کد خبر: 675825
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
رئيس‌جمهور در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت فرارسيدن آغاز هفته دفاع مقدس:
رئيس‌جمهور در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت فرارسيدن آغاز هفته دفاع مقدس كه صبح ديروز در جوار حرم امام راحل برگزار شد
رئيس‌جمهور در مراسم رژه نيروهاي مسلح به مناسبت فرارسيدن آغاز هفته دفاع مقدس كه صبح ديروز در جوار حرم امام راحل برگزار شد، ضمن تبريك فرارسيدن سالروز مقاومت ملت بلندقامت ايران در برابر توطئه و تجاوز بيگانگان گفت: درود و سلام ما به روح بلند و پاك قافله‌سالار ايستادگي و مقاومت در اين سرزمين، فرماندهي كل نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس امام راحل كه همچنان از روح بلند او از خط و راه او درس مي‌آموزيم و بي‌ترديد مسيري كه او براي ما مشخص كرد مسير تعالي و سعادت براي جامعه بزرگ ايران بوده است. سلام و درود بر تمام شهيدان و آنان كه بيابان‌هاي جنوب و غرب را رنگين ساختند و عزت و سرافرازي را براي مردم ما به ارمغان آوردند؛آنها كه هنوز هم بعد از 34سال عطر خون پاكشان مشام همه ملت ايران را و مسلمانان را و مستضعفين را مملو از شادي و غرور ساخته است. سلام و درود بر تمام جانبازان و ايثارگران و خانواده‌هاي معظم اين عزيزان كه فخر ما هستند و هر كدام از اين خانواده‌ها مسير و راه درست ايستادگي و مقاومت در برابر متجاوزان را با اخلاق، رفتار و صبرشان به ما آموخته‌اند و مي‌آموزند.

  رهبر معظم انقلاب؛ قلب تپنده جامعه اسلامي
به گزارش فارس، در ادامه اين مراسم روحاني با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: ايشان قلب تپنده جامعه اسلامي ما هستند و در سايه رهنمودهاي آن عزيز ديديم كه در هفته‌هاي گذشته چگونه دل‌هاي همه به اين قلب بزرگ تپنده كشور متصل بود و مردم يك بار ديگر به مناسبتي كه پيش آمد ارادت و دلدادگي خود را به خوبي در برابر اين بزرگمرد نشان دادند. وي افزود:‌ هفته دفاع مقدس هفته درس براي ما و هفته درس‌آموزي براي دشمنان ماست. براي ما درس است كه ديديم در برابر انواع تسليحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ما توانست با ايستادگي و مقاومت نگذارد خواب آنها براي ذلت اين ملت و براي تسليم اين ملت تعبير شود.

  در برابر فشار قدرت‌ها سر فرود نخواهيم آورد
روحاني ادامه داد: دشمن در هشت سال جنگ نتوانست به اهداف خود برسد اما پس از هشت سال دفاع مقدس به بهانه مسئله هسته‌اي و به شكلي جديد جنگ اقتصادي و تحريم را عليه ملت ايران اعمال كرد كه ملت ما در هشت ساله چهارم ايستادگي كردند و به جهانيان اعلام كردند به فكر توليد سلاح كشتار جمعي نبوده و تنها اين امر را براي توسعه و پيشرفت و احقاق حقوق خود مي‌خواهيم و در برابر فشار غرب و قدرت‌ها سر فرود نياورده و نخواهيم آورد. رئيس‌جمهور تصريح كرد: در طول يك سال گذشته پس از حماسه سياسي 24 خرداد، مردم در راه حماسه اقتصادي تلاش مي‌كنند تا با ايجاد حماسه اقتصاد مقاومتي بتوانند بر مشكلات اقتصادي فائق بيايند.
روحاني با بيان اينكه در شرايط تحريم ملت ايران توانسته است از ركود و تورم فاصله بگيرد و قدم‌هاي اوليه را براي رونق اقتصادي كشور بردارد، خاطرنشان كرد: جامعه امروز ما جامعه‌اي متحد و منسجم است كه نيروهاي مسلح آن اعم از بسيج، ارتش و سپاه به طور واحد در برابر دشمنان ايستاده‌اند و نه تنها نيروهاي مسلح بلكه اقوام و مذاهب نيز همه يكپارچه تحت لواي پرچم جمهوري اسلامي ايران به طور واحد از اين سرزمين خود دفاع خواهيم كرد.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه از فشار دشمن‌هراسي نداريم، تصريح كرد: ملت ايران ملت صلح‌جويي است و قصد تحميل جنگ به هيچ كشوري را نداشته، نداريم و نخواهيم داشت چراكه ما نمي‌خواهيم با ايجاد جنگ و توليد سلاح‌‌ سفره خود را رنگين كنيم، آنچنان كه برخي كشورهاي غربي با خون ملت‌هاي ديگر سفره خود را رنگين مي‌كنند.

قصد جنگ و تجاوز به هيچ كشوري را نداريم
روحاني ادامه داد: ملت ايران با اتكا به تلاش، پشتكار و اقتصاد پاك خود تلاش خواهد كرد تا سفره خود را رنگين كند چراكه قصد جنگ و تجاوز به هيچ كشوري را ندارد و بر ايستادگي خود ادامه خواهد داد. رئيس‌جمهور با بيان اينكه خانواده‌هاي ايثارگران در طول سال‌هاي انقلاب اسلامي ايستادگي كرده‌اند، تصريح كرد: آنان با فداكاري و ايثار در راه كشور، سرزمين، انقلاب و نظام اسلامي خود حماسه آفريدند كه دولت تلاش خود را خواهد كرد تا با همه توان خود براي رفاه خانواده‌هاي ايثارگر و شهدا تلاش كنند.
وي ادامه داد: خوشحالم كه از اين تريبون اعلام كنم در مهر ماه امسال كه از فردا (امروز) آغاز مي‌شود همه مطالبات و معوقات ايثارگران پرداخت خواهد شد كه بخشي از اين معوقات پرداخت‌شده مربوط به سال 86 است و 1700‌ميليارد تومان به عنوان معوقات به خانواده اين عزيزان پرداخت خواهد شد كه اين در برابر كار عظيمي كه آنها انجام دادند، ناچيز است و آنان اجر خود را از خداوند متعال دريافت خواهند كرد.

  دولت با همه توان به تقويت نيروهاي مسلح مي‌پردازد
رئيس‌جمهور با بيان اينكه نيروهاي مسلح در سال‌هاي اخير توانستند با اختراعات مكرر و توليد سلاح‌هاي جديد و با ايمان قدرت متكي به توكل خود قوي‌ترين نيروهاي مسلح خود را در منطقه به وجود آورند، تصريح كرد: ‌بايد به اين نيرو افتخار كنيم و در برابر آنها سر‌تعظيم فرود مي‌آوريم.
روحاني ادامه داد: ‌دولت با همه توان خود به حمايت از نيروهاي مسلح و تقويت آنان برمي‌دارد و ترديد ندارد كه اين نيرو پشتوانه‌اي قوي براي نظام و كشور ايران خواهد بود. رئيس‌جمهور در مراسم رژه بزرگ نيروهاي مسلح با بيان اينكه قوي‌ترين نيروهاي مسلح را در منطقه داريم، گفت: نيروهاي مسلح نمي‌گذارند، خواب دشمنان براي اين كشور تعبير شود. دكتر روحاني با اشاره به وجود آشوب و ناامني در منطقه تصريح كرد: امروز متأسفانه در منطقه ما آشوب و ناامني و همچنين ترور و وحشت همه جا را فرا گرفته است اما در چنين شرايطي ايران منطقه ثبات در منطقه حساس خاورميانه است.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه ايران در همه جا به مظلومان كمك كرده و همچنان كمك خواهد كرد، اظهار داشت: ملت‌هاي منطقه در برابر ترور و تروريسم مي‌ايستند و تروريست‌ها را به جاي خودشان خواهند نشاند و نيروهاي مسلح و دولت جمهوري اسلامي ايران، كمك و يار آنها در اين مبارزه خواهد بود. روحاني با ابراز خرسندي از پيروزي‌هاي ملت عراق، سوريه، غزه، فلسطين و افغانستان گفت: خوشحاليم كه ملت‌ها اكنون توانسته‌اند در برابر توطئه‌ها متحد و منسجم باشند.
وي با بيان اينكه اميدواريم پرچم توحيد، اسلام، استقلال و ايستادگي در سراسر دنياي اسلام در برابر مستكبرين به اهتزاز درآيد، تصريح كرد: ترديد نداريم كه ملت ايران به ايستادگي خود ادامه خواهند داد و پيروزي از آن ما خواهد بود.
 
 از حقوق هسته‌اي كوتاه نمي‌آييم
گفتني است حسن روحاني رئيس‌جمهور در ميانه رژه يگان‌هاي پياده، به دليل سفر به نيويورك اين مراسم را ترك كرد.
بر اساس اين گزارش رئيس‌جمهوري، اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل را فرصتي مهم براي طرح نظرات ملت ايران در حضور سران و نمايندگان كشورهاي مختلف دانست و تصريح كرد: مجمع عمومي يكي از تريبون‌هايي است كه از طريق آن مي‌شود به خوبي صداي ملت ايران را به گوش جهانيان رساند.
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني كه پيش از ترك تهران به قصد شركت در شصت‌ونهمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، در فرودگاه مهرآباد با خبرنگاران صحبت مي‌كرد، درباره برنامه‌ها و اهداف سفر خود گفت: امسال علاوه بر اجلاس سالانه مجمع عمومي، اجلاس ديگري هم درباره آب و هوا برگزار مي‌شود. مسئله آب و هوا از مسائل بسيار مهم دنياي امروز است كه اگر اقدامات عاجل و جدي براي آن در سراسر دنيا انجام نشود، سلامت انسان‌ها و محيط زيست به خطر خواهد افتاد.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه چند مسئله مهم براي طرح و تشريح در برنامه‌هاي سفر به نيويورك از جمله سخنراني در مجمع عمومي، ديدار با گروه‌هاي مرجع و برگزيدگان و ديدارهاي دوجانبه سياسي داريم، اظهار داشت: مسئله اول اين است كه سال‌هاست برخي‌ها، كشورها و ملت‌هاي منطقه و دنيا را از ايران مي‌هراسانند و به دروغ اتهاماتي به ايران و ملت ايران مي‌زنند. دكتر روحاني تصريح كرد: دولت ايران كاملاً مردمسالار و در چارچوب انتخابات، انتخاب شده و مردم ايران داراي فرهنگي بسيار بلند و تمدني كهن هستند كه از قرن‌ها پيش با وجود آنكه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، هيچ جنگي را به كشور ديگري تحميل نكرده و بايد عظمت و اهداف اين ملت و انقلاب اسلامي به درستي براي جهانيان تشريح شود.
رئيس‌جمهوري مسئله دوم را اسلام‌هراسي ذكر كرد و گفت: متأسفانه عده‌اي دنيا را از فرهنگ بلند اسلام مي‌هراسانند. در اسلام نه هراسي وجود دارد و نه اجبار، اسلام مردم را به تعقل، تدبر، علم و دانش دعوت و به زندگي متعالي و عقلاني تشويق مي‌كند.
رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه مسئله سوم موضوع فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان است، اظهار داشت: همين حالا هم در نيويورك مسئولان ايراني در حال گفت‌وگو با طرف‌هاي خود در 5+1 هستند. همانطور كه بارها اعلام و تأكيد كرده‌ايم هرگز از حقوق مسلم خود در زمينه دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي و بهره‌گيري از آن در توسعه كشور كوتاه نخواهيم آمد و بر ادامه آن پاي خواهيم فشرد.
دكتر روحاني ادامه داد: البته در ضمن اين تأكيد بر حقوق حقه ملت ايران، براي اعتمادسازي جهاني نسبت به اينكه ايران هرگز به دنبال ساخت سلاح كشتار جمعي و تسليحات هسته‌اي نبوده و نيست، آماده شفافيت در چارچوب مقررات بين‌المللي هستيم و اگر خواسته طرف‌هاي ما در 5+1 شفافيت باشد، در چارچوبي كه بيان شد قبول خواهيم كرد، اما اگر مسئله كوتاه آمدن از حقوق مسلم و حقه ملت ايران باشد، نه دولت، نه مردم و نه مقام معظم رهبري كوتاه نخواهند آمد و همه ملت ايران در اين مسئله يكصداست و دوصدايي در اين موضوع در ايران وجود ندارد و اين شعار ماست كه «فناوري صلح‌آميز آري و سلاح هسته‌اي نه.»
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه تلاش ما در مذاكرات اين است كه اين واقعيات را توضيح دهيم، تصريح كرد: همانطور كه بارها تأكيد كرده‌ايم اگر طرف ما در مذاكرات با رويه احترام و حفظ حقوق ايران مذاكره كند، همه منتفع خواهيم شد و اگر نه، اين نتيجه براي همه صد درصد باخت- باخت خواهد بود.
دكتر روحاني تأكيد كرد: كسي فكر نكند كه اگر اين مذاكرات به نتيجه نرسد، ايران ضرر خواهد كرد، بلكه بيشتر ضرر به خود آنها خواهد رسيد. اگر همه درست حركت كنند، نتيجه برد – برد خواهد بود و همه از آن منتفع خواهند شد و در شرايط امروز اقتصاد جهاني و با توجه به نقش مؤثر ايران در اين عرصه، چنين توافقي به نفع همه و منطقه و جهان خواهد بود.
رئيس‌جمهوري، ناآرامي‌ها در منطقه را ديگر مسئله مورد نظر خود براي طرح در برنامه‌هاي اين سفر به نيويورك برشمرد و گفت: امروز ناآرامي در منطقه گسترده شده و گروه‌هاي تروريستي آسايش مردم را از غزه و فلسطين تا لبنان و سوريه و عراق سلب كرده و مشكلات زيادي را به‌وجود آورده‌اند.
رئيس‌جمهوري اظهار داشت: ايران همواره اولين كشوري بوده كه در اين اوضاع براي كمك به مردم منطقه به پاخاسته و هر چه كه مردم مورد حمله قرار گرفته از سوي تروريست‌ها، خواستند به آنها كمك كرد. امروز شاهد آن هستيم كه آرامش بيشتري نسبت به قبل در كشورهاي منطقه كه گرفتار ناآرامي شده بودند برقرار است و اميد به ثبات و امنيت در اين كشورها بيشتر از قبل است.
دكتر روحاني تصريح كرد: اميدواريم منطقه به ثبات و امنيت رسيده و همه مردم دست در دست يكديگر تروريست‌ها را سر جاي خودشان بنشانند.

   ائتلاف امريكايي توطئه‌اي عظيم براي منطقه است
سرلشكر حسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي نيز در حاشيه مراسم رژه 31 شهريور نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره ائتلاف امريكايي عليه داعش گفت: موضع جمهوري اسلامي از سوي رهبر معظم انقلاب اعلام شده و رئيس‌جمهور نيز بر آن تأكيد كردند.
به گزارش فارس، سرلشكر فيروزآبادي در ادامه گفت: به عنوان مسئول نيروهاي مسلح فكر مي‌كنم كه اين ائتلاف توطئه‌اي عظيم براي منطقه بوده و نگاه ما اين است كه با توجه به شكست‌ خوردن ائتلاف قبلي و طرح خاورميانه بزرگ خانم رايس، امروز امريكا و همپيمانانش در پي ورود به منطقه‌اند.

  جمهوري اسلامي مقام اول اقتدار در منطقه را دارد
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه يكي از فرماندهان نظامي غربي مدعي شده كه موشك‌هاي ايران موازنه قدرت را درمنطقه به هم زده است، تصريح كرد: بديهي است جمهوري اسلامي ايران به عنوان ام‌القراي امت اسلام و مركز انقلاب اسلامي و رهبري ولايت فقيه مقام اول اقتدار در منطقه را داشته باشد. اگر اين به معناي بر‌هم زدن معادله است، ما به آن افتخار مي‌كنيم. وي در ادامه با اشاره به شكستن محاصره آمرلي توسط ارتش و نيروهاي مردمي عراق تأكيد كرد: شكست محاصره آمرلي بايد با فتح خرمشهر مقايسه شود و عقب راندن داعش از اطراف عراق و ديگر مواضع آن نشان مي‌دهد كه اين گروهك عددي نيست و مردم عراق قادرند در صورتي كه از آنها پشتيباني شود و در مقابل نيز به داعش كمك نشود، آنها را عقب برانند. سرلشكر فيروزآبادي با بيان اينكه ما و عراق يك كشور هم‌مرز هستيم، اظهار داشت: ما به اين كشور كمك‌هاي مستشاري و مشاوره نظامي مي‌دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار