کد خبر: 673750
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان
مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان از افزایش 14 درصدی برداشت پسته از 790 هکتار از مزارع گناباد وابسته به آستان قدس رضوی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اقتصادی رضوی، علی وطن دوست در این رابطه اظهار داشت: برداشت پسته از 790 هکتار از باغات پسته زیر پوشش این موسسه در گناباد از اواخر مرداد آغاز شده و تا اوایل مهر امسال ادامه دارد.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به خسارت تگرگ و طوفان شدید، برداشت محصول پسته در سال زراعی جاری همانند سال گذشته 14 درصد افزایش داشته باشد.

مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان افزود: با توجه به جوان بودن، سن کم باغات پسته و آمار تولید، روند تولید محصول پسته در چند سال اخیر سیر صعودی داشته است.

وطن دوست با بیان این که در حال حاضر آبیاری باغات پسته به روش غرقابی انجام می‌شود اظهار داشت: باتوجه به کمبود نزولات آسمانی در منطقه و همچنین بروز خشکسالی‌های متعدد در چند سال اخیر، ضرورت تبدیل روش‌های آبیاری سنتی به روش‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری بارانی و آبیاری قطره‌ای بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به این که تنها راه مبارزه با خشکسالی، استفاده صحیح از آب‌های موجود با استفاده از روش آبیاری تحت فشار است اظهار داشت: با توجه به این امر تلاش داریم تا  آبیاری تحت فشار را در مزارع کشاورزی عملیاتی کنیم که در حال حاضر طرح لوله‌گذاری سطح 300 هکتار از باغات در حال اجرا است.

وطن دوست با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته در راستای توسعه و افزایش تولید محصولات باغی به ویژه پسته و زیتون اذعان داشت: شرکت در کارگاه‌های آموزشی، شناسایی ارقام پر محصول و سازگار با محیط و منطقه، احداث باغ الگویی در مزرعه غدیر و انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی از جمله اقداماتی است که در این موسسه انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار