محرومي مانند لرستان مته به خشخاش بگذاريم و در خصوص پيمانکاران و امورات مربوط به بيمه‌ي آن‌ها سختگيري و سنگ‌اندازي بي‌مورد کنيم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار