کد خبر: 660544
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
تجمع اعتراضي هنرمندان، ترديد به تدبير دولت در بخش تئاتر
در تجمع اعتراض آميزي كه هنرمندان تئاتر نسبت به پرداخت نشدن معوقاتشان برگزار كردند، علي مرادخاني معاون هنري وزارت ارشاد به معترضان قول داد كه تا پايان شهريور ماه بدهي‌هايشان تسويه مي‌شود.
به گزارش مهر، بعد از ظهر ديروز(سه شنبه) هنرمندان تئاتر در تجمعي مقابل معاونت هنري وزارت ارشاد نسبت به پرداخت نشدن مطالباتشان در طول سال‌هاي گذشته اعتراض كردند. بعد از حضور در جلو معاونت هنري معترضان به سالن رودكي هدايت شدند تا صحبت‌هايشان را در فضاي رسمي تري مطرح كنند. در ابتداي اين جلسه هوشمند هنركار به نمايندگي از جمع هنرمندان معترض عنوان كرد: اين تجمع يك تجمع صنفي است و قرار نيست هيچ بحث سياسي در آن مطرح شود. ما ضمن تأييد فعاليت‌هاي مثبتي كه از يكسال قبل در كشور انجام گرفته است مي‌خواهيم يادآور شويم چيزي كه در تئاتر اتفاق افتاده تناسبي با ديگر رويدادهاي مثبت در كشور ندارد. ما اينجا به دنبال پاسخگويي هستيم. وي در ادامه با اشاره به مطالبات و معوقاتي كه هنرمندان از چند سال پيش تا كنون به دنبالش هستند، عنوان كرد: متأسفانه برخي تعهدات مربوط به قبل از دولت جديد است كه هنوز پرداخت نشده است. ما تقاضا داريم كه مديران به شكل مطلوب به ما جواب بدهند. متأسفانه همه هنرمندان فرهيخته‌اي كه در اين جمع هستند شغل دومي هم دارند. در بخش ديگري از اين نشست محمدصادق ملكي بازيگر و كارگردان تئاتر عنوان كرد: متأسفانه در حال حاضر هيچ ضمانت اجرايي براي ما وجود ندارد و من مي‌خواهم بدانم از اين پس در سياست‌هاي دولت تدبير و اميد امثال من چگونه بايد تئاتر اجرا كنند. چون قبلا صرف حضور در جشنواره تئاتر فجر يا ارائه متن مركز هنرهاي نمايشي نشاندهنده اين امر بود كه ما مي‌توانيم بالاخره اجرايي داشته باشيم. وحيد آقاپور بازيگر تئاتر نيز با گلايه از عدم فعاليت شوراي حمايت از آثار نمايشي در ماه‌هاي اخير اعتراض خود را در اين زمينه بيان كرد. در ادامه اين نشست علي مرادخاني، معاون هنري وزارت ارشاد در جلسه حضور پيدا كرد و با اشاره به اينكه بدهي‌هاي معاونت هنري از سال 82 به اين طرف هنوز تسويه نشده است، عنوان كرد: زماني كه من به معاونت آمدم متوجه شدم كه در اينجا هيچ چيز به درستي سر جاي خودش نيست و هيچ زيرساختي وجود ندارد. الان بودجه معاونت هنري 95 ميليارد تومان است در حالي كه به سازمان سينمايي 22 ميليارد تومان بودجه داده‌اند. از همين جا است كه وضعيت ما مشخص مي‌شود. معاون هنري وزارت ارشاد با تشريح مشكلاتي كه در اين نهاد وجود دارد متذكر شد: معتقدم كه ابتدا بايد مشكلات اساسي را محاسبه كنيم كه اين مشكلات شامل بدهي‌هاي خرد و ريز و به افراد مي‌شود كه نزديك به يك ميليارد تومان خواهد بود. تلاش مي‌كنيم حداكثر تا پايان شهريور ماه بدهي سال‌هاي گذشته هنرمندان تسويه شود و با گروه‌هاي نمايشي كه از ابتداي سال روي صحنه رفته‌اند قرارداد امضا كنيم.
وي درباره عدم فعاليت شوراي حمايت از آثار نمايشي توضيح داد: خيلي از دوستان از من مي‌پرسند كه چرا شوراي حمايت را مجدداً تشكيل نمي‌دهيم. دليل من اين است كه شوراي حمايت در واقع به لحاظ ريالي براي ما كنتر مي‌اندازد چون در هر جلسه آن بايد 100 يا 200 ميليون تومان تعهد كنيم بنابراين وقتي قرار است ما بدهكار هنرمندان باشيم تشكيل اين شورا هم فايده‌اي ندارد. در نهايت شوراي حمايت مي‌تواند تشكيل شود اما به شرطي كه ما بودجه مناسب در اختيار داشته باشيم.
در ميانه صحبت‌هاي مرادخاني هنرمندان مختلفي ابراز عقيده كردند كه در مقاطعي بحث به صحبت‌هاي حاشيه‌اي و شخصي كشيده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار