کد خبر: 644581
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
ملي‌پوشان هم پس از كرش از لباس‌هاي تيم ملي انتقاد كردند
تيم‌ملي فوتبال ايران ديروز در حالي از آفريقاي جنوبي به تهران برگشت كه...
سعيد احمديان
تيم‌ملي فوتبال ايران ديروز در حالي از آفريقاي جنوبي به تهران برگشت كه مصاحبه‌هاي ملي‌پوشان بعد از پايان اردوي آفريقا يك حرف مشترك داشت، انتقاد از لباس‌هاي تيم ملي؛ انتقادهايي كه از ارتباط مستقيم تلويزيوني كرش با برنامه نود هفته پيش كليد خورد و در فرودگاه امام به اوج رسيد تا برند پرحاشيه البسه تيم ملي بار ديگر در كانون خبرها و انتقادات قرار بگيرد. انتقاد از لباس‌هاي بي‌كيفيت كه به گفته يكي از ملي‌پوشان بعد از يك بار شست‌وشو به قول معروف آب مي‌رود و كوچك مي‌شود. بالا گرفتن انتقادها به اسپانسر پيراهن تيم ملي آن هم در فاصله كمتر از دو ماه مانده تا جام جهاني آن هم در روزهايي كه تيم ملي كم حاشيه ندارد، يكي ديگر از چالش‌هاي علي كفاشيان در فدراسيون فوتبال است كه با وجود انتقاداتي كه به امضاي قرارداد با اين برند نه چندان معتبر پوشاك جهاني مي‌شد، پاي برگه قرارداد با آل اشپورت را امضا كرد.
   
آل اشپورت در سال 1948 در شهر كوچك بالينگن در آلمان تاسيس شد. در ايران اولين بار اين شركت را با محصولات دروازه‌باني و به خصوص دستكش‌هاي دروازه‌باني آن مي‌شناسيم آن هم پس از اينكه احمدرضا عابدزاده از دستكش‌هاي اين شركت در جام جهاني فرانسه استفاده كرد. اين شركت در حال حاضر بنا به آماري كه در وب سايت خود درج كرده است، در 68 كشور دنيا داراي نمايندگي است  و مهم‌ترين بازار آن هم بازار ايران است! با وجود اينكه اين شركت در آلمان است، اما هيچ تيمي از بوندس ليگاي 1 از لباس‌هاي توليدي اين شركت استفاده نمي‌كنند و تنها چند تيم بوندس ليگا 2 مثل كايزرسلاترن و مونيخ 1860 از اين لباس‌ها استفاده مي‌كنند و از چند سال پيش بود كه استفاده از اين برند در ليگ ايران رايج شد و خيلي از تيم‌ها با اين كمپاني قرارداد بستند. در مورد تيم‌هاي ملي، تنها تيم ملي فوتبال ايران است كه لباس‌هايش را شركت آل اشپورت توليد مي‌كند و هيچ يك از تيم‌هاي ملي جهان به جز ايران از اين برند براي لباس‌هاي خود استفاده نمي‌كنند.
   
به رغم نه چندان معتبر بودن اين برند، فوتبال ايران در سال‌هاي گذشته در قرق آل اشپورت بوده است؛ موضوعي كه چندان هم بي‌حاشيه نبود و اين برند در مدت حضورش در بازار ايران حاشيه‌هاي زيادي داشت. اولين بار ماجراي توپ‌هاي اين برند بود كه انتقادات را متوجه آل اشپورت كرد؛ توپ‌هاي بي‌كيفيتي كه در جريان بازي مي‌تركيد و صداي خيلي‌ها را در آورده بود. دروازه‌بان‌هاي ليگ برتر هم اعتقاد داشتند كه اين توپ‌ها تغيير جهت دهد.
پس از بي‌كيفيت بودن توپ‌ها، سال گذشته بود كه لباس‌هاي بي‌كيفيت اين برند سوژه محافل شد. تابستان سال پيش بود كه باشگاه استقلال كه از اين برند استفاده مي‌كرد، قراردادش را با اين شركت به دليل بي‌كيفيت بودن فسخ كرد. مرداد 92 بود كه رحمتي درباره لباس‌هاي اين برند گفته بود: « لباس‌هاي آل‌اشپورت يك ريال هم نمي‌ارزد! اين لباس‌ها به درد نمي‌خورد و به بدن مي‌چسبد. »عليرضا منصوريان هم زماني كه در تيم اميد بود يكي از منتقدان لباس‌هاي آل‌اشپورت بود و حتي در مقطعي سعي كرد كه از برند ديگري براي شاگردانش استفاده كند؛ موضوعي كه با مخالفت شديد فدراسيون منتفي شد.
   
با وجود اين انتقادات و حاشيه‌هاي زياد اين برند توليدي لباس، تمديد قرارداد تيم ملي با آل اشپورت و استفاده از اين برند در جام جهاني خيلي‌ها را متعجب كرد. اين در حالي بود كه ايران تنها كشوري در برزيل است كه از اين برند استفاده مي‌كند و اكثر كشورها از سه برند مشهور آديداس، نايك و پوما استفاده مي‌كنند. اردوي تيم ملي در آفريقا سبب شد تا دوباره انتقادها به لباس‌هاي آل‌اشپورت بالا بگيرد و كارلوس كرش هفته گذشته بود كه در برنامه نود اين انتقادات را رسانه‌اي كرد. او گفت: « به يكسري گرمكن نياز داريم تا اينجا تمرين كنيم. ما بايد طي سه هفته با يك دست گرمكن تمرين كنيم كه اين فضاي مناسبي نيست. » صحبت‌هاي كرش با واكنش شديد مدير آل اشپورت در خاورميانه روبه‌رو شد و او گفت: «كرش با اين برند مشكل شخصي دارد و به همين خاطر جوسازي مي‌كند و ما طبق آنچه فدراسيون ليست داده به تيم ملي البسه داده‌ايم. »
با اين وجود بازگشت تيم ملي به تهران سبب شد تا دوباره انتقادات از اين برند اوج بگيرد و ملي پوشان از آل‌اشپورت به شدت انتقاد كنند. حسين ماهيني ديروز گفت: « فكر نمي‌كنم لباس‌هاي آل‌اشپورت برازنده تيم ملي باشد. يك دست گرمكن به ما دادند و صبح و بعداز‌ظهر بايد آن را به تن مي‌كرديم. لباس‌هاي ما بعد از يك هفته كوتاه شد و جوراب‌ها را بعد از دو سه روز به زور بايد به پا مي‌كرديم. باور كنيد روز دوم و سوم لباس‌ها ديگر كوتاه شده بود. » سيد جلال حسيني هم درباره اردوي آفريقا گفت: «فقط همين يك دست لباس را داشتيم و دائم اين لباس‌ها را مي‌پوشيديم و مي‌شستيم. مشكل ما فقط لباس بود كه اين مسئله همه به گذشته بازمي‌گردد. »حالا بايد به انتظار واكنش فدراسيون به انتقادهاي دوباره نسبت به لباس‌هاي تيم ملي نشست، انتقاد از اسپانسري كه خيلي‌ها آن را در شأن تيم ملي نمي‌دانند، اما فدراسيون توجهي به انتقادات نسبت به اين برند پرحاشيه ندارد و راه خودش را مي‌رود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار