کد خبر: 647564
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خبرداد:
ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: رزمایش بیت‌المقدس 26 رزمایشی علمی و نظامی در سطح نیروهای مسلح است که در روز سوم خردادماه جاری برگزار و طی آن از دستاوردهای جدید نظامی نیز رونمایی می شود.

امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی امروز در جمع خبرنگاران که در خصوص رزمایش بیت‌المقدس 26 برگزار شد، افزود: برای برگزاری رزمایش بیت‌المقدس 26 در منطقه نصرآباد، بیش از 10 طایفه مستقر در آنجا را با نیروهای ارتش همدل و همراه کرده‌ایم و از قابلیت‌های آنان در راستای دیده‌بانی خود بهره برده‌ایم.

وی یادآور شد: منطقه نصرآباد اصفهان یک منطقه بی‌بدیل در کشور است و به زودی خبرهای خوشی از این منطقه به گوش اصحاب رسانه و ملت ایران خواهد رسید.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری از حضور سران عشایر منطقه نصرآباد اصفهان در جایگاه ویژه مسئولان عالی‌رتبه ارتش در روز رزمایش خبر داد و افزود: رزمایش بیت‌المقدس 26 در حقیقت رزمایشی علمی و نظامی در سطح نیروهای مسلح است و این رویداد مبارک به میزبانی ارتش اصفهان برگزار می‌شود.

وی در خصوص رونمایی از دستاوردهای مهم نظامی در این رزمایش اظهارداشت: سال گذشته در رزمایش بیت‌المقدس 25 از سه شبیه‌ساز رونمایی شد که در نوع خود در منطقه و حتی جهان بی‌بدیل بود و امسال نیز در رزمایش بیت‌المقدس 26 برای نخستین بار، توپ کششی تبدیل‌شده به توپ خود کششی در مرکز اصفهان، تحت عنوان پروژه «زها» با حضور امیر سرتیپ پوردستان رونمایی می‌شود و بار دیگر فرزندان ملت ایران در ارتش صلابت تخصصی، علمی و دانشی و تعهدی خود را به نمایش می‌گذارند.

جهادی خاطر نشان کرد: تکنولوژی به‌کار رفته در صنعت توپ‌های نظامی در دنیا فقط در دست یک کشور است و امروز ارتش جمهوری اسلام ایران به مدد و تکیه بر توانایی جوان داخلی خود به این سلاح برتر دست پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای نیروی زمینی ارتش و مرکز توپ‌خانه اصفهان در حاشیه این رزمایش خبر داد و تاکید کرد: همه دستاوردهای نظامی به نمایش درآمده در این نمایشگاه توسط نیروهای داخلی و بومی و در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به دست آمده است.

ارشد نظامی آجا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: پوشش ارتفاعات پست، متوسط و بلند این رزمایش توسط پدافند هوایی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء اصفهان تأمین می‌شود، همچنین با توجه به گستردگی منطقه رزمایش بیت‌المقدس 26 از کویر مرنجاب تا منطقه عمومی نصرآباد، همه فعالیت‌های مربوط به آماد و پشتیبانی این رزمایش بر عهده ارتش منطقه اصفهان است.

وی افزود: یگان‌های بالگرد هوانیروز از پایگاه شهید وطن پور اصفهان ، نیروهای هوانیروز از پایگاه هشتم شکاری و خلبانان تیزپرواز نیز دراین رزمایش حضور خواهند داشت.

جهادی در ادامه پیرامون مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های ارتش منطقه اصفهان اظهار کرد: اگر دیروز دشمنان ما با تیر و گلوله و تجهیزات نظامی در مقابل ما می‌ایستادند و با نظام جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیدند و به نوعی خطرآفرینی بودند، امروز در وادی جنگ نرم و از طریق رسانه‌ها و فعالیت‌های خبری به مقابله با نظام اسلامی می‌پردازند.

وی بیان کرد: خبرنگاران در این وادی و عرصه می‌توانند با ایستادگی و با قلم توانای خود در مقابل همه بنگاه‌های خبرپراکنی غربی - آمریکایی مقابله کنند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار