کد خبر: 641241
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
از ورود شورا به طرح ترافيك تا كنايه‌هاي عليرضا دبير
تراكم نظرات اعضاي شورا در خصوص طرح ترافيك خبرنگاران در جلسه شوراي شهر سبب شد تا موضوع به انتشار اسامي خبرنگاراني كه طرح دريافت كرده‌اند، كشيده شود.
در پنجاه و هفتمين جلسه علني از شوراي شهر تهران، اعضاي شورا تذكرات خود را به معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ارتباط با چگونگي صدور و توزيع آرم‌هاي طرح ترافيك و به ويژه توزيع و تخصيص اين آرم‌ها در بين خبرنگاران ارائه كردند. در اين زمينه الهه راستگو - عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران - با بيان اينكه ارائه طرح ترافيك سالانه به خبرنگاران حداقل امكاني است كه شهرداري مي‌تواند ارائه كند، گفت: هرچند شهرداري نيز در اين زمينه محدوديت‌هايي دارد اما بايد طرح ترافيك خبرنگاران مدنظر قرار گيرد.

همچنين اسماعيل دوستي در مورد ارائه آرم طرح ترافيك به خبرنگاران تصريح كرد: به شخصه شاهد بوده‌ام كه اشخاصي طرح ترافيك گرفته‌اند كه خبرنگار نبوده‌اند در حالي كه جامعه رسانه يك صنف است و اتحاديه دارد بنابراين بايد پيگيري لازم در اين زمينه انجام شود.

همه خبرنگاران طرح مي‌گيرند

تشكري هاشمي، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جلسه شورا با بيان اينكه تا اين لحظه بر اساس آخرين گزارشات به 5 هزار و 300 نفر از خبرنگاران در سال 93 آرم طرح ترافيك ارائه خواهد شد، اظهار كرد: قرار است بر حسب دستور رياست شوراي شهر تهران نام رسانه‌هاي دريافت‌كننده آرم طرح ترافيك در اختيار رياست اين شورا قرار گيرد تا در صورت لزوم نسبت به انتشار آن اقدام كنند.

وي گفت ما خبرنگاران را كساني مي‌دانيم كه قلم به دست در خيابان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف براي تهيه خبر تلاش مي‌كنند، اين در حالي است كه به افراد غير خبرنگار شاغل در رسانه‌ها نيز طرح ترافيك ارائه شده است.

وي ادامه داد: اين روش مناسب نيست، بنابراين براي سال آينده تصميماتي اتخاذ كرده‌ايم كه حق و حقوق خبرنگاران تضييع نشود و اگر از طريق رسانه نام اين افراد اعلام شود، حتماً مازاد بر سهميه به اين افراد آرم طرح ترافيك خواهيم داد.

وي با اشاره به اينكه در سال 94 با تصميمات اتخاذ شده اين مشكلات برطرف خواهد شد، گفت: سال 94 رويه تعرفه‌ها را نيز تغيير خواهيم داد و قطعاً كساني كه خبرنگار باشند مي‌توانند بر اساس تعرفه خبرنگاري آرم طرح ترافيك دريافت كنند.

پايبندي شورا به افزايش 25 درصدي كرايه براساس مصوبه

در ادامه جلسه شوراي شهر، احمد مسجد جامعي، رئيس شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه اين شورا به مصوبه خود در ارتباط با افزايش 25 درصدي نرخ كرايه‌هاي تاكسي پايبند است، گفت: افزايش نرخ كرايه‌هاي تاكسي تنها نسبت به زمان اعلام شده در مصوبه شوراي شهر كه قرار بود ابتداي ارديبهشت ماه اجرايي شود با دو سه هفته تأخير انجام خواهد شد.

دبير: دولت عوض شد بگذار ما هم حرف بزنيم!

دعواي ديروز رؤساي كميسيون‌هاي برنامه و بودجه و سلامت، محيط زيست و خدمات شهري جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران را به حاشيه كشاند.

در جلسه علني روز گذشته، شورا پس از تذكر رئيس كميسيون برنامه و بودجه به رؤساي كميسيون‌ها مبني بر تسريع در بررسي بودجه شركت‌ها و سازمان‌هاي شهرداري براي تصويب در صحن علني شورا، رحمت الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري از ندادن اطلاعات لازم درباره شركت‌ها انتقاد كرد و اين موضوع را دليل تأخير در بررسي بودجه دانست.

عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به سياست جديد شوراي چهارم مبني بر تقسيم كار بودجه در كميسيون‌هاي مختلف، از رؤساي كميسيون‌ها درخواست كرد، بودجه شركت‌ها و سازمان‌ها را هر چه سريعتر بررسي كنند تا اين بودجه براي تصويب به صحن علني بيايد. وي ادامه داد: كاش در شوراي سوم بودي، مي‌گذاشتندت گوشه ديوار مي‌گفتند بيا رأي بده! بابا دولت عوض شد بگذار ما هم حرف بزنيم! تو مي‌خواهي در همه حوزه‌ها ورود كني و در همه حوزه‌ها هم متخصص هستي! همه اين شركت‌ها به شما مربوط نيست. حالا برو ورود كن!

حافظي در پاسخ گفت: اين حق شورا است كه در همه بخش‌ها وارد شود و شما نمي‌توانيد براي كسي تعيين تكليف كنيد.

پيرهادي: كنايه به دولت‌هاي گذشته در شأن شورا نيست

محسن پيرهادي نيز در اعتراض به سخنان دبير گفت: بعضاً در صحن شورا به افرادي كنايه زده مي‌شود كه در جلسه حضور ندارند و گاهي اين موضوع دامن دولت‌هاي قبل را هم مي‌گيرد. حتي گاهي تهمت‌هايي زده مي‌شود كه در شأن شورا نيست و من نسبت به آن اعتراض دارم.

وي ادامه داد: همه دولت‌هاي گذشته منتخبان مردم بوده‌اند. دولت گذشته نيز 24 ميليون رأي داشت و امروز نمايندگان آن در صحن شورا نيستند كه بتوانند از خود دفاع كنند. بنابراين اين رويه بايد اصلاح شود و از رأي مردم دفاع شود.

پس از اينكه صحن شوراي شهر دقايقي با حواشي همراه بود، با صحبت‌هاي مسجد جامعي و صلوات‌هاي پي در پي، مجدداً آرامش به صحن شورا برگشت و اعضا موضوع بعدي جلسه را در دستور كار خود قرار دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار