کد خبر: 662266
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي از موج انتقادات عليه عمليات نظامي و شكست در تحقق اهداف جنگ عليه فلسطينيان خبر دادند
نظاميان رژيم صهيونيستي در حالي عقب‌نشيني خود از غزه را از روز يك‌شنبه شروع كردند كه نخست‌وزير اين رژيم براي كاستن از فشارهاي داخلي وعده داد، عمليات عليه غزه تا هر زمان كه لازم باشد ادامه مي‌يابد، در واكنش گروه‌هاي فلسطيني تأكيد كردند به مقاومت خود در مقابل اشغالگري ادامه خواهند داد.
نظاميان رژيم صهيونيستي در حالي عقب‌نشيني خود از غزه را از روز يك‌شنبه شروع كردند كه نخست‌وزير اين رژيم براي كاستن از فشارهاي داخلي وعده داد، عمليات عليه غزه تا هر زمان كه لازم باشد ادامه مي‌يابد، در واكنش گروه‌هاي فلسطيني تأكيد كردند به مقاومت خود در مقابل اشغالگري ادامه خواهند داد.
«پيتر لرنر»، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي روز يك‌شنبه با اشاره به تغيير آرايش نظاميان اين رژيم در نوار غزه، گفت: شماري از نيروها در حال خارج شدن از مناطقي از غزه هستند. ارتش رژيم صهيونيستي شنبه‌شب نيز از پايان عمليات «صخره سخت‌» در بخش‌هايي از غزه، از جمله «بيت لاحيا» و «العطاطره‌» در شمال اين منطقه خبر داده بود. شاهدان عيني نيز از خروج نظاميان صهيونيست در اين مناطق و نيز در روستاهايي در شرق «خان يونس» در جنوب غزه خبر دادند. لرنر نيز خبر خروج نظاميان صهيونيست از بيت لاحيا و العطاطره را تأييد كرد. يك مقام نظامي رژيم صهيونيستي اعلام كرده است كه پس از پايان ‌«مأموريت تخريب تونل‌ها‌» عقب نشيني از شمال نوار غزه آغاز شده است. اين مسئول در مصاحبه با الجزيره اعلام كرد كه نيروهاي زميني به عقب‌نشيني تدريجي خود ادامه مي‌دهند اما به مأموريت خود در داخل استان رفح براي تكميل روند شناسايي و تخريب تونل‌ها ادامه خواهند داد.
بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اعلام كرد، اين رژيم كارزار نظامي خود را در نوار غزه تا زمان لازم و با هر شدتي كه نياز باشد، ادامه خواهد داد. وي همچنين گفت كه براي موفقيت عمليات نظامي خود در غزه، تمام گزينه‌ها روي ميز است. جنبش حماس در واكنش به اظهارات بنيامين نتانياهو، مبني بر ادامه حملات به نوار غزه اعلام كرد كه مقاومت تا زمان رسيدن به اهداف خود ادامه خواهد داشت. فوزي برهوم سخنگوي جنبش حماس در واكنش به اظهارات اخير نخست وزير رژيم صهيونيستي گفت: نتانياهو در نوار غزه در تنگنايي قرار گرفته و ما تا زمان تحقق اهداف خود به مقاومت ادامه مي‌دهيم. وي با اشاره به سخنان نتانياهو گفت: اين اظهارات از روي دستپاچگي گفته شده و در واقع نشان از بحراني واقعي مي‌دهد كه نتانياهو در جنگ نوار غزه با آن مواجه شده است. وي افزود: نتانياهو مي‌خواهد پيروزي خيالي براي دولت و ارتش خود بسازد اما با اين حال ما تا زمان تحقق اهداف خود به مقاومت ادامه مي‌دهيم.
   ادامه درگيري‌ها
ديروز منابع خبري از درگيري‌هاي شديد بين نظاميان رژيم صهيونيستي و رزمندگان مقاومت اسلامي فلسطين در منطقه جباليا خبر دادند كه گفته مي‌شود نيروهاي مقاومت در آنجا تونل‌هايي دارند كه هنوز توسط نيروهاي صهيونيست تخريب نشده است. منابع نزديك به حماس همچنين گزارش دادند كه گردان‌هاي عز‌الدين قسام يك تانك رژيم صهيونيستي را در طول مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي با موشك‌ضدتانك هدف قرار دادند. دنيل نيسمن، رئيس گروه لوانت، يك مركز مشورتي و تحقيقاتي در زمينه خطرات ژئوپلتيك در تل‌آويو در صفحه توئيتر خود نوشت كه «طول سه روز گذشته حماس صدها خمپاره به سمت ارتش اسرائيل در مناطق مرزي شليك كرده كه اغلب آنها توسط [مقامات نظامي اسرائيل] گزارش نشده‌اند. » در همين حال روزنامه صهيونيستي معاريو روز يك‌شنبه گزارش داد كه در 48 ساعت گذشته 136سرباز صهيونيست در درگيري با فلسطيني‌ها در مرزهاي نوار غزه زخمي شده‌اند كه حال 12 نفر از آنها وخيم گزارش شده است. گردان‌هاي عزالدين قسام اعلام كرده است كه بيش از 130 نظامي صهيونيست در 28 روز گذشته در نبردهاي غزه به هلاكت رسيده و صدها نفر ديگر از آنها زخمي شده‌اند.
   بحران سياسي نتانياهو در داخل
در حالي كه كابينه بنيامين نتانياهو به دنبال راهي براي برون رفت از باتلاق غزه است، رسانه‌هاي خبري رژيم صهيونيستي از بالا گرفتن موج انتقادات از اجراي عمليات‌هاي نظامي در نوار غزه و شكست در تحقق اهداف جنگ خبر دادند. روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نوشت كه همزمان با تشديد انتقادات از اجراي عمليات‌هاي نظامي در نوار غزه و شكست در تحقق اهداف جنگ، كنست (پارلمان) اين رژيم براي اجراي تحقيقات در اين باره آماده مي‌شود. در همين رابطه «زئيف الكين»، رئيس كميسيون امور خارجه و امنيت كنست گفت كه سؤالات زيادي درباره عمليات نظامي در نوار غزه وجود دارد كه بايد به آن پاسخ داده شود. از سوي ديگر «عوزي لانداو‌»، وزير گردشگري رژيم صهيونيستي نيز به شدت كابينه اسرائيل را مورد انتقاد قرار داد و تأكيد كرد كه عمليات در غزه هيچ يك از اهداف خود را محقق نكرد و تنها تونل‌ها تخريب شد اما نتوانست به شليك موشك‌ها از غزه پايان داده يا رهبران حماس را ترور نمايد. روزنامه «تايمزآواسرائيل‌» نيز گزارش داد كه بنيامين نتانياهو پس از پايان اين جنگ با چالش‌جدي سياسي در داخل مواجه خواهد شد.
  حمله به مدرسه آنروا
ديروز در حمله ظالمانه رژيم صهيونيستي به مدرسه وابسته به آژانس كار و امدادرساني آوارگان فلسطيني (آنروا) در رفح 10 تن شهيد شدند. خبرنگار سايت شبكه فلسطين اليوم با بيان اينكه هزاران آواره از ساكنان شهر رفح به اين مدرسه پناه برده بودند، اعلام كرد كه آمار شهدا و مجروحان اين حمله رو به افزايش است. همزمان، اشرف القدره، سخنگوي وزارت بهداشت اعلام كرد: اسرائيل دست به كشتار دسته‌ جمعي ديگري در مدرسه ‌«الف‌» زد كه اين مدرسه وابسته به آنروا است و ما از سازمان ملل مي‌خواهيم تا به مسئوليت‌هاي خود براي حفاظت از آوارگان عمل كند. اين سومين مدرسه سازمان ملل متحد در غزه است كه طي 10 روز اخير هدف قرار گرفته است. سازمان ملل متحد مي‌گويد كه بيش از ۲۵۰ هزار نفر در جريان حملات اسرائيل به غزه آواره شده‌اند كه تعداد زيادي از آنها به مدارس سازمان ملل متحد در اين منطقه پناه برده‌اند. وزارت بهداشت در غزه اعلام كرده است كه تعداد قربانيان از آغاز حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه در هشتم ژوئيه دست كم به هزار و 742 شهيد و بيش از 9 هزار و 130 زخمي افزايش يافته است. در بيانيه اين وزارتخانه آمده است كه از ميان اين شهدا 398 كودك، 207 زن و 74 فرد سالخورده هستند و تعداد مجروحان نيز به 9هزار و 130 تن مي‌رسد كه 2 هزار و 744 تن از آنها كودك و هزار و 750 تن زن و 343 تن ديگر فرد سالخورده هستند. يونيسف نيز در گزارشي اعلام كرد: كودكان حدود 30 درصد از تلفات غيرنظاميان حمله اسرائيل به نوار غزه را تشكيل مي‌دهند و اين آمار بر پايه تعداد تلفات تأييد شده است و احتمال افزايش آن وجود دارد.
   ادامه مذاكرات براي آتش بس
نمايندگان فلسطيني‌ها روز يك‌شنبه براي مذاكره درباره آتش‌بس وارد قاهره شدند. اين هيئت به رياست «عزت الرشق»، عضو دفتر سياسي جنبش حماس از دوحه به مصر سفر كرده تا در مذاكرات غير مستقيم با رژيم صهيونيستي درباره توافق براي اعلام آتش بس و از سر‌گيري مذاكرات براي حل و فصل نهايي پرونده فلسطين شركت كند. منابع مطلع از مذاكرات آتش‌بس غزه در قاهره اعلام كردند كه همه گروه‌هاي فلسطيني حاضر در قاهره طرحي براي آتش‌بس ارائه كرده‌اند كه پايان كامل محاصره غزه، پايان تجاوزات شهرك‌نشينان و بازسازي غزه از طريق كمك به دولت وحدت ملي فلسطين از مهم‌ترين بندهاي آن است. شبكه خبري الميادين به نقل از منابع آگاه از مذاكرات آتش‌بس در قاهره اعلام كرد كه حماس تصميم گرفته است تا پايان كامل محاصره غزه به هر قيمت و به هر شكلي كه شده به مبارزه خود با رژيم صهيونيستي ادامه بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار