کد خبر: 661344
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز:
ازجمله علل برداشت زود هنگام از مزارع برنج شهرستان بندرگز آب و هوای مناسب آموزش های داد شده به کشاورزان این منطقه عنوان شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرگزگفت: در بازدیدی که از اولین برداشت شالی از اراضی نسق شهرستان بندرگز داشتیم  مشخص شده اولین برداشت شالی استان گلستان نیز در این شهرستان صورت گرفت.

علی عبداللهی علل برداشت زود هنگام از مزارع برنج شهرستان بندرگز را آب و هوای مناسب عنوان کردو در ادامه افزود: در این منطقه عملیات مناسب زراعی در هنگام کاشت و داشت مانند عملیات بیولوژیکی و عملیات زراعی و همچنین آموزش هایی که به کشاورزان در این مقطع داده شده از دلایل دیگر برداشت زود هنگام از شالیزارها می باشد.

وی همچنین گفت : سطح اراضی زیر کشت شالی شهرستان بندرگز 3 هزار و سیصد هکتاربوده که نسبت به سال قبل به دلیل کم آبی کاهش یافته و با برآوردی که  انجام شده احتمال میرود در سال جاری 14 هزار و 500 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

عبداللهی در پایان اشاره کرد: ارقامی که در شهرستان بندرگز کشت شده اند ارقام کیفی و کمی بوده، ارقام کیفی منطقه طارم سنگی، طارم هاشمی و دم سیاه که 75 درصد زمین های منطقه را به خود اختصاص داده و 25 درصد آن نیز شامل ارقام فجر و شیرودی می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر