کد خبر: 668186
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
مدير مركز مستند‌سازي سوره خبر داد
توليد مستند «ققنوس» به كارگرداني جمشيد بيات و محمدعلي فارسي در مورد تكفيري‌هاي اروپا به پايان رسيده است.
توليد مستند «ققنوس» به كارگرداني جمشيد بيات و محمدعلي فارسي در مورد تكفيري‌هاي اروپا به پايان رسيده است. اين فيلم در خصوص تكفيري‌هايي است كه از اروپا به سوريه رفته‌اند.
به گزارش «جوان»، نشست خبري محسن يزدي، مدير مركز مستند سوره روز گذشته در حوزه هنري برگزار شد. در اين نشست محسن يزدي برنامه‌هاي خود را براي مديريت اين مركز اعلام كرد. يزدي گفت: مركز مستند سوره يك مركز مستقل است كه تا به حال در حوزه هنري وجود نداشت. سازمان توسعه سينمايي سوره به توليد فيلم مستند نيز مي‌پرداخت اما مديران حوزه هنري تصميم گرفتند يك واحد مستقل براي اين كار تشكيل شود.
يزدي گفت: حوزه هنري استانداردهايي را در توليد مدنظر دارد كه در مركز مستند نيز آنها را رعايت مي‌كنيم. از حوزه انتظار كار درجه دو  وجود ندارد. در حوزه گفتمان انقلاب اسلامي فيلم‌هاي قوي‌تري بايد ساخته شود كه داراي فرمي استاندارد باشند. مدير مركز مستند سوره گفت: در بحث اكران و توزيع فيلم‌هاي مستند نيز اقداماتي انجام خواهيم داد. كارهاي كمي در محورهايي كه گفتم انجام شده اما آنها هم ديده نشده است. يكي از اولويت‌هاي ما در حوزه مستند بحث اكران است. حوزه هنري سينماهايي دارد كه مي‌توان از ظرفيت‌هاي آن استفاده كرد. تلويزيون هم به عنوان مهم‌ترين خروجي فيلم‌هاي مستند مورد توجه قرار مي‌گيرد. البته حوزه هنري خود در حال تدارك تأسيس يك شبكه مستقل است. ما به اكران‌هاي اداري نيز مي‌پردازيم. اهميت اكران به اندازه اهميت توليد فيلم مستند است.
مدير مركز مستند سوره گفت: در مورد موضوعات مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامي ديد ما محدود به آثار دفاع مقدسي و استكبارستيز نيست. ما به مستندهاي اجتماعي نيز مي‌پردازيم. تاكنون نيز مستندهاي اجتماعي زيادي ساخته شده است اما تعداد كمي از آنها با نيت اصلاح و در راستاي پيشرفت كشور و در چارچوب انقلاب بوده است. ما بايد به حوزه اجتماعي وارد شويم و فيلم‌هايي بسازيم كه در آن مرز «ماستمالي» و «سياه‌نمايي» مشخص شده باشد. عده‌اي فكر مي‌كنند ما مي‌خواهيم مشكلات را بپوشانيم كه اينگونه نيست در واقع ما مي‌خواهيم طوري طرح موضوع كنيم كه در راستاي حل مشكلات كشور باشد.
يزدي از آغاز چند پروژه در مركز مستند سوره خبر داد و گفت: توليد مستند «قحطي بزرگ» به كارگرداني مهدي فارسي درباره قحطي ايران در زمان جنگ جهاني اول تا دو هفته ديگر آغاز مي‌شود. تحقيقات مستند «زخم‌هاي كهنه» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي محمدعلي هاشم‌زهي درباره نسلي كه هنوز در ويتنام به دليل استفاده امريكا از گازهاي شيميايي عامل نارنجي، ناقص‌الخلقه به دنيا مي‌آيند، تمام شده است. توليد مستند «ققنوس» به كارگرداني جمشيد بيات و محمدعلي فارسي در مورد تكفيري‌هاي اروپا نيز به پايان رسيده است. اين فيلم در خصوص تكفيري‌هايي است كه از اروپا به سوريه رفته‌اند. كشور بلژيك بيشترين تعداد اين تكفيري‌ها را شامل مي‌شود. اين مستند حول محور به آتش كشيدن مسجد و يك روحاني در بلژيك است.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: برخي فكر مي‌كنند مستند خوب، مستند بدون جهت‌گيري است اما اين اشتباه است. ما در حوزه هنري دقت مي‌كنيم كه به يك موضوع از همه جهات پرداخته شود. اما وقتي مي‌دانيم حرف‌مان برحق است از گفتن آن ابايي نداريم. اگر حرفي حق باشد، چه اشكالي دارد كه به فيلم برچسب حكومتي بزنند.
وي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري گفت: فيلم‌هاي مستند نبايد به گونه‌اي باشد كه حرف فيلمساز را به مخاطب القا كند ولي حتي مي‌شود در مورد يك مرجع تقليد حرف زد كه در يك پيچ تاريخي اشتباه كرد و از انقلاب جدا شد. در برنامه ما ساختن پرتره شخصيت‌هاي انقلاب نيز وجود دارد. تاكنون درباره امام خميني(ره) تنها يك مستند ساخته شده است كه آن هم توليد فيلمساز لبناني است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار