کد خبر: 657596
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
فريدون حسن
به نظر مي‌رسد نظم و انضباط در كشتي مي‌رود تا كم‌كم خود را نهادينه كند، نوع بر‌خورد اين روز‌هاي فدراسيون‌نشينان و كادر فني تيم‌ملي كشتي فرنگي با يك كشتي‌گير خاطي و بي‌انضباط نشان از اين امر دارد.  اينكه نظم و انضباط در يك تيم به نام‌ها ارجحيت داشته باشد فاكتور گم‌شده‌اي بود كه مدت‌ها كشتي از آن ضربه مي‌خورد اما حالا در مديريت جديد و كادر فني تازه قرار نيست كه نظم فداي نام يك ورزشكار شود.
 
 
سعيد عبد‌ولي كشتي‌گير بزرگي است اما او نبايد به خاطر اينكه عبد‌ولي است هر كاري كه به خود اجازه داد انجام دهد، بنابر‌اين با بر‌خورد قاطع مسئولان كشتي مواجه مي‌شود تا حساب كار دست بقيه هم بيايد. تا اينجاي كار بايد دست مريزاد گفت به فدراسيون‌نشينان ورزش اول اما در همين فدراسيون كه قرار است گام در راه نظم و انضباط بگذارد، برخي اتفاقات هم رخ مي‌دهد كه نگرانمان مي‌كند.
 
 
بحث، بحث بر‌گزاري رقابت‌هاي انتخابي است. وقتي فدراسيوني اينقدر دقيق روي نظم و انضباط و بر‌نامه‌هاي كشتي‌گيران حساس است، اين توقع ايجاد مي‌شود كه اين حساسيت در تمامي امور و حتي ريز‌ترين مسائل نفوذ كند و به اجرا در آيد. اما آنچه اين روز‌ها جسته‌ و گريخته شنيده مي‌شود اين است كه نتايج رقابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي چندان در اعلام تركيب نهايي مؤثر نيست و اين يعني اينكه مثل هميشه رقابت‌هاي انتخابي چيزي شبيه مديريت فني در تيم‌هاي فوتبال است يعني كشك!
 
 
فراموش نكرده‌ايم كه اين مسئله اختلاف اصلي و پايه‌اي محمد‌بنا سر‌مربي سابق تيم‌ملي كشتي فرنگي با اعضاي كميته فني فدراسيون كشتي و مسئولان رده‌ بالاي آن بود؛ اختلافي كه در نهايت به كناره‌گيري بنا ختم شد اما امروز مشاهده مي‌شود كه فدراسيون‌نشينان خيلي راحت‌تر از آنچه تصور مي‌شد قيد نتايج اين رقابت‌ها را مي‌زنند و همان تركيبي را كه از قبل مشخص بود راهي رقابت‌هاي مهم مي‌كنند و اين با روندي كه قرار است در بر‌قراري نظم و انضباط در پيش گرفته شود مغايرت دارد.  فراموش نكنيم كه كشتي رقابت‌هاي مهمي را پيش رو دارد. كشتي چه در رشته آزاد و چه در فرنگي اميد اول كار‌وان ايران در مسابقات بازي‌هاي آسيايي اينچئون است، اما اين يك بام و دو هوا به طور حتم چندان به نفع ورزش اول نيست و مي‌تواند حاشيه‌هاي ريز و در‌شت زيادي براي آن به دنبال داشته باشد.
 
 
فراموش نكنيم كه نظم و انضباط فاكتور مهم و تأثير‌گذاري در راه كسب موفقيت است، اما اگر همين فاكتور مهم به صورت سليقه‌اي اعمال شود مي‌تواند ضربه مهلكي به پيكر كشتي وارد كند، ضربه‌اي كه شايد امروز عمق جراحت آن مشخص نشود و صداي زيادي ايجاد نكند اما به طور حتم با گذشت زمان تبعات و آثار مخرب آن خيلي بيشتر و واضح‌تر از آن چيزي كه امروز به نظر مي‌رسد پديدار خواهد شد. كشتي و اهالي آن راه در‌ستي را در پيش گرفته‌اند كه بايد براي تك تك مراحل آن بر‌نامه‌ داشته باشند اما اگر اعمال سليقه‌ها و كار‌شكني‌ها و غرور بي‌جا اجازه حركت درست در اين مسير را ندهد هيچ اتفاق خاصي رخ نمي‌دهد و كشتي همچنان اسير بي‌نظمي و بي‌انضباطي مي‌ماند.  به ياد داشته باشيم نظم و انضباط جمعي است كه باعث پر‌رنگ شدن نظم و انضباط فردي مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار