کد خبر: 662848
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
تيم ملي واليبال راهي اردوي امريكا شد
رقابت‌هاي قهرماني واليبال جهان در حالي كمتر از يك ماه ديگر در لهستان آغاز مي‌شود كه...
سعيد احمديان
رقابت‌هاي قهرماني واليبال جهان در حالي كمتر از يك ماه ديگر در لهستان آغاز مي‌شود كه ملي‌پوشان واليبال ايران كه همچنان در شوك درگذشت حسين معدني هستند، آخرين مراحل تمرينات آمادگي‌شان را پشت سر مي‌گذارند. شاگردان كواچ در ادامه برنامه‌هايشان براي آماده شدن براي بازي‌هاي قهرماني جهان، بامداد فردا به امريكا مي‌روند تا در چند بازي دوستانه، برابر قهرمان ليگ جهاني واليبال به ميدان بروند. كواچ هم در مصاحبه‌اي با شبكه تلويزيوني BN بوسني با اعتراف به گروه سخت ايران كه با تيم‌هاي ايتاليا، امريكا، فرانسه، پورتوريكو و بلژيك هم‌گروه شده، وعده داده كه شاگردانش در لهستان هم همه را غافلگير خواهند كرد. جانشين معدني در تيم ملي هم ديروز انتخاب شد تا به جاي مربي فقيد تيم ملي، رحمان محمدي‌راد روي نيمكت تيم ملي بنشيند.
 
كواچ: در قهرماني جهان هم شگفتي‌ساز مي‌شويم
 
 
اسلوبودان كواچ اين روزها در ايران يك مربي محبوب است. او پس از درخشش خيره‌كننده تيم ملي واليبال در رقابت‌هاي ليگ جهاني و كسب مقام چهارم همچنان اعتقاد دارد بايد واليباليست‌هاي ايراني سخت كار كنند. او در مصاحبه با تلويزيون BN بوسني و هرزگوين گفت: «من همچنان فقط به تلاش زياد اعتقاد دارم، اما خوب مي‌دانم كه بدون بازيكنان بزرگ، نتيجه‌اي در كار نخواهد بود. من وقتي كارم را با تيم ايران شروع كردم، همه چيز آن طور كه بايد پيش نمي‌رفت، اما ما زحمت كشيديم و بايد بهتر از اين بشويم. »
 
او با اشاره به نتايج تيم ملي واليبال در ليگ جهاني ادامه داد: «واليبال در حالي تبديل به ورزش اول ايران شد كه تيم ملي فوتبال اين كشور در رويداد بزرگي به نام جام جهاني شركت داشت. ما در سه هفته پاياني مرحله بين قاره‌اي ليگ جهاني، ميزبان بوديم و نتايج خوبي گرفتيم. مشهور بودن كار ساده‌اي نيست چون در فروشگاه، رستوران و مكان‌هاي عمومي، ديگر آرامش نداريد. من قبل از اين هميشه برايم جالب بود كه خودم را به جاي يك فوتباليست يا بسكتباليست تصور كنم. اما حالا در قالب يك واليباليست شهرت را تجربه مي‌كنم. »
 
سرمربي صربستاني تيم ملي واليبال معتقد است فشار روي او نسبت به زمان ولاسكو بيشتر شده است: «همه چيز نسبت به زمان ولاسكو عوض شده و فشار روي تيم به خاطر كسب نتايج بهتر زياد شده است. همه انتظار دارند كه در هر مسابقه‌اي اول شويم. شرايط سختي داريم و به همين خاطر است كه گفتم بايد مرحله به مرحله پيش برويم و يك‌شبه اتفاقي نمي‌افتد. »
كواچ در ادامه وعده داد كه در رقابت‌هاي قهرماني جهان هم شاگردانش موفقيت‌هاي ليگ جهاني را تكرار كنند: «موفقيت‌هاي ايران مرا ياد تيم ملي يوگسلاوي در المپيك 1996 آتلانتا مي‌اندازد كه به مدال برنز رسيديم.
 
 
حالا زماني است كه ايران هم بايد تجربه نتايج خوب را در سطح جهان كسب كند. ليگ جهاني البته از نظر اهميت به مسابقات قهرماني جهان نمي‌رسد، ولي ما در تلاش هستيم تا نتايج ليگ جهاني را در مسابقات قهرماني جهان در لهستان نيز تكرار كنيم. هر چند گروه ما در مسابقات قهرماني جهان بسيار سخت است. »
 
4 بازي تداركاتي با امريكا
 
همچنين تيم ملي واليبال ايران در ادامه برنامه‌هاي آماده‌سازي خود براي حضور در مسابقات قهرماني مردان 2014 جهان به دعوت فدراسيون واليبال امريكا بامداد امروز راهي امريكا شد. كاروان واليبال ايران از تهران راهي فرانكفورت مي‌شود و از اين شهر به نيويورك و سپس لس آنجلس خواهد رفت تا اردوي برون مرزي خود را در اين شهر ايالات متحده داير كند.
 
سرپرست تيم ملي واليبال در‌باره اين اردو به ايرنا گفت: « كاروان واليبال ايران در حالي تهران را به مقصد امريكا ترك خواهد كرد كه تيم از نظر تمرينات آماده‌سازي در چند روز اخير به دليل شوك درگذشت حسين معدني با مشكل روبه‌رو بود. درگذشت معدني شوك بزرگي براي واليبال ايران بود. تاثير اين اتفاق در تمرينات چند روز گذشته تيم ملي به راحتي حس مي‌شد. كواچ و من در چند نوبت با بازيكنان صحبت كرديم تا آنان را به شرايط قبل برگردانيم.
 
 
اميدوارم سفر به امريكا كمك به درك اين موضوع باشد كه روح معدني با كسب افتخارات جديد در واليبال شاد خواهد شد و بازيكنان خود را براي رقابت‌هاي قهرماني جهان آماده كنند.» امير خوش‌خبر درباره برنامه تيم ملي در اردوي امريكا هم اين طور توضيح داد: «اولويت نخست در اردوي امريكا تمرين است تا بازيكنان به شرايط مورد نياز دست يابند و چهار ديدار نيز با تيم ملي واليبال امريكا (قهرمان ليگ جهاني 2014) برگزار خواهيم كرد.»
 
محمدي جانشين معدني شد
 
ديروز جانشين حسين معدني در تيم ملي واليبال هم مشخص شد. كواچ سرمربي تيم ملي واليبال ايران با منتفي دانستن حضور مربي ايتاليايي يا مربي جديد ايراني در كادر فني تيم ملي به ايسنا گفت: «‌كادر فني تيم ملي واليبال همكاري خوبي با هم دارند و نيازي نمي‌بينم تا فرد جديدي به اين تركيب اضافه شود. در حال حاضر چورا و رحمان محمدي راد دستيارانم هستند و به اين ترتيب رحمان محمدي راد به جاي حسين معدني روي نيمكت تيم ملي واليبال در مسابقات قهرماني جهان خواهد نشست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار