کد خبر: 664199
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
در معاونت فرهنگي ارشاد اين روز‌ها چه مي‌گذرد؟!
چهار كتاب ممنوع‌الچاپ رضا براهني كه سال‌هاست(حدود 30 سال) در بازار(به علت مملو بودن از اظهارات و گفتارهاي گستاخانه و وهن‌آلود و خلاف شرع) موجود نيستند، به لطف معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز نشر گرفته‌ و توسط انتشارات نگاه مراحل چاپ و انتشار را مي‌گذرانند.
مصطفي شاه‌كرمي
چهار كتاب ممنوع‌الچاپ رضا براهني كه سال‌هاست(حدود 30 سال) در بازار(به علت مملو بودن از اظهارات و گفتارهاي گستاخانه و وهن‌آلود و خلاف شرع) موجود نيستند، به لطف معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز نشر گرفته‌ و توسط انتشارات نگاه مراحل چاپ و انتشار را مي‌گذرانند.
 ايامي است كه لغات و كلماتي از جمله سرگيجه، كن فيكن، انقلاب دوباره، بي‌سروساماني و چندين و چند قيد و موقعيت مشابه ديگر در ميان رسانه‌ها، در وصف حال معاونت هنري وزارت ارشاد دولت تدبير و اميد به كار گرفته مي‌شود. واقعيت اين است كه اگر قرار باشد اوضاع واقعي اين روزهاي معاونت هنري وزارتخانه فخيمه فرهنگ و ارشاد اسلامي را در سطور و جملات بيان كنيم، نفس و مخاطب كه هيچ؛ قلم و صفحه نيز نفسشان به شماره مي‌افتد!
 رضا براهني متولد 1314 در تبريز نويسنده، شاعر و منتقد ادبي ايراني است. او عضو كانون نويسندگان ايران و رئيس سابق انجمن قلم كانادا است. او يكي از نويسندگان مخالف نظام است كه در جريان حوادث فتنه 88 در حمايت از فتنه‌گران فعاليت بسيار زيادي داشت.
امضاي براهني پاي بيشتر بيانيه‌هايي كه در محكوم كردن نظام جمهوري اسلامي در حوادث فتنه بعد از انتخابات رياست جمهوري سال 88 منتشر مي‌شد، وجود دارد. وي يكي از اعضايي است كه در اعتصاب غذاي سه روزه در حمايت از اغتشاشگران مقابل مقر سازمان ملل در نيويورك همراه با فائقه آتشين (گوگوش)، ابراهيم حامدي (ابي)، شهيار قنبري، شهره آغداشلو و فرامرز اصلاني، نوآم چامسكي و چندين نفر ديگر از مخالفان و منافقان نشان‌دار ضد نظام شركت داشته است.
اسامي چهار كتاب تازه مجوز گرفته رضا براهني عبارتند از «قصه‌نويسي براهني» كه اولين‌بار در دهه 40 در مجله « فردوسي» به صورت پاورقي منتشر شده و در دهه 50 نيز انتشارات اشرفي آن را چاپ كرد. اين كتاب در ابتداي دهه 60 توقيف شد؛ «تاريخ مذكر» هم نگاه اين نويسنده و منتقد ضد نظام درباره تاريخ ادبيات ايران به مردسالاري و كم‌توجهي به حضور زنان در ادبيات است كه اين كتاب هم از دهه 60 تا كنون چاپ نشده؛ رمان «آواز كشتگان» در دولت دهم مجوز نشر گرفت و چاپ شد، اما اجازه انتشار و توزيع نگرفت بعد از گذشت پنج سال مجوز توزيع گرفته و همچنين رمان «چاه به چاه» آخرين كتاب اين نويسنده ضد انقلاب و ضد نظام است كه اين كتاب هم قبلاً در دهه 60 توقيف شده بود و حدود 30 سال است كه در بازار نيست و حالا به لطف اغماض و تسامح و تساهل دوستان معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي! آن هم با شمارگان 2000 نسخه چاپ شده و آماده توزيع است!
اين اقدامات در حالي است كه طي چند وقت اخير آثار يدالله رؤيايي، شاعر ضدانقلاب و فردي كه بارها در اشعارش به امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري توهين كرده است، كتاب «به رسم حقيقت و زيبايي» كه درآمدي بر شعر و زندگي اسماعيل خويي، نويسنده و شاعر ضد انقلاب است، كتاب «ايران در گذر روزگاران»، اثر مسعود لقمان كه با روايتگري عباس ميلاني نويسنده ساكن امريكا و يكي از سرپرستان پروژه دموكراسي ايران در مؤسسه هوور و نويسنده كتاب موهن و ضد‌اسلامي«مقدمه‌اي بر اسلام شناسي» علي ميرفطروس نيز مجوز چاپ دريافت كرده‌اند.
متأسفانه و با توجه به روند نزولي و به قهقهرا رفتن وزارت ارشاد طي يكسالي كه از عمر دولت يازدهم مي‌گذرد، جملگي اين اقدامات نشان‌دهنده نوعي لجبازي و اصرار و ابرام مسئولان اين وزارتخانه در شكستن حريم ارزش‌ها، قبح‌زدايي از اقدامات و توليد آثار فرهنگي - هنري وهن‌آلود و نيز به سخره گرفتن قانون و دستگاه‌هاي مسئول و نظارتي كشور است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار