کد خبر: 647904
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: تمامیت ارضی ایران برای اولین بار در دوران دفاع مقدس بدون اینکه کوچکترین باجی به دشمن دهیم حفظ شده و از آن حراست شد.

 

 حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر در همایش سراسری مدیران اعتبارات و تجهیزات بانک مهر اقتصاد در اردبیل اظهار داشت: در این 200 سال از تاریخ این کشور هر نقطه‌ای از ایران به تصرف دشمنان درآمده ما با باج دادن و یا تحمل بسیاری از آسیب‌ها و خطرات توانسته‌ایم این قطعه از خاک کشورمان را به دست آوریم اما در دوران دفاع مقدس ما با حفظ تمامیت ارضی و بدون اینکه باجی به دشمن بدهیم در سایه ایثارگری و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران کشور را مورد حفاظت و صیانت قرار دادیم.

 

وی تصریح کرد: در این 200 سال مساحت کشورمان از 4 میلیون کیلومتر مربع به کمتر از یک میلیون و 600 هزار کیلومتر‌مربع کاهش یافت و ما به دلیل بی‌لیاقتی شاهان‌مان مناطق مختلفی از این خاک را از دست دادیم به طوری که امارات، عمان، آذربایجان، ارمنستان، ‌نخجوان و بخش‌هایی از خاک افغانستان، پاکستان و عراق به یغما رفت به طوری که در سال 52 هم کشور بحرین از ایران جدا شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل افزود: در این مدت برای اولین بار بود که در جنگ تحمیلی ما توانسته‌ایم تمامیت ارضی خود را حفظ کنیم که اگر همین دستاورد دفاع مقدس را در نظر بگیریم برای همه ما مایه افتخار، عزت و سربلندی است.

 کاملی‌فر یادآور شد: همین شهر خرمشهر بارها از سوی انگلیسی‌ها و عثمانی‌ها اشغال شد که برای باز پس‌گیری آن تاوان سختی را پرداختیم و حتی هرات و سلیمانیه را از دست دادیم در حالی که در دوان دفاع مقدس با آزاد‌سازی خرمشهر از دست رژیم بعث عراق در قبال آن وجبی از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

 این مسئول ادامه داد: ما با روحیه جهادی توانستیم به این فتوحات عظیم دست پیدا کنیم که امروز نیز با حفظ همین روحیه در مقابله با مشکلات اقتصادی قادر خواهیم بود دشمن را ناکام بگذاریم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل تاکید کرد: نصرت خداوند قطعاً در این مسیر شامل حال ما خواهد شد چرا که خداوند متعال و قدرت بی‌منتهای یزدان پاک همان است که در طبس تکنولوژی برتر امریکا را با شن نابود کرد، خرمشهر را به دست رزمندگان سلحشور ما فتح، لشکر ابرهه را فیل‌های عظیم‌الجثه با ابابیل نابود و دریا را برای قوم حضرت موسی شکافت تا پیروزی وعده داده الهی محقق شود.

 

کاملی‌فر افزود: در شرایط سخت اقتصادی نیز اگر اخلاص و روحیه جهادی را حفظ کنیم خداوند متعال باز یاریگر ما خواهد بود و دشمن در اهدافش ناکام می‌ماند.

 مشکلات اقتصادی با نگاه تحولی فرهنگی قابل رفع است

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی قرار داریم و در کنار آن اقتصاد مقاومتی مورد توجه و پیگیری جدی است که قطعاً مقام معظم رهبری با مشاهده نارسایی در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ سعی در برطرف کردن این مشکلات و نارسایی‌ها دارد.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل عنوان کرد: دو راهکار راهبردی در حل این مشکلات عزم ملی و مدیریت جهادی است که سخنان مقام معظم رهبری و تدابیر راهبردی ایشان ناظر به این آسیب‌ها و چالش‌ها است که در فرمایشات خود راه حل آن را نیز دقیقاً بیان می‌کند.

 کاملی‌فر یادآور شد: هر چند برخی‌ها دنبال حل مشکل از مسیرها و منابع دیگر هستند اما مقام معظم رهبری اشاره شایسته‌ای به توانمندی‌ها و قابلیت‌های داخلی دارند که می‌تواند شاهرگ حیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

 وی ادامه داد: قطعاً حل مشکلات اقتصادی به زیرساخت فرهنگی و تحول جدی در این حوزه نیاز دارد چرا که بدون تحول و موفقیت در عرصه فرهنگی امکان غلبه بر مشکلات اقتصادی انتظاری دور از عقل و منطق است.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل تصریح کرد: همه سازمان‌ها، نهادها و عامه مردم به عنوان مصرف کننده در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند تا به بهترین شکل این نارسایی‌ها و مشکلات برطرف شود.

 

کاملی‌فرد در پایان سخنان خود مجموع بانک مهر اقتصاد را مجموعه‌ای پویا، فعال و تاثیرگذار و افتخاری برای بسیجیان بیان کرد و گفت: این بانک با پرداخت وام‌های تکلیفی به مجموعه سپاه و بسیج آبرو و حیثیت این مجموعه را حفظ کرده و با مدیریت شایسته، سعه صدر و اخلاق نیکوی مدیرکل بانک مهر اقتصاد و کارکنان پرتلاش زمینه تحولی خوب نیز فراهم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر