کد خبر: 642244
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
یک منبع آگاه در شبکه بانکی:
یک منبع آگاه در شبکه بانکی اظهارداشت : بدهکاران بانکی هم اکنون صاحب بانک یا موسسات مالی مجاز و غیر مجاز هستنداین در حالی است که اشفته تراز شبکه بانکی سراغ ندارم و بهبودتولید در گروه سروسامان دادن به شبکه بانکی است .

يك منبع آگاه در شبكه بانكي اظهارداشت : بدهكاران بانكي هم اكنون صاحب بانك يا موسسات مالي مجاز و غير مجاز هستند اشفته تراز شبكه بانكي سراغ ندارم و بهبود توليد در گروسروسامان دادن به اين شبكه است.

بانك ها درصورت تعويق معوقات اموال مورد وثيقه همچون منزل و بنگاه اقتصادي را سريعامصادره مي كنند .

اين منبع آگاه كه راضي به افشاي نامش نشد با بيان اينكه واحد وصول مطالبات در شبكه بانكي بسيار فعال شده  است افزود: گزارش تسهيلات خردو متوسط در صورت مواجه شدن با عدم پرداخت اقساط ،سريعابه واحد وصول مطالبات ارجاع شده و درنهايت معاونت هاي حقوقي فرايند مصادره اموال وثيقه گذاشته بابت دريافت وام را انجام مي دهند .

وي از بيان اعلام ميزان مصادره هاي انجام گرفته بانك هادر ازاي مطالبات معوق طي سال هاي اخير خودداري كردوافزود:فقط  مي توان مدعي شد كه بازارمصادره هاي اينچنيني داغ داغ است .

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا مطالبات معقوق كلان ازطريق مصادره وثايق بدهكاران پس گرفته نمي شود افزود:بدهكاران كلان يا وثيقه اي در بانك ندارديا اينكه وثايق آنها به عمد يا به سهو اشتباه كارشناسي شده است و ارزش مصادره ندارد البته برخي از وثايق هم از منظر معنوي داراي ارزش است و اصلا امكان مصادره توسط شبكه بانكي وجود ندارد .

وي در افزود: اشفته تر از شبكه بانكي سراغ ندارم و بايد براي بهبود سيستم توليد ابتدا وضعيت بانكي كشور را درست كرد .

وي در پاسخ به اين پرسش كه ايا 60هزارميليارد تومان بدهي معوق داخل كشور است يا از كشور خارج شده است اظهارداشت :نمي توان بطور دقيق در اين خصوص اظهارنظر كرد اما جالب است بدانيد كه ما بدهكاران بانكي را داشتيم كه هم اكنون صاحب بانك يا موسسات مالي مجاز و غير مجاز هستند .

وي افزود: درسال هاي اخير فسادهاي كلان  يا از شبكه بانكي آغاز شده يا به شبكه بانكي ختم شده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار