کد خبر: 664396
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
مراسم نكوداشت استاد سيدحسن حسيني ساعت 16 روز يك‌شنبه 26 مرداد با حضور خانواده آن مرحوم در سالن اجتماعات فرهنگسراي آفتاب برگزار مي‌شود.
مراسم نكوداشت استاد سيدحسن حسيني ساعت 16 روز يك‌شنبه 26 مرداد با حضور خانواده آن مرحوم در سالن اجتماعات فرهنگسراي آفتاب برگزار مي‌شود.
به گزارش فارس، در اين مراسم كتاب «گنجشك و جبرئيل» سيدحسن حسيني از سوي اسماعيل اميني، اصغر معاذي مهرباني و تني چند از شاعران، بازخواني و نقد و بررسي مي‌شود.
بنا بر اين گزارش، كتاب «گنجشك و جبرئيل»، مجموعه گرانبهايي است كه در آن واقعه عاشورا از نگاه شاعر و در قالب 31 قطعه شعر نو به تصوير كشيده شده است و در آن تفاسير و تعابير نابي از مردانگي و شجاعت حضرت سيدالشهدا (ع)، غيرت حضرت اباالفضل(ع) و صبر حضرت زينب(س)ذكر شده كه هريك از آنها به تنهايي دريايي از معاني است.
اين گزارش مي‌افزايد: «سيدحسن حسيني» در اين مجموعه از حديث متواتر باران، زيارت نواحي مقدس، چشم ذوالجناح و كرامت سرخ حسين(ع) مي‌گويد.
شايان ذكر است رهبر فرزانه انقلاب درباره مرحوم سيد‌حسن حسيني مي‌فرمايند: اين انسان فرزانه و آزادانديش و اين مؤمن پارسا و با فضيلت، يكي از نمونه‌هاي برجسته امروز و يكي از اميدهاي آينده بود. در شعر و ادب و نيز پژوهش و تأملات محققانه، خرد و ذوق و ابتكار، شاخصه كار او بود. مشاهده فرآورده‌هاي ذهن خلاق او همواره براي اينجانب اعجاب‌آور و تحسين‌برانگيز بود. درگذشت او خسارت بزرگي به اصحاب هنر و ادب است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار