کد خبر: 657840
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
سرسنگي در نشست خبري اعلام كرد
مديرعامل خانه هنرمندان در نشست خبري با اشاره به اينكه مشكل ما نداشتن قرارگاه فرهنگي است،گفت: متأسفانه فضاسازي‌هاي فرهنگي، هنر را مختص قشر خاصي كرده در حالي كه به باور ما هنر بايد براي عامه مردم باشد.
سپيده آماده
مديرعامل خانه هنرمندان در نشست خبري با اشاره به اينكه مشكل ما نداشتن قرارگاه فرهنگي است،گفت: متأسفانه فضاسازي‌هاي فرهنگي، هنر را مختص قشر خاصي كرده در حالي كه به باور ما هنر بايد براي عامه مردم باشد.
به گزارش «جوان» مجيد سرسنگي در نشست خبري معرفي «آيين‌هاي نمايشي ماه مبارك رمضان در خانه هنرمندان» كه غروب دوشنبه 16 تيرماه در سالن اميرخاني خانه هنرمندان ايران برگزار شد، ضمن معرفي برنامه‌هاي رمضاني خانه هنرمندان مانند «ملكوت كلمات» و «شب‌هاي قدر هنرمندان» به ارائه توضيحاتي درباره آيين‌هاي نمايشي خانه هنرمندان در اين ماه پرداخت.
در ابتداي اين نشست سرسنگي با اشاره به اينكه فضاي فرهنگي در كشور باعث شده كمتر به فرهنگ‌‌سازي عمومي بپردازيم، گفت: پيامد اين رخداد، گذاشتن از سنت‌ها و حركت به سمت مدرنيته، تغيير سبك زندگي مردم، بيگانه شدن با فرهنگ و آيين‌هاي سنتي و در يك كلام گرفتار آمدن در دام مدرنيسم و غربي گرايي است، اين در حالي است كه غربي‌ها همواره با توسل بر سنت‌هايشان، به سمت پيشرفت قدم برداشته‌اند. سرسنگي تأكيد كرد: متأسفانه سطح توقع ما از فرهنگ ايراني هم مانند فوتبال پايين آمده است، همانطور كه شكست تيم ملي در برابر يكي از تيم‌هاي فوتبال باعث ايجاد كارناوال‌هاي شادي خياباني مي‌شود، در عرصه هنر هم ما پس از حضور در جشنواره دسته چندم تاجيكستان، كلاهمان را از خوشحالي به هوا مي‌اندازيم.
رئيس تماشاخانه ايرانشهر در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي شب‌هاي قدر خانه هنرمندان ايران اظهار كرد: امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته توفيق اين را داشتيم كه برنامه «شب‌هاي قدر هنرمندان» را برگزار كنيم. قرار است 23 اجراي بيروني براي شب‌هاي ماه مبارك رمضان از ساعت 21:30 تا 23 داشته باشيم و برنامه «مهماني هنر» را هم كه اختصاص به هنرهاي تجسمي دارد، برگزار مي‌كنيم. سرسنگي ادامه داد: قبل از درگذشت نلسون ماندلا ايده برگزاري يك برنامه را داشتيم كه به مرور زمان اين امر ميسر نشد اما حالا در قالب مسابقه پوستر برگزار مي‌شود. از ابتداي ماه مبارك رمضان نمايشگاه «اسماء الحسني» هم برگزار شده است. مديرعامل خانه هنرمندان ايران در پايان سخنانش درباره سمت‌هاي جديد خود نيز گفت: در وزارت علوم كميته‌ تخصصي هنر وجود دارد كه رياست آن به بنده سپرده شده است. كار اين كميته بررسي و تصويب رشته‌هاي درسي است و داراي 12 عضو نيز است. همچنين قصد داريم اطلاع جامعي از آموزش هنر را در كشور به وجود آوريم.
در پايان سرسنگي در پاسخ به پرسش خبرنگار «جوان» در خصوص حضور فيلم تئاتر، نمايش‌هاي ايرانشهر در شبكه نمايش خانگي تأكيد كرد: ما براي حضور در شبكه نمايش خانگي نياز به 30 تا 40 فيلم تئاتر داشته‌ايم و اين مهم در نيمه دوم سال جاري حاصل مي‌شود و با همكاري مؤسسه رسانه‌هاي تصويري اميدواريم كه اجراهاي ايرانشهر در سال جاري قدم به شبكه نمايش خانگي بگذارند. گفتني است آيين‌هاي نمايشي ماه مبارك رمضان در خانه هنرمندان ايران از 19 تا 23 تيرماه و در ساعت 21:30 برگزار مي‌شوند. «ترنا بازي»، «نقل نمايشي»، «نقل موسيقايي»، «پرده‌خواني» و «شاهنامه خواني» از جمله اين آيين‌هاي نمايشي هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار