کد خبر: 648884
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
شمارش معكوس براي ليست نهايي برزيل
تيم‌ملي ايران در آخرين ديدار تداركاتي خود در جريان اردوي اتريش، جمعه به مصاف تيم ملي آنگولا مي‌رود...
دنيا حيدري
تيم‌ملي ايران در آخرين ديدار تداركاتي خود در جريان اردوي اتريش، جمعه به مصاف تيم ملي آنگولا مي‌رود؛ تيمي كه يكي از همگروه‌هاي تيم ملي ايران در جام جهاني 2006 آلمان بود و حالا بعد از گذشت هشت سال، يكي از حريفان تداركاتي شاگردان كرش براي جام جهاني 2014 برزيل است.  

اين آخرين فرصت است، هم براي كرش و هم شاگردانش. بعد از اين بازي روي نام چند بازيكن قلم قرمز كشيده خواهد شد. پس بازيكنان بايد هر چه در چنته دارند رو كنند و فرصتي براي از دست دادن ندارند. چراكه هر‌گونه اهمال كاري مي‌تواند به معناي خداحافظي آنها با جام جهاني و خط خوردن نام‌شان از ليست مسافران برزيل باشد. بعد از اين بازي كرش بايد ليست 23 نفر نهايي را اعلام كند و هفت نفر را كنار بگذارد. البته از اين جمع هاشم بيك‌زاده به دليل مصدوميت ديگر با كاروان ايران به تهران باز نمي‌گردد و مستقيم راهي برزيل مي‌شود تا هر چه زودتر از كمند مصدوميت رها شده و به آمادگي لازم دست يابد.  

روند رو به رشد تيم ملي از بازي با بلاروس تا مونته نگرو كاملاً مشهود بود. كرش نشان داد توانسته شاگردانش را در طول اين مدت به هماهنگي لازم برساند اما تيم او بعد از به صدا در آمدن سوت بازي با مونته نگرو هنوز هم كار داشت و نقاط ضعف آن كه اصلي‌ترينش عدم گلزني در دو بازي بود كاملاً به چشم مي‌آمد. مسئله‌اي كه به اعتقاد فركي، مربي سابق تيم ملي به ضعف فوتبال داخلي مربوط مي‌شود: «فقر گلزني تيم ملي كه در مسابقات مقدماتي جام جهاني هم به چشم آمد، به خاطر ضعف فوتبال داخلي است، كه گاهي اوقات به تيم ملي هم سرايت مي‌كند. با توجه به اينكه تيم ملي دو مرحله اردو در آفريقاي جنوبي و اتريش داشته و بخشي از بازيكنان در اردوي آفريقاي جنوبي نبودند، شايد هنوز به هماهنگي لازم نرسيده‌اند و تيم ملي به زمان بيشتري نياز دارد، اما اميدواريم گلزني‌هاي تيم ملي آغاز شود. »

بعد از بلاروس و مونته‌نگرو كه بدلي از بوسني، يكي از حريفان تيم ملي در جام جهاني بودند، حالا نوبت بازي با تيمي است كه شباهت زيادي به نيجريه دارد و مي‌تواند بدلي از اين تيم باشد. آنگولا، يكي از تيم‌هاي رده دوم و سوم آفريقاست و بازي با اين تيم شبيه‌سازي خوبي براي مسابقه با نيجريه در جام جهاني است. تيمي كه در جريان رقابت‌هاي جام جهاني 2006 آلمان، ايران با اين تيم بازي كرده است و مي‌دانيم بيشتر از آنكه تيمي تكنيكي باشد، تيمي قدرتي است، نظير نيجريه. البته از آن بازي سال‌ها مي‌گذرد و در گذر اين سال‌ها بي‌شك آنگولا دستخوش تغييرات زيادي شده است اما آنچه در خصوص اين تيم مي‌توان با اطمينان گفت اين است كه يك تيم قدرتي است و بازيكنان تيم ملي بايد خود را آماده يك بازي تن به تن جدي بكنند تا شرايط بازي با نيجريه تا حدودي دستشان بيايد.  

البته اين يك روي سكه بازي با آنگولاست. با توجه به اينكه بازي با آنگولا آخرين ديدار تداركاتي تيم ملي در اردوي اتريش است و بعد از آن كاروان تيم ملي بايد به ايران بازگردد، اين بازي به معناي آخرين فرصت براي كرش و شاگردانش است. براي كرش كه به تركيب اصلي رسيده و شاگردانش را براي آخرين بار محكي جدي بزند و به درستي نامشان را در ليست 23 نفره خود جاي دهد و آخرين فرصت براي بازيكنان كه هر چه در توان دارند را رو كرده و از ليست مسافران برزيل جا نمانند.  
در نيمه دوم بازي با مونته‌نگرو تركيب تيم ملي كاملاً عوض شد و اين نشان مي‌دهد كه كرش سعي دارد از فرصت‌هايش بهترين استفاده را ببرد و شاگردانش را زير ذره‌بين گذاشته و بهترين‌ها را گلچين كند. اما با اين وجود هنوز نگراني از بسته ماندن دروازه حريفان تداركاتي تيم ملي همچنان به قوت خود باقي است و بايد ديد در آخرين ديدار دوستانه تيم ملي در اردوي اتريش و قبل از رقابت‌هاي جام جهاني كرش چه تدبير و برنامه‌اي براي اين مهم دارد و آيا مي‌تواند اين نگراني را برطرف كند يا بازي با آنگولا هم مثل دو بازي قبلي بدون به ثمر رسيدن گل و به معرض نمايش گذاشتن قدرت خط حمله تيم او به پايان خواهد رسيد!

هر چند مشكل اصلي تيم كرش و عدم گلزني تيمش بيش از آنكه به خط حمله اين تيم برگردد به خط مياني و هافبك‌هايش مربوط مي‌شود؛ هافبك‌هايي كه اگر تيموريان را از بين آنها فاكتور بگيريم، مابقي هنوز نتوانسته‌اند عملكرد چشمگيري از خود به نمايش بگذارند و بازي‌شان چنگي به دل نزده. خصوصاً نكونام كه گاه در جريان بازي تصور مي‌شود در زمين حضور ندارد و ضعف اين خط و عملكردش باعث شده مهاجمان تيم به خوبي تغذيه نشوند و در امر گلزني ناكام بمانند. مسئله‌اي كه اگر در اين فرصت باقي‌مانده حل و فصل نشود، بي‌شك گريبان تيم ملي را در برزيل خواهد گرفت و تيم كرش را با مشكلي جدي مواجه خواهد كرد. البته تيم ملي در مدت زماني كه در اردوي اتريش بوده پيشرفت چشمگيري داشته و شايد كرش برنامه‌اي هم براي اين مشكل در نظر گرفته باشد كه اگر اين طور باشد بايد نتيجه آن را در بازي روز جمعه تيم ملي برابر آنگولا ديد. مسئله‌اي كه رضا قوچان‌نژاد، مهاجم گلزن تيم ملي با اشاره به آن مي‌گويد: «ديدار با مونته‌نگرو بازي خوبي براي ما بود، هرچند با تساوي بدون گل به پايان رسيد اما مي‌توانستيم برنده باشيم. با اين وجود كارهايي را كه سرمربي از بازيكنان انتظار داشت به نحو احسن در زمين پياده كرديم اما اميدوارم مقابل آنگولا هم عملكرد بهتري داشته باشيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار