کد خبر: 661343
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان:
مهمترین مشکل در زمینه ی رعایت نکردن مقررات توسط موتورسیکلت سواران عدم فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی بوده که بیشتر آمار تلفات ناشی از حوادث به این دلیل است.
 رییس پلیس راه گلستان گفت: 70 درصد از تصادفات محورهای برون شهری استان در سال گذشته و امسال مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

سرهنگ علی رضا قدمی افزود: آمار سوانح رانندگی در جاده‌های استان که موتورسیکلت سواران در آن نقش داشته‌اند بالا بوده، به طوری که 44 درصد از کشته شدگان تصادفات از بین آنان بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: در سه ماه نخست سال جاری 56 فقره تصادف منجر به فوت در سطح جاده‌های گلستان رخ داده که در اثر آنها 69 نفر کشته شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش یافت.

قدمی با بیان اینکه سوانح مربوط به موتورسیکلت یکی از چالش‌های ترافیکی استان است، افزود: افزون بر 50 درصد از مجروحان این حوادث دچار جراحت‌های سنگین می‌شوند.

رییس پلیس راه گلستان افزود: حدود 200 هزار موتورسیکلت در استان وجود داشته و برابر آمارها بیش از 90 درصد صاحبان آنها بدون گواهینامه، اقدام به استفاده از این وسیله نقلیه می‌کنند.

وی مهمترین راهکار برای رفع این مشکل را ترویج فرهنگ استفاده مناسب از موتورسیکلت داست و گفت: این فرهنگ سازی باید از دوران خردسالی آغاز شود،برای بسیاری از دستگاه‌ها، وظیفه فرهنگ سازی در جامعه تعریف شده و پلیس هم در این راستا با برگزاری همایش ویژه موتورسواران و اهدای کلاه ایمنی با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در این امر فعال است، اما فرهنگ سازی عزم همه جانبه را می‌طلبد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر