کد خبر: 661176
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
رئیس شورای حل اختلاف گلستان:
با توجه به تعداد پرونده های ختم شده به سازش که 25 درصد کل پرونده ها بوده ،امسال امیدواریم با تلاش و برگزاری دوره های آموزشی و راه اندازی شعب تخصصی صلح و سازش این میزان را به 50 درصد برسانیم.

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: از70 هزار و 783 پرونده ارجاعی به شورای حل اختلاف 61 هزار و 739 فقره مختومه و 9 هزار و 44 فقره پرونده نیز منجر به مصالحه شده است.

احمد جعفری افزود: شوراهای حل اختلاف در استان گلستان در راستای اجرای ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و به منظور کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی و در راستای مشارکت های مردمی، رفع اختلافات محلی و حل و فصل اموری که ماهیت قضایی نداشته در دو شهر آق قلا و بندرگز تشکیل شد.

وی با اشاره به گسترش شعبات شورای حل اختلاف در سراسر استان گلستان گفت:  با توجه به ارزیابی صورت گرفته در نحوه عملکرد شوراها، شعب تشکیل شده تعدیل شده و هم اکنون 158 شعبه در گلستان فعال است.

رئیس شورای حل اختلاف استان در ادامه افزود: از این تعداد 47 شعبه روستایی و 111 شعبه نیز در مناطق شهری راه اندازی شده اند.

جعفری ادر پایان بیان کرد: پارسال حدود 25 درصد پرونده های قابل مصالحه در شعب شورای حل اختلاف با سازش طرفین مختومه شده و تلاش بر این بوده که امسال با برگزاری دوره های آموزشی و راه اندازی شعب تخصصی صلح و سازش این میزان را به 50 درصد برسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر