کد خبر: 671118
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل خبر داد
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: 13 میلیارد تومان هزینه دارویی بیمه‌شدگان در یک سال گذشته پرداخت شده است.
وحید خلیل‌اللهی در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت تعهدات بیمه‌ای در مقابل درمان و بستری بیماران افزایش یافته به طوری که پس از اجرای این طرح در بیمارستان‌ها دولتی در صورتی که در قالب نظام ارجاع روستاییان برای بستری معرفی شوند هزینه‌های آنها تا 95 درصد کاهش یافته و این هزینه‌ها را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

وی گفت: با اجرای این طرح در مناطق شهری تا 90 درصد و روستایی تا 95 درصد هزینه‌های بستری و درمان کاهش یافته که بخشی از این هزینه‌ها را بیمه‌ها و بخشی نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل افزود: بیمه سلامت استان به عنوان یک نهاد بیمه‌ای دولتی هیچ بدهی به هیچ نهاد و ارگانی ندارد و از سوی دولت در این بابت حمایت می‌شود.

خلیل‌اللهی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت طرح صدور کارت هوشمند بیمه‌ای را دنبال می‌کند و در دستور کار این سازمان است ولی زمان اجرا و صدور آن هنوز مشخص نشده است.

این مسئول ادامه داد: سال‌ها است که مردم در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی تا 30 درصد خودشان مشارکت کرده و 70 درصد را بیمه سلامت پرداخت می‌کرد که این فرایند همچنان ادامه دارد و بیمه سلامت در لیست دارویی رسمی کشور که 2 هزار قلم است خدمات خود را ارائه می‌کند اما به داروهای خارج این لیست هیچ تعهد بیمه‌ای ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از پرداخت 13 میلیارد تومان هزینه دارویی بیمه‌شدگان خبر داد و عنوان کرد: ما با اقدام خوبی که با همراهی مسئولان امر داشتیم فاصله صدور دفترچه‌های بیمه را به صفر رساندیم.

خلیل‌اللهی در پایان سخنان خود به خبرنگار جوان در اردبیل گفت: امیدواریم در یک تحول اساسی و جدی زمینه خوبی فراهم آید تا همه مردم از خدمات بیمه‌ای همگانی و ثمرات آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

______________

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر