کد خبر: 661337
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
معاون توانبخشی بهزیستی اردبیل:
معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: افراد پشت نوبت برای کاشت حلزون در استان اردبیل وجود ندارد و ما با تامین منابع اعتباری پیش‌بینی شده افراد واجد شرایط را برای کاشت حلزون مورد حمایت قرار می‌دهیم.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل،‌ ولی یعقوبی در نشست کارشناسان حوزه توانبخشی در اردبیل اظهار کرد: با عنایت ویژه سازمان بهزیستی و به دنبال سفر سال گذشته رئیس این سازمان به اردبیل منابع اعتباری خوبی برای کاشت حلزون در کمک به افراد ناشنوا انجام شده که به ازای هر فرد 3 میلیون تومان هزینه از این محل پرداخت می‌شد که ما 34 نفر را در سال گذشته معرفی کردیم تا اقدام به کاشت حلزون کنند.

وی به جمع‌آوری اطلاعات 17 هزار و 500 معلول در قالب سامانه جامع اطلاعاتی معلولان در استان اشاره کرد و گفت: ما برای معلولان قطع نخاع نیز ارائه سرویس داده و کمک هزینه نگهداری پرستاران و توانبخشی را پرداخت می‌کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل افزود: بر اساس سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت سازمان بهزیستی و معاونت توانبشخی در تحقق اهداف عالی نظام سلامت کشور رویکرد راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی را در اولویت قرار دادند تا بتوانند در خدمت جامعه معلولان باشند.

یعقوبی تامین و توزیع وسایل توانبخشی معلولان را یادآور شد و بیان کرد: بهزیستی در این زمینه 500 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده بود که ما در این استان موفق به تهیه و توزیع وسایل کمک توانبخشی به جامه هدف شدیم.

این مسئول از پرداخت مستمری برای 4 هزار و 263 معلول و همچنین کمک هزینه‌های نگهداری از جامعه معلولان خبر داد و افزود: ما یک هزار و 280 سالمند و بیمار روانی و معلول ذهنی را در 28 مرکز نگهداری در سطح استان مورد مراقبت قرار می‌دهیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از بهسازی و مناسب‌سازی فضاهای شهری‌راه‌اندازی شهرداری اردبیل در قالب کمیته ویژه و صدور مجوز برای 44 معلول با هدف دریافت پلاک خودروی ویژه معلولان خبر داد و گفت: تشکل‌های غیردولتی در این زمینه فعالیت‌های خوبی را داشتند به طوری که 12 انجمن و سه هیئت ورزشی با بهزیستی استان همکاری نزدیک دارند.

یعقوبی ادامه داد: در حوزه سالمندان در دو بخش فعالیت‌های ما انجام می‌شود که شامل آموزش و مدیریت جامعه سالمندان و توانمندسازی آنها است که سه هزار و 797 سالمند از خدمات متنوع بهزیستی اعم از آموزشی، درمانی، رفاهی و خدماتی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی، پرداخت شهریه 265 نفر از دانشجویان جامعه هدف معلولان و ارائه خدمات معافیت خدمت نظام وظیفه برای 44 نفر از این گروه حمایتی را یادآور شد و بیان کرد: این اقدامات با همکاری نهادهای مرتبط انجام شده است.

انتهای پیام/

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر