کد خبر: 673749
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
سرپرست موسسه کشاورزی رضوی :
سرپرست موسسه کشاورزی رضوی از پیش بینی برداشت 9 هزار تن انواع محصول از مزارع کشاورزی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اقتصادی رضوی، محمد باقر طوسی از پیش‌بینی برداشت 9 هزار و 150 تن انواع محصولات زراعی از مزارع این موسسه خبر داد و گفت:‌ در سال زراعی جاری بیش از 250 هكتار از اراضي به کشت ذرت علوفه‌ای، یونجه و محصولات جالیزی اختصاص یافته که با توجه به سرمازدگی و کاهش میزان بارندگی با کاهش میزان سطح کشت مواجه بوده است.

وی اظهار داشت: امسال 80 هکتار از اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای، 45 هکتار یونجه و130 هکتار نیز زیر کشت محصولات جالیزی هندوانه و خربزه رفته که برداشت این محصولات از شهریور ماه آغاز شده است.

طوسی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود 5 هزار و 200 تن ذرت علوفه‌ای از مزارع برداشت شود افزود: کشت ذرت با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد مورد توجه کشاورزان و دامداران استان قرار دارد.

سرپرست موسسه کشاورزی رضوی ادامه داد: ذرت گیاهی است با دوره رشد کوتاه و عملکرد بالابه همین دلیل به عنوان یکی از بهترین نباتات برای تولید علوفه سبز، سیلو و دانه محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به این که طرح آبیاری سنترپیوت در 305 هکتار و آبیاری بارانی سنترلینیر در 394 هکتار از اراضی مزرعه محمدآباد از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز و در حال اجراست یادآور شد: برای اجرای طرح‌های مذکور تاکنون اعتبار بلا عوض دولتی بالغ بر 26 میلیارد ریال جذب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار