کد خبر: 643208
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اردبیل:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 531 اثر به دبیرخانه سومین دوره جشنواره نوجوان سالم ارسال شده است که از این تعداد 15 اثر از دانش‌آموزان، سه اثر از فرهنگیان و یک اثر از اولیا انتخاب شده و به جشنواره کشوری ارسال خواهد شد.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، علیرضا گلشن در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نوجوان سالم که در کانون شهید رجایی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سیاست کلان ما پیشگیری از اعتیاد و اتخاذ راهکارهای فرهنگی و آموزشی در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای ایجاد تقویت عمومی و جلوگیری از اعتیاد در راستای تحقق این هدف کلان از اهداف مهم آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در سال 92 برنامه‌هایی برای مقابله با خطراتی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند پیش‌بینی کرد و آنها را به مرحله اجرا رساند.

گلشن گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی برای والدین، اجرای برنامه‌های آموزشی و توانمند‌سازی برای معلمان، تهیه و توزیع کتب و منابع آموزشی به تعداد 5 هزار بسته، برگزاری نمایشگاه، تشکیل کار گروه‌های آموزشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

این مسئول تصریح کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور رشد و شکوفایی دانش‌آموزان صورت گرفته است این جشنواره در مرحله شهرستانی‌ و منطقه‌ای از دی ماه سال گذشته تا اسفند ماه برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: 531 اثر در زمینه‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین این آثار 15 اثر از دانش‌آموزان، 3 اثر از همکاران فرهنگی و یک اثر از اولیا انتخاب شده و به جشنواره کشوری ارسال خواهند شد.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، در این مراسم همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل در سخنانی گفت: در دین اسلام برای حق و حقوق دیگران مرز مشخص شده است و دین ما یک دین سلامت محور است.

الله‌شکر فخیمی ادامه داد: در حوزه مقابله و مبارزه با اعتیاد فعالیت‌های خوبی انجام شده است و آموزش و پرورش اردبیل فعال‌ترین عضو شورای هماهنگی مواد مخدر در استان است.

وی عنوان کرد: تصور و باورهای ما باید اصلاح شود و باید بدانیم که 57 درصد افراد معتاد در استان اردبیل باسواد هستند و 22 درصد آنها مدرک لیسانس دارند و تنها 3 درصد آنها بیسواد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل یادآور شد: باید نگاه به یک معتاد اصلاح شود و بدانیم که معتاد یک مجرم نیست بلکه یک بیمار است.

فخیمی اذعان داشت: در ایام امتحانات برخی از دانش‌آموزان برای تقویت حافظه از قرص‌هایی استفاده می‌کنند که باید بدانیم این قرص‌ها چیزی کمتر از مواد مخدر نیست و باید از آنها استفاده نشود.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر