کد خبر: 664753
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:
برنامه‌ریزی‌های منجسم و به روز می‌تواند آُسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و نگرانی و دغدغه‌ها خانواده را تعدیل کند.

 رویا احمدیان در همایش سراسری معاونان امور اجتماعی استان‌های کشور در سرعین با اعلام اين مطلب گفت: نباید با نگاه و برنامه‌ریزی سنتی و گذشته برای حال حاضر تدبیری بیندیشیم و آرزوی رفع مشکلات و نارسایی‌ها را داشته باشیم بلکه شایسته است با دیدن واقعیت‌ها و نگاه درست برای رفع مشکلات و آسیب‌ها برنامه‌ریزی کنیم چرا که ماموریت اصلی بهزیستی در کنار محرومیت‌زدایی کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی تنوع و تکثر این آسیب‌ها را یادآور شد و گفت: ما زمانی می‌توانیم آسیب‌ها را برطرف کنیم که ماهیت آنها و راهکاری عملی در به حداقل رساندن زوایای این آسیب‌ها را به خوبی درک کرده و در مسیر رفع آن قدم برداریم.

احمدیان از بهزیستی به عنوان یک مجموعه تخصصی در پیش‌بینی راهکاری کارآمد برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: این نهاد اجرایی یک مجموعه تخصصی، پویا، مبتکر و تاثیرگذاراست و ارائه خدمات گوناگون آن از ماموریت‌های اصلی به شمار می‌رود.

این مسئول عرصه اجتماعی و فرهنگی را عرصه حساس و خطیر با برنامه‌ریزی‌های درست و شفاف در به حداقل رساندن تنش‌های اجتماعی توصیف کرد و ادامه داد: ما در استان اردبیل با آسیب‌های اجتماعی جدی در حوزه اعتیاد، طلاق و خشونت روبه‌رو هستیم که می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و منطقی در رفع و کاهش آنها یک  حرکت موثر را انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: بهزیستی استان اردبیل در حال تدوین و تکمیل برنامه جامع آسیب‌زدایی اجتماعی در استان اردبیل است که البته اجرای این راهکارها نیاز به حرکت فراملی و فرابخشی دارد و همه باید در این زمینه مجاهدانه وارد صحنه شوند تا با تمام توان بتوانیم در کنار نهضت محرومیت‌زدایی آسیب‌های اجتماعی را بشناسیم و در رفع و دفع آن تلاش موثری را انجام دهیم.

وی خواسته‌ها و نیازهای جامعه را متنوع و در عین حال متفاوت ازسال‌های گذشته اعلام کرد و گفت: نسل امروز با توجه به تنوع این خواسته‌ها با تنوع آسیب‌ها و دغدغه‌های مختلف اجتماعی نیز روبه‌رو هستند که اگر درست برنامه‌ریزی نکنیم حرکت ناصحیح ما می‌تواند بزرگترین آسیب‌ها را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، احمدیان در پایان سخنان خود به معاونان اجتماعی بهزیستی توصیه کرد تا با احصای تمام انحرافات و آسیب‌های اجتماعی با دید کارشناسی و نگاه واقع‌بینانه در رفع آنها تلاش کنند و از الگوهای کارآمد و تجارب ارزشمند در این زمینه استفاده کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر