کد خبر: 668282
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
برای پیشگیری از افت قندخون باید میان میزان غذایی که فرد میل می‌کند، فعالیت جسمی او و میزان انسولین یا دارویی که بیمار استفاده می‌کند هماهنگی ایجاد شود. هر موقع این تناسب به هم بخورد افت قندخون بیمار را تهدید می‌کند.

اسدالله رجب متخصص اطفال و دیابت گفت: افت قند خون معمولا با گرسنگی،‌ سردرد، عرق سرد، دل درد و تپش قلب همراه است که اگر فرد به آن توجه نکند می‌تواند فرد را به کما و بیهوشی بکشاند به همین دلیل دیابتی‌هایی که از انسولین و یا قرص‌های پایین آورنده‌ی قند خون استفاده می‌کنند باید مراقب افت قند خون خود باشند.


وی افزود: عموما در زمانیکه شخص فعالیت بدنی بیش از حد معمول داشته باشد و یا اینکه در هنگام وعده غذایی غذا میل نکند قند خون او دچار افت می‌شود برای پیشگیری از قند خون باید میان میزان غذایی که فرد میل می‌کند، فعالیت جسمی او و میزان انسولین یا دارویی که بیمار استفاده می‌کند هماهنگی ایجاد شود. هر موقع که این تناسب به هم بخورد افت قند خون بیمار را تهدید می‌کند.


رجب تصریح کرد: توصیه می‌شود همه افراد دیابتی حتما همراه خود مقداری مواد قندی سریع‌الجذب داشته باشند اگر این مواد قندی به صورت نوشیدنی بوده و از قندهای ساده ساخته شده باشند مناسب‌تر هستند طبیعتا در زمان افت قند خون مصرف شکلات کمک شایانی نمی‌کند زیرا در شکلات مقداری چربی وجود دارد که قند را به سرعت بالا نمی‌برد.


وی اظهار داشت: اختلال دید، استرس و عصبانیت از دیگر علائم افت قند خون هستند به کسی که دچار افت قند خون می‌گردد توصیه می‌شود مقداری قندساده مصرف نماید و پس از اینکه حال او بهبود یافت غذا میل کند و مراقب باشد که قند غذا را بگیرد و اضافه نخورد تا قند او بالا نرود.


این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: به افراد دیابتی باید آموزش داد تا در زمانیکه فعالیت  می‌کنند، هنگامی که نمی‌توانند غذا بخورند و در موقعی که دچار بیماری می‌شوند بتوانند هماهنگی لازم بین میزان انسولین غذا و فعالیت خود به وجود آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار