کد خبر: 652748
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
وزير خارجه انگليس در مجلس عوام:
وزير خارجه بريتانيا اعلام كرد كه پس از تماس تلفني اول هفته جاري با وزير امور خارجه ايران شرايط را براي بازگشايي سفارت اين كشور در تهران مناسب مي‌داند.
به گزارش بي‌بي‌سي، ويليام هيگ طي سخناني در مجلس عوام اين كشور با اشاره به گفت‌وگوي تلفني خود با محمدجواد ظريف در روز شنبه گفت كه در اين مكالمه نتيجه گرفت كه «شرايط براي بازگشايي سفارتمان ‏در تهران مناسب است، ولي يك رشته ملاحظات اجرايي وجود دارد كه بايد اول حل و فصل شود و به محض حل و فصل اين ملاحظات، در نظر داريم سفارتخانه ‏را نخست با معدودي كارمند بازگشايي كنيم.» ‏ وزير خارجه بريتانيا گفت كه طي چهار ماه گذشته، ارتباط بين دو دولت گسترش يافته و شماري از مقامات بريتانيايي و ايراني به پايتخت‌هاي يكديگر سفر كرده‌اند. ‏

وي افزود كه اين سفرها «به‌ما امكان داد تا يك رشته اقدامات را جهت بهبود عملكرد سفارتخانه‌هاي خود به اجرا بگذاريم.»هيگ در گزارش خود به مجلس عوام گفت كه «دو موضوع مهم در بررسي بازگشايي سفارتخانه بريتانيا در تهران وجود داشته است.

 اول كسب اطمينان در ‏مورد امنيت كارمندان سفارت و دوم، برخورداري آنان از شرايط مناسب براي فعاليت عادي بدون مواجهه با موانع و مشكلات.» وي افزود كه در هر حال، «هرگز ‏ترديدي در اين مورد وجود نداشته است كه در صورت تحقق شرايط لازم، بايد در تهران سفارتخانه داشته باشيم.» ويليام هيگ گفت كه ايران كشوري مهم در يك منطقه متلاطم است و داشتن سفارتخانه در سراسر جهان، حتي در شرايط دشوار، ستون اصلي نگرش ديپلماتيك ‏بريتانيا در سطح جهاني است. ‏ وي تأكيد كرد كه در آغاز كار، سفارتخانه تنها قادر به ارائه خدمات محدودي به مراجعان است و فعلاً لازم است متقاضيان ايراني دريافت رواديد سفر به بريتانيا ‏همچنان به مراكز ديپلماتيك اين كشور در ابوظبي يا استانبول مراجعه كنند. 

هيگ در عين حال گفت كه «ايجاد زمينه گسترش ارتباط بين دو ملت اولويتي مهم ‏براي ما محسوب مي‌شود و اميدوارم با افزايش تعداد كاركنان و گسترش ظرفيت كاري سفارتخانه در ماه‌هاي آينده، در اين زمينه پيشرفت‌هايي به دست‌ آيد.» ‏

«جك استراو» رئيس مشترك گروه دوستي پارلماني ايران و انگليس هم روز دوشنبه گفته بود كه احتمالاً «آجي شارما» كاردار ‏انگليس، كه در حال حاضر به صورت غيرمقيم فعاليت مي‌كند، به طور دائم در ايران مستقر شود. ‏ اخيراً به نقل از مجيد تخت روانچي، معاون وزارت خارجه گزارش شد كه جمهوري اسلامي گزينه پرداخت خسارت به دولت بريتانيا را «بررسي مي‌كند» اما بابت ‏حادثه اشغال سفارت عذرخواهي نمي‌كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
0
1
زرتشت از اهورامزدا می پرسد این اهریمن کلان (شیطان رانده شده ، ابلیس ) خانه و مرکزش در زمین کجاست ؟! خدای یکتا اهورامزدا پاسخ می دهد که : در سرزمین ووئوروپرشن (اروپا) رشته کوهی بلند است ( آلپ ) که در منتهی الیه اپاختر (شمال ) آن ، رشته کوه کوچکتری هست به نام کوه آژور ( آژ+ور = آز +ور = دارنده آز و طمع ، جای دیو آز و طمع ) که خانه شیطان در پشت این کوه آژور جای دارد ، آری نیک که بنگریم در پشت کوههای آژور ، شهر بالفور و پاریس = ( پا + ریز (پای رودخانه )) و تنگه مانژ (ماه = به چم جزر و مد ) و در نهایت سرزمین اهریمنی بریتانیا ( بر + تنگه ) و در نهایت لانه اصلی شیطان یعنی شهر لندن : (لان = رام (شهر) + دان (رود )= رودشهر ) جای دارد ، که همان مقر و خانه اصلی شیطان راده شده و دیوان و اهریمنان است که هماره می خواهند به سرزمین اهورایی ایران هجوم آورند …..! آری سر نخ همه توطئه ها ، خباثت ها و فتنه ها بر ضد ایران به لندن ختم می شود و بس !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
0
دو کار اصلی جاسوسخانه لندن در تهران : 1- جاسوسی گسترده و پیچیده و پیوسته از همه چیز و همه کس و همه جای ایران ! 2- شناسایی مهره و سر پل سازی درون ایران برای تکمیل تهاجم بیرونی غرب با لابی گری ها و آلوده سازی و تخلیه اطلاعاتی و دوستی و ارتباطات با رجال رده دو ، آقازاده هاو قوم گرا ها ، اقلیت ها ،واگرا ها، ناراضی ها ،دگر اندیش هاو هنجارگریز ها ، جامعه ستیز ها ، وطن فروش ها ، سکولارها، آلوده ها و......!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار