کد خبر: 675475
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
در نطق پيش از دستور رئيس مجلس عنوان شد
غش كردن امريكا در راه مبارزه با تروريسم امري مضحك است، چراكه ساختار قدرت‌طلبي امريكا با تروريسم گره خورده است.
به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح يك‌شنبه در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني پارلمان اظهار داشت: امر مضحك اين است كه امريكا با اين كارنامه سياه خود امروز در راه مبارزه با تروريسم غش كرده است، اصولاً ساختار قدرت‌طلبي امريكا با پديده تروريسم گره خورده است، چه در افغانستان و پاكستان و چه در عراق و سوريه. وي افزود: به همين جهت رهبر معظم انقلاب پس از اينكه از بيمارستان مرخص شدند، عنوان كردند در بيمارستان تفريحي داشتيم و آن عبارت بود از: مبارزه با تروريسم توسط امريكا و فرمودند ما اعتمادي به اين گفته‌ها نداريم و مشاركت در چنين امري نخواهيم داشت كه موضعي بسيار دقيق و حكيمانه بود.

  علاقه‌اي به كرشمه سياسي امريكا نداريم
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: شيطنت‌آميزتر از اين موضوع برخي اظهارات مسئولان امريكا در مسئله هسته‌اي ايران است، اينكه در آستانه مذاكرات هسته‌اي با حرف‌هاي نسنجيده و كودكانه دست به انحراف در بحث هسته‌اي را دارند، روي ديگر همان خوي استكباري امريكاست كه وقتي در مبارزه با ايران عاجز شدند و در مذاكرات نيز نتوانستند تحميل ايجاد كنند و ضمناً به قدرت انتظام‌بخش و امنيت‌ساز ايران در منطقه وقوف يافتند به بايدها و نبايدهاي غيرمنطقي در حد و اندازه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران روي آوردند و خط و نشان كشيدند.
لاريجاني تصريح كرد: اگر اين اقدامات را به عنوان مانور رواني انجام مي‌دهند، بايد اين امر را فهم كرده باشند كه ايران در مذاكرات هسته‌اي پايبند به منطق است و علاقه‌اي به كرشمه‌هاي بي‌خاصيت سياسي امريكا ندارد، چراكه اتلاف وقت است و اگر واقعاً معتقد به اين خط و نشان‌ها هستند، چرا دنبال مذاكره مي‌گردند، اين چه مذاكره‌اي است كه نتيجه آن از قبل با خط و نشان مشخص مي‌شود، اين تصور اشتباهي است. وي ادامه داد: فكر مي‌كنند با اينگونه شلوغ‌كاري در مذاكرات، ايران طناب محدوديت اتمي را به دست خود، به گردن مي‌نهد، مذاكرات هسته‌اي صرفاً بر پايه مقررات بين‌المللي است كه براي همه كشورها يكسان است، مفهوم دارد نه با گردن‌كشي و گران‌فروشي.
 
 ايرانيان صبورند و صحنه را مي‌پايند
رئيس قوه مقننه اضافه كرد: جالب اين است در حالي كه خود اذعان مي‌كنند به نفوذ و قدرت ايران در منطقه براي ايجاد ثبات و امنيت نياز دارند، سخنان سبك در بايد و نبايد در نتيجه مذاكرات بر زبان مي‌رانند كه اين هم يك نوع كلاهبرداري مدرن است، البته ايرانيان صبورند و صحنه را مي‌پايند و همت خود را مصروف بهبود اقتصاد دروني كشور مي‌كنند كه امروز پيشبرد اهداف انقلاب در گرو مجاهدت در پيشرفت و آباداني و رفع فقر در كشور است و ان‌شاءالله ملت ايران در اين مقطع از مبارزات خود موفق خواهد شد. وي خاطرنشان كرد: جنگي كه رژيم بعثي عراق با حمايت امريكا به جمهوري اسلامي ايران تحميل كرد، از مهم‌ترين جنگ‌هاي معاصر در خاورميانه بود كه در يك بستر بين‌المللي شكل گرفت، طوري كه پشتيباني قدرت‌هاي بزرگ و اكثر كشورهاي عربي در طول جنگ همراه رژيم صدام بود و يكي از كم‌سابقه‌ترين رويدادها در عصر جهان دوقطبي در اين جنگ بروز پيدا كرد و آن جبهه واحد دو قطب همسو با رژيم بعثي بود.

  كمك امريكا به جريان‌هاي تروريستي در دهه اول انقلاب
رئيس مجلس ادامه داد: يكي از اقدامات امريكا در دهه اول انقلاب كمك به جريان‌هاي تروريستي بود كه پس از تسخير لانه جاسوسي اسناد آن منتشر شد. در اكثر غائله‌هاي تجزيه‌طلبي يا تروريستي ابتداي انقلاب ردپاي امريكا و عراق مشاهده مي‌شود، حتي در طراحي كودتاي نقاب موسوم به نوژه در 19 تير ماه سال 59 امريكا و عراق نقش جدي داشتند.
رئيس قوه مقننه بيان داشت: نوع ديگر از اقدامات امريكا كه نشانه دشمني آشكار بود در 19 فروردين سال 59 رخ داد كه رابطه سياسي خود را با ايران قطع و تحريم‌ها عليه ايران را تشديد كرد، امريكا اموال ايران را بلوكه و حساب‌هاي بانكي ايران را بست و ارتباط مستقيم بانكي با ايران را ممنوع كرد و از اين تاريخ تحريم اقتصادي ايران به ويژه در حوزه مالي و روابط بانكي آغاز شد. وي اضافه كرد: از اقدامات ديگر امريكا اعزام معاون وزير امور خارجه خود نزد صدام و تحريك او به جنگ عليه ايران بود كه در اين ملاقات به استناد گزارش مسئول اطلاعات ارتش عراق، امريكا به صدام قول داد همكاري‌هاي مختلف من‌جمله در زمينه اطلاعات به نيروهاي مسلح عراق داشته باشد و اين كار از طرق گوناگون از جمله از طريق هواپيماهاي آواكس انجام پذيرفت و در طول هشت سال جنگ ادامه داشت.

  ايران هزينه سنگيني براي استقلال داده است
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: علاوه بر همه اينها با اشاره امريكا سلاح‌هاي مختلف توسط كشورهاي غربي در اختيار صدام قرار گرفت، طوري كه فرانسوي‌ها به طور استثنايي هواپيماهاي سوپراتاندارد را به عراق اجاره دادند، هواپيماهاي ميراژ در اختيار عراق قرار گرفت، برخي شركت‌هاي آلماني سلاح‌هاي شيميايي در اختيار عراق قرار دادند، طوري كه در جريان جنگ هواپيماهاي عراقي 400 هزار پرواز جنگي عليه ايران داشتند و عراق 530 موشك به سمت شهرهاي ايران شليك كرد. لاريجاني بيان كرد: اطلاعات نظامي را براي جنگ نفتكش‌ها در اختيار رژيم صدام قرار دادند، طوري كه در دو سال اول جنگ نفتكش‌ها در دو روز يك كشتي مورد هدف قرار مي‌گرفت و در يك‌سال‌و‌نيم آخر جنگ به طور متوسط هر روز يك نفتكش مورد اصابت واقع مي‌شد.
لاريجاني كرد: ملت ايران هزينه سنگيني براي استقلال و عزت داده است، آيا امريكا امروز هم نبايد اين واقعيت را بفهمد، آيا اين توقع زيادي است كه در مقابل عظمت ملتي كه در راه انقلاب خود حدود 200هزار شهيد داده است، امريكا بعد از حدود سه دهه حداقل بفهمد كه به چه جنايتي عليه ملت ايران دست زده است. وي در پايان گفت: ما به پاكي خون شهداي خود ايمان داريم، ما به وعده الهي اطمينان داريم و همان طور كه رژيم صدام با ذلت از بين رفت، اعتبار امريكا نيز در منطقه زائل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار