کد خبر: 674968
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
شاكيان به پليس آگاهي بيايند
اعضاي باند خشن زورگيري كه با موتور و خودروهاي سرقتي از مردم زورگيري مي‌كردند، يكي پس از ديگري به دام افتادند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 4 صبح دوم شهريور ماه مأموران كلانتري خاني‌آبادنو هنگام گشت‌زني به سرنشينان دو موتورسيكلت آپاچي سفيد و هونداي سبز‌رنگ مشكوك شدند و دستور ايست دادند اما آنها بدون توجه به دستور مأموران با سرعت فرار كردند. تعقيب و گريز ادامه داشت تا اينكه مأموران مجبور شدند به سمت آنها شليك كنند كه گلوله به موتور آپاچي برخورد كرد اما سرنشينان آن با پاي پياده به فرارشان ادامه دادند. يكي از آنها براي فرار از دست مأموران وارد يك خانه مسكوني نيمه‌ساز شد و دو سرنشين ديگر هم زير يك خودرو سواري پارك شده مخفي شدند كه مأموران موفق شدند هر سه نفر را دستگير كنند اما سرنشين هوندا از دست آنها فرار كرد. در بازرسي از متهمان چند گوشي تلفن همراه، قمه و اسپري اشك‌آور كشف شد.
 
در بررسي سوابق موتور آپاچي نيز مشخص شد موتور اول شهريور ماه به شيوه زورگيري سرقت شده است. مأموران در تحقيقات بيشتر از متهمان سوئيچ يك خودروي پرشيا را هم كشف كردند كه به شيوه زورگيري در منطقه خاني‌آباد، محدوده ميدان ميوه و تره‌بار سرقت شده بود. با شناسايي اموال مسروقه و اعتراف هر سه متهم، پرونده با موضوع زورگيري به دستور قاضي عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 تهران در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.
 
جواد- 18 ساله، هادي- 21 ساله و سعيد- 19 ساله در جريان بازجويي‌ها به دهها فقره زورگيري اعتراف و امين - 20 ساله را كه از دست مأموران فرار كرده بود به عنوان همدست خود معرفي كردند. مالك پرشيا هم در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: ساعت يك بامداد سي و يكم مرداد در حال پارك ماشينم جلوي در خانه بودم كه ناگهان يك نفر از در شاگرد سوار ماشين شد و با قمه و گاز اشك‌آور مرا به زور از ماشين بيرون كرد. همان موقع هم يك نفر ديگر از سمت چپ سوار شد. خواستم مقاومت كنم كه ناگهان جوان ديگري با موتور سر راهم را گرفت و دوستانش هم ماشينم را سرقت كردند. كارآگاهان در بررسي پرونده‌هاي مشابه چند مالباخته ديگر را هم شناسايي كردند كه متهمان گوشي‌هاي آنها را سرقت كرده بودند. يكي از آنها به مأموران پليس گفت: ساعت 7 صبح سي‌ام مرداد در ايستگاه اتوبوس ياغچي‌آباد منتظر اتوبوس بودم كه ناگهان سرنشينان يك 206 به من حمله كردند و با تهديد چاقو گوشي و هر چه پول همراهم بود را سرقت كردند.
 
تحقيقات ادامه داشت تا اينكه مأموران مخفيگاه امين، چهارمين عضو گروه را هم در منطقه فلاح شناسايي كردند اما او به محض اينكه متوجه حضور مأموران شد از پنجره طبقه سوم مجتمع مسكوني به داخل كوچه پريد تا فرار كند اما موفق نشد و هر دو پايش شكست. بدين ترتيب او هم دستگير شد. سرهنگ كارآگاه داوود مرادي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي پايتخت با اشاره به اعتراف متهمان و شناسايي آنها از سوي دهها مالباخته گفت: قرار قانوني براي هر چهار متهم صادر شده است و متهمان جهت شناسايي ديگر جرائم ارتكابي و شناسايي مالباختگان در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي قرار گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار