کد خبر: 650305
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
ترينيداد و توباگو پيش درآمد جام جهاني
ترينيداد و توباگو، آخرين فرصت كرش براي محك و آماده‌سازي شاگردانش است. تيمي كه...
دنيا حيدري
ترينيداد و توباگو، آخرين فرصت كرش براي محك و آماده‌سازي شاگردانش است. تيمي كه چند روز قبل از رويارويي با شاگردان كرش، به مصاف آرژانتين، يكي از حريفان ايران در جام جهاني رفته و امشب برابر ياران مرد پرتغالي نيمكت تيم ملي ايران مي‌ايستد تا يكي ديگر از تيم‌هاي گروه F را نيز محك بزند.
تيم ملي كه براي برگزاري اردوي آماده‌سازي به منظور حضوري پرقدرت در جام جهاني چند روز قبل راهي برزيل شده بود، ساعت 22:30 امشب به وقت ايران، در كمپ سائوپائولو كه ميزبان اردوي تيم ملي است، با قضاوت داوران برزيلي به مصاف ترينيداد و توباگو مي‌رود تا آخرين نقاط ضعف خود را برطرف كند. به همين منظور بازيكنان آخرين حريف تداركاتي تيم ملي كشورمان پس از ديدار دوستانه‌اي كه با تيم ملي آرژانتين داشتند، جمعه شب راهي سائوپائولو شدند و تمرينات خود را براي رويارويي با ياران كرش در كمپ كورينتيانس، كمپ تمريني تيم ملي كشورمان پيگيري كردند.
«جام جهاني جاي تفريح نيست. » اين را كرش مي‌گويد. مردي كه بعد از برگزاري دو اردوي تداركاتي و چند بازي دوستانه، حالا براي آخرين بار شاگردانش را به ميدان مي‌فرستد تا آخرين نقطه ضعف‌هاي آنها را نيز زير ذره‌بين گذاشته و درصدد برطرف كردن‌شان برآيد. اين بار اما برخلاف سه بازي قبلي در اردوي اتريش، تيم ملي پشت درهاي بسته به ميدان مي‌رود. بازي دوستانه با ترينيداد و تو باگو شايد حساس‌تر از سه بازي قبلي باشد. چراكه اين بار كرش تمام توان شاگردانش را مي‌خواهد و آخرين تكنيك‌هايش را به نمايش مي‌گذارد. اين بار ديگر جايي براي اشتباه نيست. چند روز ديگر تيم ملي بايد برابر نيجريه به ميدان برود و شاگردان كرش بايد خيال‌ها را از بابت اين بازي و دو بازي ديگر راحت كنند. تيم ملي هنوز هم ضعف‌هايي دارد كه امروز آخرين فرصت براي برطرف كردن آن است و كرش نيز به اين مسئله اشاره مي‌كند: « در برخي مناطق محدوديت‌هاي داريم، چراكه در مرحله آماده‌سازي‌ نيز با مشكلاتي مواجه بوديم. اما شكي نيست از موقعي كه اينجا هستيم، پيشرفت‌هاي بزرگي نزد بازيكنا‌ن ايجاد شده و تيم نيز بسيار پيشرفت كرده است. پتانسيل زيادي در تيم ايران نهفته است كه بايد بتوانيم از قابليت‌ها در بهترين زمان استفاده كنيم. اما قبل از آن بايد نقطه ضعف‌هايمان را برطرف كنيم تا بتوانيم نمايش قابل قبولي در جام جهاني داشته باشيم.»
در سه ديدار قبلي، مهم‌ترين نقطه ضعف شاگردان كرش در خط مياني بود كه نتوانستند با توپ‌رساني به موقع، خط حمله تيم را تغذيه كنند، به همين دليل هم بود كه در مجموع سه بازي، تيم ملي ايران موفق به زدن تنها يك گل شد كه اين مسئله پذيرفتني نبود آن هم با وجود مهاجماني كه كرش در اختيار داشت. اما نكته‌اي كه شايد كمتر به آن توجه شد، تعداد دفعاتي بود كه دروازه تيم ملي ايران در اين سه بازي دوستانه باز شد. داوري، به عنوان دروازه‌باني كه كرش روي او نظر مثبتي دارد، نتوانست در اين سه بازي عملكرد قابل قبولي از خود به نمايش بگذارد و با خروج‌هاي اشتباهش باعث باز شدن دروازه تيم ملي شد و بدتر از همه هم اينكه هر بار دليل باز شدن دروازه‌اش، خودش بود نه مدافعان تيم ملي! مسئله‌اي كه بي‌شك نبايد از چشم كرش و مربي دروازه‌بانان تيم ملي دور مانده باشد! كه اگر غير از اين باشد اصلي‌ترين دغدغه تيم ملي در بازي‌هاي جام جهاني دروازه‌اي مي‌شود كه گلر جوان آن قدرت خوبي در دفاع از آن ندارد!
ليست نهايي كرش با حرف و حديث‌هاي زيادي همراه بود، خصوصاً خط خوردن خلعتبري همه را متعجب كرد. اما او حالا ديگر نفراتش را انتخاب كرده و در بازي امشب برابر ترينيداد و توباگو براي آخرين بار آنها را محك مي‌زند تا نفرات اصلي‌اش را براي بازي با نيجريه كه اتفاقاً از دو بازي ديگر مهم‌تر نيز هست انتخاب كند. انتخابي كه مي‌تواند او و تيمش را به اوج برساند اگر درست و دقيق باشد. اما همانطور هم مي‌تواند او را در همان بازي اول زمينگير كند اگر كارشناسانه نباشد!
تجربه نشان داده كرش اهل بي‌گدار به آب زدن نيست خصوصاً كه در اين مقطع زماني علاوه بر موفقيت تيم ملي، آبروي او هم در ميان است پس بي‌شك نمي‌تواند بدون برنامه‌ريزي دقيق و حساب شده انتخاب كند. البته اگر بازي دوستانه با ترينيداد و توباگو پشت درهاي بسته نبود، مي‌شد بهتر قضاوت يا پيش بيني كرد. اما با توجه به آنكه اين بازي آخرين فرصت كرش براي مرور جدي تاكتيك‌هايش است تا بهترين انتخاب را در چيدن 11نفر اصلي تيمش داشته باشد، طبيعي است كه از ورود هر گونه دوربين و خبرنگاري جلوگيري كرده و پشت درهاي بسته شاگردانش را براي آخرين محك جدي به صف كند.  بازيكنان تيم ملي اما در شرايط روحي مناسبي به سر مي‌برند و اين كار كرش را راحت‌تر مي‌كند. بسياري از آنها اگر چه معتقد هستند تيم‌ملي نمي‌تواند از گروهش صعود كند، اما اطمينان دارند مي‌تواند عملكرد چشمگير و قابل قبولي در برزيل داشته باشد. اما برخي هم مانند عليرضا جهانبخش، معتقدند تيم ملي شانس بالايي براي صعود دارد: « ما مربي بسيار خوبي داريم كه توانسته با تجربه خودش و دانش بالا به سبب كار در تيم‌هاي بزرگي چون رئال مادريد و منچستريونايتد كمك زيادي به ما كند. ايران شانس بالايي براي صعود از گروهش در جام جهاني به همراه آرژانتين دارد. البته بوسني و هرزگوين و نيجريه نيز حريفان خوبي هستند و تقريبا فوتبال هم‌سطحي با ما دارند. با اين وجود فكر مي‌كنم مي‌توانيم صعود كنيم اگر بخواهيم و تلاش كنيم.»
تلاشي كه شايد استارت آن در بازي امشب تيم ملي برابر ترينيداد و توباگو زده شود. تيمي كه چند روز قبل با نتيجه سه بر صفر مغلوب آرژانتين، دومين حريف تيم ملي در جام جهاني شده و شايد دومين باختش را نيز برابر شاگردان كرش و در برزيل تجربه كند. باختي كه مي‌تواند استارتي قدرتي براي تيم ملي ايران در برزيل باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار