کد خبر: 656675
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
يازدهمين دوره طرح تربيتي شهيد بهشتي به همت کانون فرهنگی و هنری در اردوگاه شهید فهمیده استان یزد آغاز شد.

يازدهمين دوره طرح تربيتي شهيد بهشتي به همت کانون فرهنگی و هنری در اردوگاه شهید فهمیده استان یزد آغاز شد .

مهدی دهقان دبیر اجرایی این خبر گفت: این طرح با حضور 260 نفر از دانش آموزان و دانشجویان در 2 گروه دختر و پسر و در هشت مقطع تحصیلی برگزار شد

وی با بیان اینکه در دوره اول این طرح 60 نفر از دانش آموزان پسر مقطع هفتم شرکت کرده اند اظهار داشت: این دانش آموزان از بین بیش از 150 دانش آموز برگزیده معرفی شده از سوی مدارس شهر یزد و پس از مصاحبه و گزینش انتخاب شدند.

دهقان افزود: شرکت کنندگان در این طرح به گروه های 20 نفره تقسیم شده و به مدت پنج سال ضمن ارتباط با یکدیگر و مربی گروه در برنامه های مختلف کانون شرکت می کنند .

وی برگزاری اردو آموزشی مشهد، برگزاری جلسه آموزی ویژه والدین شرکت کنندگان در طرح،برگزاری برنامه های هفتگی در طول سال و... را از دیگر برنامه های این طرح دانست .

دبیر اجرایی 11 دوره طرح شهید بهشتی گفت: در این دوره مباحث احکام، مهدویت، خلاقیت، داستان های قرآنی و... به شرکت کنندگان ارائه می شود .

وی افزود: در مجموه پس از برگزاری 11 مرحله از این طرح اکنون بیش از یک هزار نفر با این طرح در ارتباط هستند .

دهقان در تبیین اهداف این طرح گفت: ایجاد حلقه های دوستی بین جوانان و نوجوانان مسجدی، نخبه پروری و ارتقای سطح معرفت دینی و انقلابی بین جوانان و نوجوانان مسجدی، پرورش روحیه دشمن شناسی و دشمن ستیزی به عنوان جزء لاینفک ولایت، ایجاد پایگاهی از جوانان منتظر به منظور ترویج فرهنگ انتظار و تربیت تشکیلاتی و کادرسازی در رده های مسجد و ایجاد روحیه تعاون و همکاری را از مهمترین اهداف این طرح دانست .

وی از تدوین جزوات آموزشی جهت ارائه در طول دوره خبر داد و گفت: این متون آموزشی از اندیشه ها،دغدغه ها و مباحث رهبری در حوزهای مختلف فرهنگی آماده شده است .

دبیر اجرایی 11 دوره طرح شهید بهشتی پرورش افراد مدیر و جریان ساز در رده های مختلف نظام و تبدیل مسجد به قطب تربیت نیروی انسانی را یکی از بزرگترین دستاوردهای این طرح دانست و اظهار داشت: تقویت نیروی اعتماد به نفس و خوباوری و مسئولیت پذیری ، خودسازی معنوی و تلاش در جهت انس با اهل بیت(س)، نماز جماعت، قرآن، ادعیه و مناجات و تحقق یکی از محورهای ماموم مسجد طراز اسلامی از دیگر دستاوردهای این طرح می باشد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر