کد خبر: 675854
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
در آيين افتتاحيه سيزدهمين جشنواره فيلم مقاومت كه در تالار وحدت برگزار شد، پيام بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه خطاب به اين جشنواره توسط مصطفي ديوق رايزن فرهنگي سوريه در ايران خوانده شد.
در آيين افتتاحيه سيزدهمين جشنواره فيلم مقاومت كه در تالار وحدت برگزار شد، پيام بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه خطاب به اين جشنواره توسط مصطفي ديوق رايزن فرهنگي سوريه در ايران خوانده شد.

قرائت اين متن بدون هيچ توضيح اضافه‌اي صورت گرفت و احتمالاً يك علامت سؤال درباره دليل ارسال پيام از سوي رئيس‌جمهور سوريه به جشنواره و روند دريافت اين متن در ذهن مخاطبان شكل گرفته است. اما روند دريافت اين پيام اينگونه بوده است كه محمد خزاعي به عنوان دبير سيزدهمين جشنواره بين‌المللي مقاومت، درخواست خود را از بشار اسد براي ارسال اين پيام مكتوب كرده است. وي كه دو ماه پيش به نگارش اين نامه اقدام كرده بود، براي رساندن آن به دست رئيس‌جمهور سوريه از طريق برخي دوستان مشترك اقدام كرده است. اين تلاش هم بي‌نتيجه نماند و بشار اسد درخواست ارسال پيام به جشنواره فيلم مقاومت را پذيرفته است.

در نهايت پيام او به زبان عربي به سفارتخانه سوريه در ايران رسيده و آنها متن را با ترجمه فارسي و يك نامه به دفتر جشنواره رسانده‌اند. بشار اسد در بخشي از پيام خود براي سيزدهمين جشنواره فيلم مقاومت به ضرورت برگزاري اين جشنواره اشاره كرده و گفته است: از طريق جشنواره مقاومت واقعيت‌ها را براي جهان منتقل كنيد. تمدن ملت‌ها آيينه‌اي براي نسل‌هاي آينده و هنر در همه اشكال متفاوت خود يكي از مهم‌ترين و مترقي‌ترين جنبه‌هاي تمدن است.

رئيس‌جمهور سوريه در ادامه پيام خود آورده است: جشنواره مقاومت امروزه با مضامين عالي آن بيش از يك جشنواره فيلم است. فيلم‌هاي مقاومت حامل و حاوي پيام و ثبت‌كننده آن است و آنچه امروز به آن دست مي‌آزيد نگارش تاريخ و واقعيت‌هايي است كه آنان خواهان دفن آن هستند و شما از راه ثبت وقايع، رنج‌هايي كه سوريه از سوي تروريسم تكفيري دچار آن شده است، زنده نگه مي‌داريد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار