کد خبر: 654999
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
به همت کانون فرهنگی و هنری عروج یازدهمین دوره طرح تربیتی شهید بهشتی در استان یزد آغاز شد.

به همت کانون فرهنگی و هنری عروج یازدهمین دوره طرح آموزشی شهید بهشتی در اردوگاه شهید فهمیده استان یزد آغاز شد.

مهدی دهقان دبیر اجرایی این طرح گفت: این طرح با حضور 260 نفر از دانش آموزان و دانشجویان در 2 گروه دختر و پسر و در هشت مقطع تحصیلی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در دوره اول این طرح 60 نفر از دانش آموزان پسر مقطع هفتم شرکت کرده اند اظهار داشت: این دانش آموزان از بین بیش از 150 دانش آموز برگزیده معرفی شده از سوی مدارس شهر یزد و پس از مصاحبه و گزینش انتخاب شده اند.

دهقان افزود: شرکت کنندگان در این طرح به گروه های 20 نفره تقسیم شده و به مدت پنج سال ضمن ارتباط با یکدیگر و مربی گروه در برنامه های مختلف کانون شرکت می کنند.

وی برگزاری اردو آموزشی مشهد، برگزاری جلسه آموزی ویژه والدین شرکت کنندگان در طرح،برگزاری برنامه های هفتگی در طول سال و... را از دیگر برنامه های این طرح دانست.

دبیر اجرایی 11 دوره طرح شهید بهشتی گفت: در این دوره مباحث احکام، مهدویت، خلاقیت، داستان های قرآنی و... به شرکت کنندگان ارائه می شود.

وی افزود: در مجموه پس از برگزاری 11 مرحله از این طرح اکنون بیش از یک هزار نفر با این طرح در ارتباط هستند.

دهقان در تبیین اهداف این طرح گفت: ایجاد حلقه های دوستی بین جوانان و نوجوانان مسجدی، نخبه پروری و ارتقای سطح معرفت دینی و انقلابی بین جوانان و نوجوانان مسجدی، پرورش روحیه دشمن شناسی و دشمن ستیزی به عنوان جزء لاینفک ولایت، ایجاد پایگاهی از جوانان منتظر به منظور ترویج فرهنگ انتظار و تربیت تشکیلاتی و کادرسازی در رده های مسجد و ایجاد روحیه تعاون و همکاری را از مهمترین اهداف این طرح دانست.

وی از تدوین جزوات آموزشی جهت ارائه در طول دوره خبر داد و گفت: این متون آموزشی از اندیشه ها،دغدغه ها و مباحث رهبری در حوزهای مختلف فرهنگی آماده شده است.

دبیر اجرایی 11 دوره طرح شهید بهشتی پرورش افراد مدیر و جریان ساز در رده های مختلف نظام و تبدیل مسجد به قطب تربیت نیروی انسانی را یکی از بزرگترین دستاوردهای این طرح دانست و اظهار داشت: تقویت نیروی اعتماد به نفس و خوباوری و مسئولیت پذیری ، خودسازی معنوی و تلاش در جهت انس با اهل بیت(س)، نماز جماعت، قرآن، ادعیه و مناجات و تحقق یکی از محورهای ماموم مسجد طراز اسلامی از دیگر دستاوردهای این طرح می باشد.

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد نیز با حضور در اردوگاه شهید فهمیده از این طرح و برنامه های در حال اجرا بازدید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر