کد خبر: 672712
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
براي دريافت يارانه نوزادان نياز به ثبت‌نام در سامانه رفاهي نيست
سخنگوي دولت در حالي از پرداخت يارانه تازه متولدين در شهريور‌ماه سال جاري خبر داد كه مدير‌عامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها دريافت يارانه اين متولدين را نيازمند به ثبت‌نام در سامانه رفاهي ندانست و عنوان داشت آمار آنها از طريق سازمان ثبت‌احوال به سازمان هدفمندي داده مي‌شود.
هادي غلامحسيني
سخنگوي دولت در حالي از پرداخت يارانه تازه متولدين در شهريور‌ماه سال جاري خبر داد كه مدير‌عامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها دريافت يارانه اين متولدين را نيازمند به ثبت‌نام در سامانه رفاهي ندانست و عنوان داشت آمار آنها از طريق سازمان ثبت‌احوال به سازمان هدفمندي داده مي‌شود.
به گزارش «جوان» محمد‌باقر نوبخت روز گذشته در نشست خبري در رابطه با سخنان معاون اول رئيس‌جمهور مبني بر بيمه و يارانه نوزادان گفت: حرف ايشان كاملاً درست است چراكه ما براي بحث پرداخت يارانه‌ها يك برنامه يك‌ساله داريم و نمي‌توانيم سايت را مرتب باز يا بسته كنيم. با اين حال در ماه جاري نسبت به پرداخت يارانه اقدام خواهد شد و هيچ مشكلي در اين رابطه وجود ندارد و تأكيد دولت نيز بر همين مسئله است.
نوبخت در حالي از اين اقدام دولت خبر داد كه مدير‌عامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها در اين رابطه در گفت‌وگو با فارس گفت گفت: متولدان جديد نياز به ثبت‌نام در سامانه رفاهي ندارند و آمار آنها از طريق سازمان ثبت احوال به سازمان هدفمندي داده مي‌شود.
اكبر ايزدي اظهار داشت: مشمولان يارانه نقدي متولداني هستند كه سرپرست آنها در حال حاضر در سايت رفاهي ثبت‌نام كرده و يارانه نقدي دريافت مي‌كنند، به فرزندان افرادي كه در حال حاضر يارانه نقدي دريافت نمي‌كنند، نيز تعلق نخواهد گرفت.
وي با بيان اينكه از اين به بعد هر ماه به صورت خودكار آمار متولدان جديد در فهرست پرداخت يارانه نقدي قرار مي‌گيرد، تصريح كرد: اين موضوع جزو سياست‌هاي نظام و دولت بوده و براي متولدان جديد از اين پس يارانه نقدي پرداخت خواهد شد.
ايزدي عنوان كرد: معمولاً ماهانه بين 85 تا 120 هزار متولد جديد به يارانه‌بگيران كشور نقدي اضافه مي‌شود.
 اخذ برنامه براي حمايت از توليد
همچنين نوبخت در ادامه اين نشست با اشاره به مبحث يارانه پرداختي به بخش توليد گفت: ما در شهريورماه سال جاري وقايع چهارگانه فوت، طلاق، تولد و ازدواج را در خصوص پرداخت يارانه اعمال خواهيم كرد البته دولت و شخص رئيس‌جمهور نيز بر اين مسئله تأكيد دارند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مبالغ ناشي از هدفمندي يارانه‌ها به سه بخش اختصاص پيدا مي‌كند، گفت: بخشي از اين مبالغ پرداخت يارانه، بخشي ديگر اجراي طرح تحول سلامت و بخشي ديگر به بهبود توليد و حمايت از آن اختصاص مي‌يابد.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه مبلغ مازاد در مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها نسبت به مرحله اول 10 هزار ميليارد تومان است، ادامه داد: ‌از اين 10 هزار ميليارد تومان 4 هزار و 800 ميليارد تومان به طرح سلامت و 5 هزار و 200 ميليارد تومان به حمايت از توليد اختصاص پيدا مي‌كند كه ما از وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي و صنعت، معدن و تجارت خواسته‌ايم برنامه‌هاي خود را براي توزيع اين 5 هزار و 200 ميليارد تومان تا 31 شهريورماه به ما بدهند.
همچنين نوبخت به يارانه ويژه‌اي كه به اقشار كم‌درآمد براي حفظ امنيت غذايي آنها اختصاص داده شده، اشاره كرد و گفت: اين يارانه‌ها در قالب كمك غذايي علاوه بر مبالغ گفته شده به اين اقشار اختصاص خواهد يافت.
  خودرو‌هاي اسقاطي
 يكي از مصوبات ممنوعيت واردات خودروهاي سواري با حجم بالاي 2500 سي‌سي بود، البته در مواردي تصويب‌نامه‌هايي در دولت واردات اين خودروها را براي افراد خاص به عنوان نوعي مساعدت يا براي كمك به ساكنان جزاير ايراني وجود داشت.  وي ادامه داد: از سويي ديگر با توجه به ممنوعيت واردات آن يك روش ديگر نيز براي واردات اينگونه خودروها استفاده مي‌شد؛ در ابتدا اين خودروها متروكه مي‌شدند و متروكه‌ها طبق قوانين امكان واردات به كشور را داشتند كه در جلسه هيئت دولت نيز اين راه بسته شد و اينگونه تصويب شد كه كالاهاي متروكه حتماً بايد مرجوعه شود تا به داخل كشور نيايد.
نوبخت گفت: در خصوص تصويب‌نامه‌هايي كه در مورد واردات خودرو به عنوان كمك به قهرمانان يا افراد جزاير ايراني داده مي‌شد به طور معمول اين اجازه‌ها واگذار مي‌شد و اينگونه خودروهاي گرانقيمت و غيرمتعارف كه ما در سطح جامعه مي‌بينيم از همين طريق وارد مي‌شد.
وي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري مبني بر جلوگيري از واردات اين خودروها گفت: قرار شد تا واردات اينگونه خودروها از مناطق آزاد نيز به داخل كشور ممنوع شود.
سخنگوي دولت همچنين از افزايش قيمت هزينه محصولات باغي خبر داد و گفت: اين قيمت‌ها مربوط به سال 1390 بود كه دولت براي حمايت از كشاورزان قيمت مصوب براي خريد اين محصولات را 155 درصد افزايش داد چراكه كشاورزان از فاصله بين قيمت توليدي و فروش آن متضرر مي‌شدند.
همچنين نوبخت از افزايش قيمت تسهيلات بازسازي مسكن روستايي با نرخ سود 5 درصد خبر داد.
سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال ديگري درباره بيمه جانبازان افزود: شما در جريان هستيد كه بر اساس تبصره 16 قانون بودجه سال 93 قرار شد به جاي بيمه تكميلي جانبازان از سوي وزارتخانه‌ها تمام اين خدمات در بنياد شهيد تجميع شود و بررسي‌هاي اختصاصي به اين مسئله از رديف‌هاي وزارتخانه‌ها كم و به بنياد شهيد اختصاص يابد.
وي افزود: ‌البته در همان زمان يك استفساريه مطرح شد كه آيا وزارتخانه‌ها باز هم خودشان مي‌توانند نسبت به بيمه جانبازان با استفاده از اعتباراتي كه در اختيار دارند اقدام كنند كه در آن زمان جواب اين استفساريه مثبت بود.
نوبخت گفت: جانبازان مي‌توانند هم‌اكنون در وزارتخانه‌هاي مربوطه كه در آن اشتغال دارند بيمه شوند يا براي بيمه به بنياد شهيد مراجعه كنند و هيچ خلأ قانوني براي بيمه جانبازان وجود ندارد.
همچنين سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال ديگري در رابطه با بحث نرخ خودرو گفت: من تصور مي‌كردم كه اين مسئله بسته شده است همانطور كه مي‌دانيد دولت با افزايش قيمت خودرو مخالف است اما مكانيزم تعيين قيمت خودرو در شوراي رقابت تعيين مي‌شود.
وي با اشاره به كاهش 3 درصدي قيمت خودرو گفت: اين كاهش نيز به طور حتم از سوي شركت‌هاي خودروسازي با توجه به نارضايتي دولت از افزايش قيمت خودرو صورت گرفته است اما همه كالاها و اقتصاد در دست دولت نيست، ما هم از افزايش قيمت كالاها در بازار ناخرسنديم اما دولت تلاش مي‌كند در كالاهايي كه مربوط به دولت است افزايشي نداشته باشيم چراكه مجموعه كلي دولت به دنبال كاهش نرخ تورم است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
0
1
با احترام فرزند بنده در بهمن ماه سال گذشته متولد شد ولی تا کنون به بهانه های مختلف موفق به دریافت یارانه اش نشدم. حتی دو ماه پیش از طریق پلیس +۱۰ هم ثبت نام کردم ولی نتیجه نداد. امیدوارم این ماه چشممون به جمال یارانه روشن بشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار